Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

NPO app melding binnenkort niet meer beschikbaar smart tv's voor 2014

(Onderwerp aangemaakt op: 21-02-2019 11:58 AM)
379 Weergaven
Ria1
Journeyman
Opties

Hallo lezers,

Hebben jullie ook een melding ontvangen via de NPO app?
De melding dat op korte termijn de npo app niet meer werkt op smart tv's van voor 2014.

Persoonlijk zal ik het jammer vinden als ik de NPO app niet meer op mijn smart tv kan gebruiken.
Ik heb een Samsung UE55F6320 3D Smart LED tv. gekocht in 2014.

Ik heb de laatste update geinstalleerd op de tv, versie zichtbaar 2126.

Wie weet raad? 

0 Likes
9 Antwoorden
Lot
Big Cheese
Opties

Hoi Ria, de technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. De hardware en software van de Smart tv’s van tegenwoordig bieden veel meer mogelijkheden dan de tv’s uit 2013 of daarvoor. App-ontwikkelaars, zoals NPO, maken gebruik van de technologische vooruitgang van Smart tv’s in de afgelopen jaren. Zij ontwikkelen steeds betere apps die gebruiksvriendelijker zijn en meer mogelijkheden bieden.

 

Ook ik vind het jammer dat de nieuwe NPO-app niet geschikt is voor Smart tv’s uit 2013 of daarvoor. Dit is een bewuste keuze die NPO heeft gemaakt. Wij kunnen daar geen verandering in brengen. Dit betekent dat de nieuwe NPO-app alleen beschikbaar is op Samsung Smart tv’s uit 2014, 2015, 2016 en 2017.

 

Klik hier voor de mededeling van NPO hierover.


---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Hansfrei
First Poster
Opties

Ik heb hetzelfde probleem. Waarom helpt Samsung zijn klanten niet ? Moet toch op te lossen zijn ?

0 Likes
Ria1
Journeyman
Opties

Ja, dat zou ik zeker ook willen, vind het nog steeds bijzonder vervelend!
Maar wie o wie, weet raad?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ik begrijp dat het jammer is dat deze app binnenkort niet meer compatible is met jouw TV, jammer genoeg kunnen wij hier vanuit Samsung niets aan doen. De ontwikkelaar van de app is de aangewezen persoon om ervoor te zorgen dat de app compatible is met de TV. Wat NPO zelf aangeeft is: Om alsnog onze uitzendingen te kunnen bekijken op je huidige televisie, kun je gebruikmaken van Chromecast of Airplay in combinatie met de NPO-app op je tablet of telefoon. 

 

Ik heb het hier even getest met mijn S7 Edge, en met Smart View kun je eenvoudig het beeld delen van je toestel naar de TV. 

rsz-846676
0 Likes
hermafitz
First Poster
Opties

Heb zelf ook een UE50F6740 gekocht in 2014; en heb hetzelfde probleem! Begrijp niet in de eerste plaats waarom NPO de oude App niet laat draaien naast de nieuwe App? In de tweede plaats vind ik dat Samsung als producent van smart tv's toch ook de software van alle smart tv's zou moeten updaten! Heb hier al over gemaild met Samsung; zij gaven de analogie van Windows: Apps voor Windows 10 kunnen niet op Windows XL draaien... maar: je kunt voor een klein bedrag een update kopen van Windows XL naar Windows 10... En: heb zelf Apple apparatuur: en zij updaten al je apparaten gratis!!!

Heb al met de Consumentenbond contact gehad: er zijn enorm veel mensen met Samsung smart tv's die bij hen klagen over de slechte ondersteuning van Samsung bij het updaten van hun smart tv's!!! 

Hun advies: meld je probleem bij hen en zij verwijzen je door naar een site.. hoe meer klachten, hoe eerder er een oplossing kan worden gevonden!!! Toch???

0 Likes
Ria1
Journeyman
Opties

Top! Goed initiatief, ga zeker mijn frustratie hierover melden.
Dank voor jouw bericht.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ook ik snap de frustratie van het ontbreken van de app, maar ik moet me toch scharen achter de uitspraken van m'n collega's dat wij hier echt geen invloed op hebben. Onze apps kan je zien als een soort link naar een externe service, in dit geval het terugkijken van NPO content. Als NPO besluit de apps op F-modellen niet meer te ondersteunen wordt de toegang van die apps bij NPO geweigerd. Dan kunnen we hoog of laag springen maar als de deur aan hun kant dichtzit hebben wij niet zomaar een koevoet om die open te wrikken.. om er maar weer een beeldspraak tegenaan te gooien.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
retrorick1975
Apprentice
Opties

Misschien een idee om NLziet app te gebruiken? kost uiteindelijk iets maar je krijgt er een hoop voor terug...

0 Likes
Ria1
Journeyman
Opties

Ondanks een vraag van 2017 is het denk ik nog voor meer mensen actueel.

Dank voor jouw meedenken van nlziet maar, ik heb het anders opgelost voor eventueel stop van andere apps.

Ik heb een samsung tablet gekocht en daar staan o.a. op de npo start app en ik stream het draadloos naar mijn tv, top!

Mijn smart tv van 2014 doet het nog prima, vandaar.

 

Voor mij is dit topic afgehandeld.

0 Likes