Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ue75nu8000 tik in apparaat

(Onderwerp aangemaakt op: 10-05-2019 07:25 AM)
532 Weergaven
Brazzie
Explorer
Opties

Sinds afgelopen woensdag in het bezit van de UE75NU8000. Complete installatie met av-receiver, blu-ray, xbox360 en Horizon box was echt wel een uitdaging, Samsung mag wat mij betreft daar wel meer informatie over opnemen. De e-manual is zelfs te beperkt met kennis en informatie, maar goed het is me gelukt.

 

De tv bevalt prima, echter horen we (aan of uit) om de zoveel seconden een heel klein tikje in het apparaat. Alsof er op een willekeurige plek elke keer een klein vonkje is... De stroom hebben we er ook al even vanaf gehaald maar zelfs dan nog blijft het "tikje" terugkomen.

 

Iemand enig idee? 

0 Likes
69 Antwoorden
Brazzie
Explorer
Opties

Ik ben inmiddels overgestapt naar LG, beter beeld én geen vervelende tik in een gloednieuwe tv van 3000 euro.

Het bevreemdt me dat je als "New Member" hier een goed woordje voor Samsung doet op basis van ervaring. New Member mét ervaring in service van Samsung... fake-marketing misschien?

Enfin, Samsung kwam zijn afspraken niet na en laat heel erg lang op zich wachten als er problemen met nieuwe series gemeld worde. Samsung was het altijd voor mij, Samsung is het nu nooit meer voor mij.

0 Likes
Harry80
Pathfinder
Opties

Ik heb uiteindelijk 4 Samsung 65” geprobeerd van 3 uit dezelfde serie (zelfde backpanel, zie andere post). En als laatste de Q9. 

Q9 tikte niet, maar was veel te veel aan het local dimmen. (Zie andere posts)

 

Ook ik heb uiteindelijk een LG OLED gekocht. En ja, dat is toch wel super beeld. (Op de spiegeling na overdag)

0 Likes
Janneman10
Apprentice
Opties

Goede morgen Brazzie,

ik doe voor niemand een goed woordje die dat niet verdient, en ik heb gewoon €1800 moeten betalen voor de tv dus van marketing is geen sprake. Fake ben ik al helemaal niet, daar weten ze bij Philips alles van. Koop eens iets van Philips Brazzie, uiteindelijk heb ik bij de 3e keer de hele boel in elkaar getrapt, en aangetekend terug gerzonden. Zo ooit jaren geleden aan Samsung gekomen? Mijn zoon zij mij direct dat Lg (zoals jij beaamt) nog veel beter zou zijn, maar hoe is daar de service? Ik vertelde enkel eerlijk hoe Samsung ons op weg hielp. En inmiddels?, telefoons van Samsung, één 48 inch en nog een 40 inch als ik het goed heb. Kwam zoals ik al zei op dit draadje door hetzelfde probleem dat jullie benoemden. Eerlijkheidshalve heb ik niet het gehele topic kunnen lezen en ga dat direct doen, heb impulsief direct mijn ervaring gedeeld en vond bevestiging in eenzelfde probleem als julie ervaren. Tikkende tv. Verder dat ik hier een newbie ben zegt niets over de ervaring die ik heb met Samsung. Het zou ook kunnen betekenen dat ik nooit reden heb gehad op zoek te gaan naar defecten aan Samsungspullen?, om de eenvoudigge reden dat we die niet hebben? Alle telefoons hier doen het altijd en is ook allemaal Samsung. Erg vervelend dat jij slechte ervaringen hebt met Samsung, ik hoop daarvan verschoont te blijven. Wat ook een mogelijkheid is, dat Samsung nu zo groot is dat ze hier en daar een steek/steken laten vallen?, dat zie je wel vaker. Ons is belooft door Coolblue dat er binnen 2 dagen een Samsung monteur langs komt. Wij hebben de tv nu net geen 2 maanden. Mijn vrouw hoorde het vanaf begin af aan, "en ja", ze had gelijk. Er staat hier ook nog een relais geschakelde subwoofer van Rel, een Denon receiver "ook relais geschakeld", ik ben er net te lax in geweest, binnen 30 dagen kon men namelijk omruilen. Brazzie, ik hoop niet dat wij vervelende dingen gaan meemaken met onze tv en eventueele service, we blijven vooralsnog positief. Verder kijken wij nooit televisie, hebben de Ue75nu8000 enkel voor films en games. En €3000 is wel bijna het dubbele van de Ue75nu8000, ik hoop dan ook dat het beeld van de Lg dubbel zo mooi is? Ik wil het wel gaan bekijken, wij kochten de Ue75nu8000 op basis van revieuw's. Tot nog toe op het tikken na, dik tevreden. Lg zou wat betreft beeldkwaliteit beter zijn, dat is ook wat ik hoorde. Eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat wij HDR+ standaard aan hebben staan, niet bepaald millieu bedachtzaam maar daar heb ik toch een broertje dood aan. Zeekomkommers zijn niet te vreten plastic soep of niet?, de komkommers die wij kopen zitten trouwens ook in plastic! :face-with-tears-of-joy: Brazzie, ik hoop op een correcte oplossing, de tv doet het namelijk perfect,"op het tikken na". Ik laat van me horen. Gegroet allen.


