Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung QLED 2018; nóg mooier

(Onderwerp aangemaakt op: 02-09-2018 05:50 PM)
1629 Weergaven
Nick
MegaStar
Opties

We hebben natuurlijk allemaal van Qled gehoord! Vorig jaar introduceerde wij onze eerste Qled serie op de markt, met groot succes! Nu is het tijd om te laten zien wat wij nog meer kunnen met de Qled 2018 serie. De vraag is: wat is er veranderd?

 

One Connect

 

Al die kabels rond de tv, het ziet er niet uit! Daar hebben wij de oplossing voor en nu zelfs nóg beter. Eén kabel die alles doet; zowel stroom, beeld als geluid, alles wordt verstuurd en ontvangen door deze ene kabel. De Invisible cable is, zoals de naam als zegt, doorzichtig. Op elke muur is hij nauwelijks te zien is. Je verbindt ‘m met onze One Connect Box, waarop je alle randapparatuur kunt aansluiten. Zo kun je alles prachtig wegwerken, zonder dat je functies verliest.

 

cable.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ambient Mode

 

Een tv is leuk wanneer ‘ie aanstaat, maar wat als de tv uitstaat? Een groot zwart vlak in de kamer, één die geen sfeer biedt en vaak niet past bij het design. Met Ambient Mode is dit probleem opgelost! Zet Ambient Mode aan en je krijgt drie opties te zien: ‘DECOR’, ‘INFO’ en ‘FOTO’.

 

Kies voor DECOR als je de televisie als kunstkader wilt gebruiken. Met stijlvolle beelden van vooraanstaande designers verander je het zwarte scherm in een kunstobject. INFO toont je weersinformatie en nieuw updates en FOTO maakt van jouw tv een fotokader waar je zelf foto’s voor kunt selecteren.

 

Wil je de tv nog beter in het design van jouw huis verwerken? Dat kan! Met de SmartThings app kun je een foto van de muur maken, de foto zal dan als achtergrond dienen voor bijvoorbeeld de weerinformatie, zodat het nóg minder opvalt.

 

Zoveel opties, dat gaat vast veel stroom verbruiken toch?! Ook daar hebben we een oplossing voor! Dankzij de omgevingslichtsensor verbruikt hij nauwelijks energie. Is het lang donker in de kamer, dan zal de tv zelf uitgaan na een door jou ingestelde tijd. De televisie kan zelfs gebruik maken van Bluetooth Low Energy om met je smartphone te communiceren en zo vast te stellen dat er niemand thuis is.

 

Kleuren en het scherm

 

De voordelen van Qled waren al bekend: perfecte kleurweergave, een hoge helderheid, sterk contrast en een ruime kijkhoek. Dit is natuurlijk nog steeds zo. Qled tv’s hebben een 100% kleurvolume, dit creëert een zo realistisch mogelijk beeld. Daarnaast bieden we een helderheid van HDR 1500 (1500 nits voor de 88Q9F, Q8- en Q7 serie) en HDR 2000 (2000 nits voor de 65Q9F). Dit zonder impact op kleurweergave, die bij elk niveau van helderheid nauwkeurig blijft. De Q6F is een special edition en heeft HDR 1000.

 

Small_QE65Q9FNATXXU_001_Front_Midnight-Black.jpg

 

 

Hebben jullie meer vragen over onze nieuwe Qled lineup? Stel ze dan gerust hieronder!


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
249 Antwoorden
Wilco7
Pioneer
Opties

N.a.v. de meedimmende ondertiteling, wat mij opvalt is juist het oplichtende effect  zodra ondertitels in beeld komen. Dit had ik ook al bij mijn vorige toestel de UE55HU7500 led tv. 

Wat ik wilde vragen of dit bij alle bronnen zich voordoet. Dus zowel bij TV uitzendingen, bluray speler, youtube/Netflix, mediaplayers e.d.

 

Mvrgroet, 

 

Wilco

 

 

 

 

 

 

0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties

@BonesNLJammer dat je het niet wilt toelichten, maar dat is jouw keuze :winking-face:

0 Likes
BonesNL
Navigator
Opties

Jammer dat u niet kunt lezen

0 Likes
Jeroen-oerleman
Journeyman
Opties

@Wilco: bij mij is het echt alleen als ik kijk via een externe brond (usb-stick, media player e.d.). Niet als ik TV kijk via mijn KPN decoder en ook niet als ik Netflix of Youtube kijk via internet.

0 Likes
BonesNL
Navigator
Opties

En heb je ook een Qled Q9?

0 Likes
Wilco7
Pioneer
Opties
Wellicht komt dat door dat de onderTitel in vaak ingebakken is of door de mediaplayer kennelijk wat afwijkend , bij externe titels, gecombineerd wordt met het beeld.
@BonesNL : is het bij jou ook alleen bij gebruik van externe media?

Btw. Ik heb een Q9.
0 Likes
BonesNL
Navigator
Opties
Nope.
0 Likes
Jeroen-oerleman
Journeyman
Opties

Nee, in heb de Q8 2018

0 Likes
RafL
Pioneer
Opties

Betreft oplichten heb ik misschien een tijdelijk oplossing. Als je dit merkt ga je naar de HDMI connectie en verander deze naar PC of blue ray of iets anders. Daarna is het oplichten weg totdat je de tv uitzet.

 

Zie filmpje dat ik dit weekend heb gemaakt: https://youtu.be/rszHsLsx7yc (toevallig bij het rondzappen weer op zo hinderlijk oplichten gestoten.)

 

@SjorsK betreft feedback voor mods; in mijn post geef ik aantal keren feedback QLED-Q6FAM-2017-ondertitels-en-local-dimming  staan ook links in naar youtube filmpjes van de owner van deze thread gepost eind 2017 55qled-beeld-word-licht-en-donker-bij-verschijnen-van . Dus al sedert eind 2017 melding van dit fenomeen op qled reeks.

BrianKlomp
Pioneer
Opties

Ik heb het idee dat het (bij mijn 65 inch q7 2018) juist bij Netflix en dan voornamelijk HDR het op z'n ergst is. De subs zijn denk ik gewoon veel te fel en groot en daarom licht het hele scherm op. Als ik via de (SONY) 4K speler kijk (en ook netflix)  heb ik het idee dat het vrijwel niet aanwezig is. Ik zal kijken of ik het binnenkort even kan testen en online zetten...

 

Nadeel aan deze oplossing is dat alle instellingen weer zijn eigen voor en nadelen hebben. En dat de tv moeite heeft zijn hdmi instellingen te onthouden. Bijvoorbeeld de instelling "PC" is heel achterlijk, helemaal dichtgetimmert door Samsung. Zo kan je dus nooit dezelfde kwaliteit kalibreren voor die uitgang.

 

Ook verdwijnt mijn 4K speler geregeld uit de instellingen en het smartmenu. Wonderbaarlijk blijft mijn, met de hand instelde NAD versterker nu wel staan....  Ik zal even te kijken of de TV al wil updaten naar de nieuwe versie, want tot nu toe gaat ook dit niet automatisch...

 

0 Likes