Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy A7 - sim network pin blocked. enter sim network puk

(Onderwerp aangemaakt op: 01-01-2019 09:04 PM)
917 Weergaven
Anneke_89
Journeyman
Opties

Hoi Samsung

 

Ik heb recent een Samsung Galaxy A7 aangeschaft via Coolblue in België. Met mijn Belgische sim-kaart verliep alles perfect, maar nu zit ik echter voor een jaar in Australië en wanneer ik mijn Australische sim-kaart insteek, krijg ik volgende melding: "sim network pin blocked. enter sim network puk." Ik heb nochtans wel meer dan 5 minuten met mijn Belgische sim-kaart gebeld, zoals aangeraden in de handleiding. Ik heb al gebeld met Samsung hier in Australië, waar me werd aangeraden contact op te nemen met mijn provider. Vervolgens heb ik dus gebeld met Telstra, mijn provider hier in Australië, maar die stuurden me weer terug naar Samsung. Dan ben ik langs gegaan bij een Samsung Center hier in Sydney. Zij hebben me uitgelegd dat het niet om een regional lock gaat, maar om een network lock en dat enkel de verkoper van de telefoon me de benodigde code kan geven. Vervolgens heb ik dus contact opgenomen met Coolblue, maar zij beweren dan weer dat het toch om een regional lock gaat en dat ik om dit op te lossen ook 5 minuten met mijn Belgische sim-kaart naar een Australisch nummer moet bellen. Dat lijkt me echter vreemd, dus vooraleer ik deze misschien onnodige kost maak, wil ik u vragen of u me kan helpen? Ik kan mijn telefoon niet gebruiken, wat natuurlijk enorm vervelend is. Het is bovendien erg frustrerend om voortdurend heen en weer te worden gestuurd zonder dat er iemand een echte oplosting aanbrengt. Alvast heel erg bedankt voor uw hulp!

 

Vriendelijke groetjes

Anneke

0 Likes
36 Antwoorden
SjorsK
Maestro
Opties

Hoi Anneka,

Deze foutmelding is eigenlijk vrij simpel, het lijkt er op dat de PIN code van de simkaart 3x verkeerd is ingevoerd. Daarna wordt de simkaart geblokkeerd tot je de PUK-Code invoert. Je huidige provider kan de PUK Code verstrekken. Een simkaartwissel werkt trouwens ook :winking-face:

De universele regel voor het unlocken van een regiolock is trouwens het volgende:
- Maak een telefoongesprek van MINSTENS 5 minuten naar een willekeurig telefoon nummer met een Europese simkaart. Dit moet wel in een gesprek zijn (!) - Gezien je dit al gedaan hebt ga ik er van uit dat het niet om een regio lock betreft. 
- Samsung Benelux kan een regio unlock code voor je aanvragen bij Samsung HQ, dit proces duurt zo ongeveer een maand, om deze reden raad ik deze optie altijd af tenzij je geen andere opties over hebt.

Dat gezegd te hebben, eerlijk gezegd denk ik dat de simkaart gewoon geblokkeerd is en dat het wachten op een unlock code vanuit Samsung eigenlijk niet zal helpen. Maar als een simkaartwissel het niet oplost, dan is dat inderdaad de laatste optie.

 

Voor de duidelijkheid, ik raad de volgende stappen aan (in volgorde):

1: Vraag een PUK Code op bij de provider in australie en probeer deze

2: Indien geen succes: Vervang de simkaart met een nieuwe van dezelfde provider. 

3: Indien geen succes: Gezien je al geprobeerd hebt te bellen kan Samsung een Regio Unlock Code voor je aanvragen.

 

Als je stap 1 en 2 zonder succes hebt doorlopen hoor ik het graag. Want van kastje naar de muur wordt niemand blij :winking-face: 

0 Likes
Anneke_89
Journeyman
Opties

Hoi Sjors

 

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb de pukcode opgevraagd bij Telstra, de provider hier in Australië, maar ik blijf een foutmelding krijgen. Ik zal morgen eens langs gaan bij een Telstra winkel, in de hoop dat ze me daar verder kunnen helpen. Zo niet, laat ik het zeker weten!

 

Groetjes

Anneke

0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties

Dan lijkt het mij een goed idee om het proces voor de regio unlock code in gang te zetten. Zoek alvast je serienummer/imei nummer en aankoopbewijs op (Plaats ze niet publiek :winking-face: ). Die zijn namelijk nodig :smiling-face:

 

0 Likes
Anneke_89
Journeyman
Opties

Hoi Sjors

 

Ik ben daarnet langs geweest bij Telstra, maar het heeft helaas ook niet mogen baten. Ze hebben eerst ook geprobeerd de puk code in te geven, maar dan kwam er een melding in de trant van "vrijgave niet uitgevoerd". Ze hebben dan een volledig nieuwe simkaart ingestoken, maar opnieuw werd de puk code gevraagd en wanneer we die ingaven kregen we dezelfde melding dat de vrijgave niet uitgevoerd kon worden. Er komt nu ook op: "Ongeldige simkaart ingevoerd, vergrendeld netwerk".

We hebben ook eens geprobeerd met een simkaart van een andere provider, Optus, maar kregen weer opnieuw dezelfde melding. 

Lijkt het je dat er dan een regio unlock moet gebeuren? Hoe kan ik dit aanvragen? Lukt dit online, want het is natuurlijk moeilijk om van hieruit naar Benelux te bellen? 

 

Nogmaals heel erg bedankt je hulp en snelle reacties 🙂 

 

Groetjes

Anneke

0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties

Ai, dan lijkt de situatie mij duidelijk. 

 

Er zijn twee oplossingen beschikbaar voor een regiolock:

  1. Bel 5 minuten in een gesprek met een europese simkaart naar welk willekeurig nummer dan ook (Ik zou het zelf iets langger doen). Hiermee wordt de lock permanent uitgeschakeld
  2. Een aanvraag voor een unlock indienen. (Behandeltermijn is circa een maand) 

 

Voor de aanvraagprocedure is de volgende informatie nodig (Een moderator met de juiste priveleges zou het binnen het nieuwe jaar opvragen, er is wat vertraging ivb met de feestdagen). 

 

Hiervoor  zijn de volgende gegevens nodig die je in een privebericht kan sturen.

1: IMEI Nummer

2: Serie Nummer

3: Aankoopbewijs. 

 

Vervolgens zal er van Samsung Benelux een aanvraag gaan naar Samsung HQ (In Korea) en die club kan de unlock code vrijgeven deze stap duurt pak een beet een maand. Nadat de code bekend is zal iemand van Samsung Benelux je de code toesturen. 

 

Ik hoop dat je hier genoeg informatie aan hebt :smiling-face: 

 

Anneke_89
Journeyman
Opties

Hoi Sjors

 

Toen ik nog in België was heb ik al met mijn Belgische simkaart gebeld naar een ander Belgisch nummer, nl. 5min en 31sec, aangezien dit in de handleiding stond. Aangezien dit blijkbaar niet heeft gewerkt, lijkt het je dan best dat ik een aanvraag voor de unlock indien? Naar welke moderator moet ik de nodige info sturen, of zullen zij zelf contact met me opnemen? 

 

Bedankt voor alle info, en een fijn nieuw jaar gewenst!

Groetjes

Anneke

0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties
Hallo Anneke,

Ze reageren vanzelf 👍😄
0 Likes
Anneke_89
Journeyman
Opties

Ok super! 🙂 Bedankt!

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Hi Anneke! Niet handig dat de regiolock is geactiveerd .. Welke SIM/provider heb je mee gebeld om de lock te verwijderen? 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes