13-05-2024 08:00 AM - bewerkt 13-05-2024 08:01 AM
Goedemorgen, de afstandsbediening van mijn Samsung the Frame doet het ineens niet meer goed. Ik heb ‘m gereset maar krijg ‘m niet meer verbonden. Hij heeft ruim 12 uur aan de oplader gelegen vannacht maar ook dat helpt niet.
De modelcode van de tv is QE75LS03BAUXXN.
Het lampje bovenaan knippert constant. Is er wellicht een oplossing of is-ie stuk? Het enige wat ‘ie nog doet, is reageren op de stand-by knop.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 16-05-2024 12:59 PM
Hallo Ajay, bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels via HelloTV een nieuwe remote besteld, maar vergeten dit topic te sluiten. Had alles geprobeerd wat ik hier vond aan oplossingen maar niets hielp. Hij is echt stuk.
groeten Ellen
op 14-05-2024 09:31 PM
Gebaseerd op de zoekresultaten en uw beschrijving van het probleem met de Samsung The Frame TV afstandsbediening, lijkt het erop dat het knipperende lampje bovenaan een indicatie is van een storing of probleem met de verbinding. Hier zijn enkele mogelijke oplossingen die u kunt proberen:
1. Batterijen vervangen
Hoewel u de afstandsbediening heeft opgeladen, kan het vervangen van de batterijen soms helpen om de verbinding te herstellen. Gebruik nieuwe alkalinebatterijen van hoge kwaliteit.[1]
2. Afstandsbediening opnieuw koppelen
Na het vervangen van de batterijen, moet u de afstandsbediening mogelijk opnieuw koppelen met uw TV:
- Houd de knop voor terugkeren naar het startscherm en de knop voor afspelen/pauzeren tegelijkertijd 3 seconden ingedrukt.
- Het lampje op de afstandsbediening knippert en gaat daarna uit.
- Druk binnen 30 seconden op de knop voor terugkeren naar het startscherm om de koppeling te voltooien.[1]
3. Infraroodsensor controleren
Controleer of de infraroodsensor op de TV niet geblokkeerd of beschadigd is. Stof of vuil kan de verbinding verstoren. Maak de sensor voorzichtig schoon met een zachte doek.[2]
4. Firmware-update
Mogelijk lost een firmware-update voor uw specifieke TV-model QE75LS03BAUXXN het probleem op. Controleer in het menu van de TV of er updates beschikbaar zijn en installeer deze.[3]
Als geen van deze stappen werkt, raden de zoekresultaten aan contact op te nemen met de Samsung klantenservice voor verdere assistentie of een eventuele vervanging van de afstandsbediening voor uw model.[1][2] Een defecte afstandsbediening kan helaas voorkomen.
op 16-05-2024 11:45 AM
Hallo @ElAck,
Bedankt voor jouw bericht. Hebben de opgegeven Trouble Shoots geholpen? Zo nee, kan je de aankoopdatum doorgeven?
Met groet,
Ajay
op 16-05-2024 12:59 PM
Hallo Ajay, bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels via HelloTV een nieuwe remote besteld, maar vergeten dit topic te sluiten. Had alles geprobeerd wat ik hier vond aan oplossingen maar niets hielp. Hij is echt stuk.
groeten Ellen
op 16-05-2024 01:55 PM
op 31-08-2024 01:49 AM
Ik heb vaak problemen als ik veel YouTube kijk. Waarschijnlijk een cookie probleem. Na het geheel opnieuw opstarten is het probleem verholpen.