@Brazzie  schreef:

Ik ben inmiddels overgestapt naar LG, beter beeld én geen vervelende tik in een gloednieuwe tv van 3000 euro.

Het bevreemdt me dat je als "New Member" hier een goed woordje voor Samsung doet op basis van ervaring. New Member mét ervaring in service van Samsung... fake-marketing misschien?

Enfin, Samsung kwam zijn afspraken niet na en laat heel erg lang op zich wachten als er problemen met nieuwe series gemeld worde. Samsung was het altijd voor mij, Samsung is het nu nooit meer voor mij.




 

Janneman10
Apprentice
Opties

Goede morgen Harry,

Ik hoop werkelijk niet dat dit ook geld voor de Ue75nu8000, ik kan ook nog niets vertellen over de servive heden ten dagen. Ik hoop op het Samsung van denk wel dik 10 jaar of langer geleden, ook de computerschermen zijn hier van Samsung bedenk ik mij nu. Naast IIyama toen (3 jaar geleden) het betere scherm. Ik beloof onze ervaring te delen komende tijd. Allen gegroet.


@Harry80  schreef:

Ik heb uiteindelijk 4 Samsung 65” geprobeerd van 3 uit dezelfde serie (zelfde backpanel, zie andere post). En als laatste de Q9. 

Q9 tikte niet, maar was veel te veel aan het local dimmen. (Zie andere posts)

 

Ook ik heb uiteindelijk een LG OLED gekocht. En ja, dat is toch wel super beeld. (Op de spiegeling na overdag)


 

0 Likes
Brazzie
Explorer
Opties

De UE75NU8000 was vorig jaar, toen hij op de markt kwam, 3000 euro. Tikken gelijk gemeld, service 0! Dikke middelvinger voor Samsung, want wij werden niet geholpen toen. Na 3 maanden gekozen om Samsung links te laten liggen en LG aan te schaffen. Hadden we gelijk moeten doen. Succes met de tikkende plastic troep van Samsung.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Als het zo erg was met dat getik dan had dit topic al wel een aantal duizend reacties lijkt mij.. En als je iets koopt dan is je 1e aanspreekpunt de verkoper, daar moet je dus zijn en met de winkel dus bespreken hoe je dit kunt oplossen. Maar goed je hebt een LG, ik ook overigens dus laten we daar maar verder van gaan genieten.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Brazzie
Explorer
Opties

Als je het topic voortaan eerst helemaal leest had je geweten dat de winkels weer heel makkelijk naar Samsung wijzen. Linksom of rechtsom verwacht je geen dergelijke hiaten of service van winkel óf fabrikant bij een aanschaf van 3000 euro. Maar je hebt gelijk, lekker genieten van LG nu en uitschrijven bij dit forum.

0 Likes
lg_deman
First Poster
Opties

Nou ik had het voor elkaar gekregen om hem om te ruilen bij de winkel met veel moeite. Was hij eindelijk omgeruild, heeft de nieuwe het ook. Dus nu nogmaals proberen en anders is het voor mij ook klaar met samsung en ga ik ook voor een LG. Is er misschien iets bekend of het met een bepaalde productie periode te maken heeft? Hier ben ik eigenlijk heel benieuwd naar aangezien ik ook sommige andere types als die uit de nu8000 serie voorbij zie komen.

0 Likes
Harry80
Pathfinder
Opties
Omdat je een superuser II bent reageer ik toch even. - ik had de verkopende partij gecontact, er is toen een officiële reparateur geweest. Die heeft het geconstateerd en geprobeerd met dubbelzijdigtape op te lossen. Waren zijn instructies vanuit Samsung gaf hij aan. Na het plakken tikte de TV nog steeds. De reparateur constateerde dit ook. Gebeld met zijn ‘superuser’ en die wist het ook verder niet. Moest maar contact opnemen met Samsung. Dat heb ik dus gedaan via dit officiële kanaal ( Facebook messenger regeerde men niet ) - uit eindelijk ander model (zie andere post) maar met hetzelfde backpanel erin, panel/frame is voor meerdere modellen gemaakt blijkt. En dit model begon ook na paar dagen te tikken. - vanuit Samsung kreeg ik toen bericht dat het officieel erkent is en dan er een aangepaste reparaties uitgevoerd konden worden. Ik had toen al weer geruild voor een Q9, die overigs niet tikte. (Wel lekker onregelmatig Het gaat dus maar om een paar modellen en wil niet zeggen dat iedereen last heeft van het tikken. (Zich er aan storen) De reparateur gaf aan dat het tikken vaker voorkomt, maar het tapen vaak niet helpt.