Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Paneel zit niet recht in frame TV

(Onderwerp aangemaakt op: 15-02-2019 12:16 PM)
867 Weergaven
knorde
Pioneer
Opties

Mijn vraag:
Ik heb sinds kort een nieuwe tv.


Echter viel me vandaag in 1x op dat het paneel niet recht in het frame zit.
Ook vind ik dat er best wel een dikke zwarte rand zit tussen het frame en het paneel aan de linkerkant.
Rechts is het een heel stuk minder.
Foto links:

links.jpg

Foto rechts:

rechts.jpg

Het is misschien wat ver gezocht maar ik vraag me toch af of dit normaal is?
Ik moet er wel bijzeggen dat de zwarte rand op de foto dikker lijkt dan in het echt maar je ziet het wel.

Het is ongeveer 2 mm links.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Samsung UE55NU7100.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- TV gereset
- Op google en tweakers gezocht naar "tv met paneel niet in het midden" en "zwarte rand tv" maar dan krijg je alleen topics over waar de resolutie niet goed ingesteld staat waardoor je zwarte balken krijgt. Wat ik heb zit zeg maar altijd in de tv.

0 Likes
9 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @knorde ,

 

Op deze foto's is het niet goed te zien. Gaat het hier om de volledige Model Code UE55NU7100WXXN?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Introductiejaar van de tv is 2018.

Zou je voor mij een beeldtest kunnen doen en dan wel exact volgens de onderstaande link:

 

https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375

 

Misschien ook onder verschillende hoeken. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.

Er is dan hopelijk meer te zien om e.e.a. goed te beoordelen. Waar is de tv aangeschaft?

Nog binnen de 14 dagen bedenktijd om hem evt. terug te sturen? Anders valt dit ws. onder de garantie.

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
knorde
Pioneer
Opties

Bedankt voor uw snelle reactie!

 

Ja het gaat om de UE55NU7100WXXN.

Bij de beeldtest heb ik exact hetzelfde, het scherm zit zeg maar niet recht in het frame (wel volledig zichtbaar).

 

Op de foto's die ik geplaatst had zie ik het heel duidelijk. Ik bedoel dus niet een zwarte rand op het scherm zelf (waar de pixels zitten) maar echt tussen de rand van de tv en het paneel (zie foto's). Ik heb er voor de zekerheid pijltjes bij gezet.

 

Je zou verwachten dat links en rechts evenver uit elkaar zitten maar rechts zit hij bijna tegen de rand en links ongeveer 2 mm ertussen. Ik zie bij de winkel meerdere tv's van Samsung die dit hebben, het komt dus vaker voor.

Valt dit onder defect?

 

De tv is van begin januari 2019 en is bij mediamarkt gekocht.

 

Overigens heb ik (gelukkig) geen dode pixels, wel ben ik ook nog even benieuwd naar het dode pixel beleid bij Samsung.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @knorde ,

 

Helaas moet ik streng zijn om dit met eigen ogen te kunnen beoordelen. Het liefst zelf, maar dat gaat natuurlijk niet.

Als er echt iets met het scherm aan de hand is, dan valt dit natuurlijk onder de garantie.

Dus nogmaals graag goede foto's uploaden. Dode pixels vallen uiteraard onder de garantie mits niet zelf veroorzaakt.

 

Graag nog even de naam waar de tv. is aangeschaft....


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
knorde
Pioneer
Opties

Ik begrijp het, ik zal morgen (bij daglicht) wat meer (duidelijke) foto's plaatsen.

TV is aangeschaft bij de mediamarkt (stond ook in de vorige post :P).

 

V.w.b. het dode pixel verhaal, ik dacht dat iedere fabrikant pas reparatie doet bij een X aantal dode pixels?

0 Likes
knorde
Pioneer
Opties

Zoals beloofd hierbij de extra foto's.

1.jpg3.jpg5.jpg

0 Likes
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Ziet er prima uit.. 2mm verschil kan altijd gebeuren. Als je het echt niet vertrouwd dan neem je hem weer mee naar Mediamarkt en kijk je wat hun voor je kunnen doen. Maar ik vind dit geen defect. Je mag ook een monteur laten komen maar daar zitten dan wel kosten aan verbonden waarschijnlijk. Zolang de TV goed werkt zou ik het erbij laten.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
knorde
Pioneer
Opties

Het is ook meer dat ik wil weten of dit normaal is en of er ook andere mensen zijn die dit herkennen / ervaren. Het valt op dat de rand links dikker is dan rechts (wat duidelijk op de foto's te zien is in de startpost), wat betekend dat hij niet recht in het frame zit. Het was mooier geweest als die aan beide kanten even dikke randen had. Wel valt het hele beeld binnen het frame dus ik mis geen pixels.

 

Als dit gewoon binnen de marges valt die Samsung hanteert heb ik er geen problemen mee.

0 Likes
Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

In principe valt dit gewoon binnen de marges. Het is inderdaad mogelijk dat deze nét iets meer naar links of rechts valt. zolang alles goed zichtbaar is, dan is er verder geen reparatie nodig. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
knorde
Pioneer
Opties

Ok, dan laten we het mooi zo.

 

Echter heb ik sinds een aantal dagen wel een probleem, ik heb daar een nieuw topic voor aangemaakt:

https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/Tv-wel-netwerk-geen-internet-Stroom-uit-en-aan-is-enige...

 

Bedankt voor de goede en snelle support!

0 Likes