Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Tv valt uit

(Onderwerp aangemaakt op: 16-03-2019 06:48 PM)
1517 Weergaven
Mischa71
First Poster
Opties

Mijn tv valt met enige regelmaat ineens uit,zwart beeld geen geluid, knipperend lampje, soms gaat de tv weer aan of verschijnt alleen het samsung logo, en gaat weer op zwart, ik heb d tv in december 2018 gekocht...iemand n idee?

0 Likes
10 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Mischa71 , Mischa,

 

In de eerste plaats mis ik de gegevens van de tv. Wat is de volledige Model Code van de tv?

Dit staat op de sticker achterop de tv en moet eindigen op XXN.

 

Als je het Samsung logo ziet tussen het opstarten, komt de tv in een ‘continuous endless reboot loop’ terecht.
Dit houd in dan er een defect is aan je moederbord. Hoor je ook een klikkend geluid tijdens het herstarten?

Waarschijnlijk is dan de voeding kapot. Deze zit meestal geïntegreerd op het moederbord.

Het houd ieder geval helaas in dat er een reparatie noodzakelijk is. Op een tv uit 2018 zit zeker garantie (2 jaar)

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Mischa71
First Poster
Opties

Eindigt op xzg..🤔

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Mischa71 , Mischa,

 

Je bent de tweede vandaag die een vervelend verhaal te horen krijgt.

Dit is een buitenlands gemodificeerd model (Duits).

Heb je misschien de volledige Model Code? Zie de sticker achterop.

De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZG.



De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.

Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs. Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken. Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.

Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.

Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden.

Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening komen.
Deze tv's kunnen veel problemen opleveren, waaronder ws. deze.
Waar is deze tv aangeschaft?

 

Problemen die kunnen voorkomen:

 

  • Ten eerste een CI+ Module. Deze is alleen gecertificeerd voor de markt waar deze op wordt uitgebracht. Er is een kans dat CI+ werkt op een tv uit het buitenland, maar de kans is groter dat hij niet werkt als de Model Code van de tv niet eindigt op XXN
  • En dan is er ook de garantie. Je kunt slechts beperkt aanspraak maken op de garantie met een tv uit het buitenland. Voor een tv uit België zal dit geen probleem zijn, maar uit Duitsland wel. Dit is omdat er andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is. In eerste instantie heb je recht op garantie bij de leverancier
  • Dan heb je ook de apps. Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code

De garantie is het belangrijkste probleem!

 

Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, ben je voor garantie afhankelijk van de verkoper want Samsung Nederland zal niet snel genegen zijn een toestel dat zij niet hebben geïmporteerd onder fabrieksgarantie te herstellen..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Mischa71
First Poster
Opties

ue75f6370ss

Gekocht bij media4less

En surprise zij zeggen geen garantie te geveven omdat t n showmodel zou zijn...

0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties
Samsung bied trouwens volledige fabrieksgarantie voor alle EU modellen. Dit tenzij ze ongeautoriseerd gemodificeerd zijn (Bijvoorbeeld door aangepaste software zodat het Nederlands lijkt). Stel dat de TV in het Duits uit de doos kwam voorzie ik niet veel problemen maar anders wordt het lastig
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Mischa71 , Mischa,

 

Met dank aan @SjorsK even een aanvulling van mijn kant

Wat een vervelend gedoe! Volgens de Model Code is het introductiejaar van de tv 2013.

Dit staat los van aankoopdatum van de tv (2018) en heb je dus gewoon garantie bij hun.

Ook als het een showmodel is. Waarschijnlijk niet verteld. Hun zijn de verkopende partij.

Ik heb Media4less toegevoegd aan mijn lijst van onbetrouwbare ‘leveranciers’.

Blijf in ieder geval in contact met Mdedia4less.

Niet telefonisch, maar via e-mail of per aangetekend schrijven.

De winkelier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur. 1 jaar is niet de normale levensduur van een tv.

 

Lees eerst dit even:

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanti...

 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

 

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-niet-akkoord-bijbetalen-reparatie...

 

Lees dit goed door: 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie

 

Sterkte! Houd ons op de hoogte..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Mischa71
First Poster
Opties

Ik heb ze gelijk gemaild maar het zal wel op n rechtzaak uitlopen omdat ze zeggen dat zij de garantie niet kunnen verhalen omdat t n showmodel was, niet omdat t n buitelands product betrof.

Maar afgezien daarvan, wat zou reparatie kosten?

 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Mischa71 , Mischa, 

 

De reparatiekosten hangen af van de constatering van de monteur. Zal niet goedkoop zijn.

Indicatie (excl. arbeidsloon):

https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/ue75f6370ssxzg.htm?popular=yes

 

Klik bij onderdelen op Printplaat (T-con)  en Voeding (print). Het wordt misschien 1 van beide of allebei.

 

Je krijgt altijd eerst een prijsopgave. Als je het te duur vindt, kun je altijd nog besluiten om het niet te laten repareren.

Je bent dan wel voorrijkosten verschuldigd.

Wacht eerst even de reactie van Media4less af, want hun zijn verantwoordelijk..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
SjorsK
Maestro
Opties

@Mischa71  schreef:

Ik heb ze gelijk gemaild maar het zal wel op n rechtzaak uitlopen omdat ze zeggen dat zij de garantie niet kunnen verhalen omdat t n showmodel was, niet omdat t n buitelands product betrof.

Maar afgezien daarvan, wat zou reparatie kosten?

 


Wat een oplichters zeg, stel dat het ooit een showmodel was dan is het hun probleem, niet die van jou. Ze moeten gewoon netjes de garantie verzorgen. (Dit is hun wettelijke plicht). En zeker binnen 2 jaar na jouw aankoopdatum