Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

[How-to] Wat moet ik doen als de wifi- of LAN-verbinding niet (goed) werkt op mijn tv?

(Onderwerp aangemaakt op: 04-05-2019 02:01 PM)
6196 Weergaven
JetM
Pioneer
Opties

Als de tv niet met het internet kan verbinden, of wel verbonden is maar niet goed werkt, kan dit verschillende oorzaken hebben. Wij adviseren om de onderstaande stappen te doorlopen en te controleren of het probleem hierdoor wordt opgelost.  

 

Als je tv niet kan verbinden met het internet via een LAN-kabel, volg dan de volgende stappen: 

 

 

Tv kan niet verbinden met internet via LAN-kabel
  1. Test de LAN-kabel in een ander apparaat, zoals je laptop. Als bekabeld internet op je laptop wel werkt, ga naar stap 4. Zo niet, ga naar stap 2.
  2. Test een andere LAN-ingang van je router. Als bekabeld internet nu wel werkt, dan is de poort van de router kapot. Zo niet, ga naar stap 3.
  3. Test een andere LAN-kabel op je tv. Als de tv nu wel bekabeld internet heeft, is de LAN-kabel defect en is het probleem opgelost. Zo niet, ga naar stap 4.
  4. De LAN-ingang van de tv is waarschijnlijk kapot. Neem contact met ons op, zodat we een reparatieverzoek voor je kunnen indienen.

 

 

Wanneer de tv geen draadloos netwerk vindt, volg dan de volgende stappen:

 

 

Tv vindt geen draadloos netwerk
  1. Test met een hotspot. Maak van je smartphone een hotspot en test of de tv daar wel mee kan verbinden. Zo ja, ga naar stap 2. Zo nee, ga naar stap 3.
  2. Controleer de afstand van de router tot de tv. De router mag maximaal 5 meter verwijderd zijn van de tv, zonder onderbreking door grote obstakels zoals muren.
  3. Controleer het MAC-adres. Dit doe je via Menu - Ondersteuning - Contact opnemen met Samsung. Scroll naar beneden naar 'Controleer draadloos MAC adres'. Indien dit MAC-adres bestaat uit allemaal nullen of dezelfde letters of tekens: reset dan de tv; Geen resultaat? Neem contact met ons op, zodat wij een reparatieverzoek kunnen indienen.
  4. Reset de router: dit kun je doen door de stroom minstens een minuut van de router af te halen.

 

 

Als de wifi niet (goed) werkt op je tv, volg dan de volgende stappen: 

 

 

Wifi werkt niet (goed)
  1. Test met een hotspot. Maak van je smartphone een hotspot en test of de tv daar wel mee kan verbinden. Zo ja, ga naar stap 4. Zo nee, ga naar stap 2.
  2. Wijzig de internetinstellingen op je tv. Dit doe je via Menu - Netwerk - Netwerkstatus - IP-inst.
    IP-adres: Automatisch ophalen
    DNS: Handmatig instellen - 8.8.8.8.
  3. Test bekabeld. Werkt internet zo wel? Neem contact met ons op zodat wij een afspraak voor hulp op afstand voor je kunnen inplannen. Werkt internet zo ook niet? Controleer de softwareversie en update indien nodig. Voer daarna een Smart Hub reset uit en eventueel een reset van de gehele tv.
  4. Wijzig de volgende instellingen van je router:
    - Netwerknaam (bijv: “harry_thuis” naar “harry123”)
    - Wijzigen versie internetprotocol: IPv6 -> IPv4
    - DHCP moet ingeschakeld zijn.
    - Openen poorten: poort 445, 443 en 80 openen (nvt bij particuliere klanten).
    Lukt het niet om dit zelf te doen? Neem dan even contact op met je provider.

 

 

Mocht het probleem na het uitvoeren van bovenstaande stappen nog niet verholpen zijn, neem dan gerust contact met ons op!


---------
Signature-S10
15 Antwoorden
Alexander_M
Voyager
Opties

Zou zelf ip niet dynamisch  intellen naar statisch hierdoor wordt ipv4 geforceerd en kunnen andrer apperaten wel iver ipv6 naar buiten verder 8.8.8.8 is google dns als secundair dns instellen primair dns is dan zelfde als de gateway dit is de dan de dns van isp heb zelfde probleem gehad met ipv6 mac casting en binding ging over zijn nek door dualstack ip

0 Likes
TjerkdeJonge
Apprentice
Opties

Voor wat betreft subtopic: 

Wifi werkt niet (goed)

 

Waar is stap 5?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Foutje, dat moet stap 4 zijn! Is het gelukt? @TjerkdeJonge

rsz-846676
0 Likes
TjerkdeJonge
Apprentice
Opties

Bedankt Bruce.

 

Oplossing medium. Als achtergrond: wij hebben sinds december 2018 een Samsung UE50NU7020 televisie. In februari 2019 zijn we naar Londen verhuisd. We hebben nu al een tijdje problemen met de WiFi verbinding (2.4 Ghz verbinding, 5 Ghz vindt de tv niet) en ontvangen vaak verschillende foutmeldingen:

 

  • TV heeft verbinding met het lokale netwerk, maar kan geen verbinding met internet maken
  • Automatische IP-instelling mislukt

Alle andere devices met een WiFi verbinding (smartphones, iPad, laptop en pc) werken prima. We hebben al verschillende dingen geprobeerd om de problemen met de tv te verhelpen: (i) router laten vervangen door de internetprovider en (ii) pakket met snelste internetverbinding (150 mb downloadsnelheid) genomen. Niks helpt. We doen wel regelmatig een reset van de router maar dat helpt dan weer even tijdelijk en is dus geen duurzame oplossing.

 

Ik heb stappen 1, 2 en 4 van de oplossingen hierboven allemaal doorlopen. Het lijkt niet echt te helpen. De router staat een eindje van de tv vandaan maar is wel de meest krachtige die de internetprovider kon bieden. WiFi versterker kopen? Heb jij nog ideeen over andere oplossingen?

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @TjerkdeJonge,

 

Tof, Londen! Alleen jammer dat de Wi-Fi daar minder werkt.

 

Als je tijdelijk een hotspot maakt met je mobiele telefoon, en de TV daarmee verbindt, werkt dat wel? 

rsz-846676
0 Likes
TjerkdeJonge
Apprentice
Opties

Yes, dat werkte wel. Ik zie dat ik nooit meer heb gereageerd, excuus. Voor de benefit van anderen: ik heb uiteindelijk een WiFi versterker gekocht en daarmee was het probleem opgelost.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @TjerkdeJonge , Tjerk,

 

Dat is goed nieuws! Zou je misschien je vraag als Oplossing kunnen markeren?

Accepteer Oplossing aanklikken. Dan kunnen andere users dit ook zien. Thanks!

 

Fijne dag!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
TjerkdeJonge
Apprentice
Opties

Hoe doe ik dat? Ik kan het niet zien in de drie puntjes naast mijn post?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @TjerkdeJonge , Tjerk,

 

Ik zou het ook niet weten, want dat doe ik nooit 😉.

Waarschijnlijk zal 1 van onze Moderators dit wel doen..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes