Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

UE48H6200 & Philips HTS7140 via ARC

(Onderwerp aangemaakt op: 15-08-2018 01:22 PM)
1123 Weergaven
XdeckX
Journeyman
Opties

Hallo,

sinds kort heb ik problemen om het geluid goed van mijn TV (UE48H6200) naar mijn soundbar (Philips HTS7140) te krijgen via ARC. 

De koppeling werkt (meestal) goed en ik kan via de TV het volume van de soundbar bedienen. Het geluid loopt ook over de soundbar dus so far so good. 

Het probleem is ontstaan toen de soundbar en de tv de koppeling kwijt waren. Na wat prutsen met de instellingen heb ik deze weer terug gekregen maar is de kwaliteit van het geluid matig (de subwoofer van de soundbar wordt niet meer aangestuurd onder andere)

in de TV kan ik bij geluidsinstellingen alleen PCM of DTS Neo 2.5 kiezen. Dolby en DTS zijn beide grijs terwijl ik deze vroeger wel beschikbaar had (niet 100% zeker). In het verleden heeft de soundbar zonder problemen gefunctioneerd met de tv en werd de subwoofer ook gewoon gebruikt. 

Er is verder niets aan de setup veranderd. 

 

Iemand enig idee waarom het niet meer goed werkt en wat ik eraan kan doen om het op te lossen?

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
XdeckX
Journeyman
Opties
Na nog meer prusten nog weer wat gevonden.
Ik vond het al zo gek dat de subwoofer van de soundbar niets deed (heb ik wel vaker gehad als de instellingen verkeerd stonden) nu blijkt dat het draadje van de soundbar gewoon helemaal middendoor was. Tja dan doet ie niet veel. Voorlopig met een kroonsteentje gefixt en nu lijkt het geluid (ondanks dts neo 2.5) weer op zoals ik het vroeger had.

Icm de subwoofer heeft de soundbar gelijk weer veel meer diepte in het geluid en dus klinkt het voller. Hdmi arc weer aangezet aangezien dat in pricipe gewoon nog werkt.
Denk echter wel dat de soundbar een keer aan vervanging toe is.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @XdeckX,

 

Heb je voor mij allereest de volledige Model Code van deze tv? Tv is uit 2014.

Staat achterop de sticker van de tv en moet eindigen op XXN.

Beide apparaten hebben een  Optische aansluiting, dus waarom niet verbinden met een optische kabel (Toslink)?

Anders de Bron van de tv even op ‘TV’ zetten om de grey-out misschien op te heffen.

Of de tv een x resetten bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
XdeckX
Journeyman
Opties

Beste dkoster

kostte even moeite aangezien de tv aan de muur hangt maar goed we hebben hem. 

 

Model code: UE48H6240AWXXN

blijkbaar heb ik een 6240 ipv een 6200 maar goed. 

 

Is het effect van het gebruiken van een optische kabel hetzelfde als een hdmi arc verbinding wat betreft audio over de soundbar?

 

Ik heb een HD recorder voor tv kijken/opnemen, mediaspeler (mede8er voor films kijken) en een xbox one. Al deze apparaten zijn via hdmi verbonden aan de tv. De soundbar is op dit moment ook via hdmi verbonden met de tv waarbij voor beide de arc poort is gebruikt. Daarnaast wordt veelvuldig netflix op de tv gekeken via de app van de tv. 

Ik wil graag dat het geluid van alle apparaten over de soundbar loopt.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @XdeckX,,

 

Dat moet lukken. Maakt niet uit welke devices er zijn aangeloten. Geluid is veel mooier.

Je moet wel bij Instellingen (tandwieltje helemaal links) naar boven en het geluid op Audio-uitgang/optisch zetten.

Het volume kun je dan niet meer met de AB van de tv regelen, omdat dit een 'pure digital signal' is. Dus onversterkt.

Dit moet dus via de soundbar gebeuren.

Zo'n kabel kost bijna nix, dus miss gewoon een keer proberen.

Als het kan een double shielded ivm breekbaarheid van de fiber.

En vergeet niet de beschermkapjes eraf te halen, zoals ik een x gedaan heb, haha!

 

Zie: https://www.allekabels.nl/audio_kabels/toslink_audio_kabel.html


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @XdeckX,

 

Sorry voor de moeite, maar bedankt!

Check ook even de firmware bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Dit zou Versie 2890.2 moeten zijn.

 

https://www.samsung.com/nl/support/model/UE48H6240AWXXN/ bij Downloads..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
XdeckX
Journeyman
Opties
Software versie lijkt 2880 te zijn maar via update geeft hij aan dat ik de recentste versie heb..
Misschien dan maar via usb proberen
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @XdeckX,

 

Via de tv wil het nog wel eens niet lukken.

 

https://www.samsung.com/nl/support/model/UE48H6240AWXXN/

 

Hierbij (misschien overbodig) nog even de procedure:

 

https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-update-ik-de-firmware-of-software-van-mijn-tv-...

 

Vergeet bij Deel 2 punt 3 Menu/Home >


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
XdeckX
Journeyman
Opties

Ik heb een optische kabel besteld om te testen of het dan beter werkt. 

Wordt vervolgd. 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Oké @XdeckX,

 

Bedankt voor je reply!

Ik ben zelf ook benieuwd.

Met zo’n kabel heb ik mn Marantz versterker aangesloten op de tv.

Geluid via de boxen. Gaat perfect.

Moet wel het volume van de Marantz iets verder opschroeven.

Nog gelukt om de firmware te updaten?

 

Houd me ff op de hoogte!

 

Groet en don’t shoot me als t niet werkt 😉😉

 

Fijne avond, Dick


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
XdeckX
Journeyman
Opties

 Update

kabeltje is binnen en geinstalleerd aangezien de display van de soundbar het al een tijd begeven heeft kan ik niet zien of ik daadwerkelijk opti in heb geselecteerd maar het geluid werkt in ieder geval

 

ik heb alleen niet heel erg ander geluid aangezien ik niet kan vinden waar ik op de tv de optical out moet instellen

 

“Je moet wel bij Instellingen (tandwieltje helemaal links) naar boven en het geluid op Audio-uitgang/optisch zetten.”

dit is me dus niet duidelijk. Ik zie onder instellingen nergens een optie voor geluid en/of audio uitgang. 

 6E48BFAE-90A9-467C-9127-983FDF87D5DE.jpeg

 650E7397-16BE-4CE6-A54B-8F9D1EE81A4F.jpeg

 BCEE2A78-EFB2-4030-90D8-597D2219C8F0.jpeg

 58E7D559-9D08-4E99-8A9A-590BCD08A790.jpeg

 AD5D7106-95B0-4178-813E-8A54830E64E4.jpeg

 

Q

4F3A95A0-07AB-49CE-97A1-1F23C6B24333.jpeg

 

 

 

 

 

0 Likes