Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S7 wordt warm

(Onderwerp aangemaakt op: 21-06-2019 10:41 AM)
720 Weergaven
Jan
Helping Hand
Opties

Ik heb ook het probleem dat mijn S7 zeer warm wordt en als gevolg daarvan zeer snel leeg loopt. In ca. 4 uren is de accu leeg.

Ik heb de temperatuur gemeten en deze is aan de achterzijde tussen lens en Samsung logo 39,8 graden verder naar beneden daalt de temperatuur weer naar onderin 31 graden en naar boven aan de rand 37,2 graden .  

(ik heb dit gemeten met een Fluke IR thermometer)

 

Ik heb heel voorzichtig het vermoeden dat het toch een app zal zijn. Hij staat nu al bijna 2 uur in de veilige modus en hij is minder warm. nu meet ik 28,1 graden i.p.v. 39,8 graden. 

 

Weet hier misschien iemand welke app of app's dit probleem zou(den) kunnen veroorzaken?

Ik heb dit probleem nu ca. 3 weken en heb tussentijds geen nieuw apps geinstalleerd. Tussentijds is er wel een algemene software update geweest.

 

Om de hele boel zonder meer naar fabrieksinstelling terug te zetten dat is meestal weer een hoop werk, dus het laatste wat ik wil. 

 

Iemand nog tips voordat ik hem ga aanbieden voor reparatie?

 

Groeten,

 

Jan

 

 

0 Likes
17 Antwoorden
Jan
Helping Hand
Opties

Ik heb het probleem nu zo'n 3 weken. In deze tijd heb ik geen apps gedownload. Ik weet niet of updates van apps zichzelf installeren? Ik zie het af en toe wel bij facebook staan. Maar hoe en of andere apps dit ook doen weet ik niet.

ik heb wel een android update gedownload dus of het wellicht daar in kan zitten? Ik weet het niet.

 

Ik zou verwachten wanneer het toestel up-to-date is, qua software, er wel een melding zou komen wanneer het een app betreft welke niet aan de veiligheidseisen voldoet. Hoe kun je eigenlijk zien dat een app niet aan de veiligheidseisen voldoet?

 

 

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties
Goedemorgen Jan,

Er zijn geen 'veiligheidseisen' voor apps. Je hebt apps die niet goed werken en hierdoor problemen kunnen opleveren. Ook kunnen sommige updates van apps die eerder goed werkten problemen leveren, of kan een nieuwe versie van Android ervoor zorgen dat de problemen zich uiten - bijvoorbeeld, omdat het probleem zit in het aanroepen van een functie die nog niet op vorige Android versies aanwezig was.

Omdat het zich niet afspeelt in de Veilige Modus, is het in ieder geval een gedownloadde app die het probleem veroorzaakt en waarschijnlijk geen defect. Mogelijk is het een VR app, omdat je aangeeft dat de VR service ook veel batterij heeft verbruikt. Als je niet kunt achterhalen welke app het is, kun je een reset naar de fabrieksinstellingen uitvoeren. Maak dan eerst een back-up van je persoonlijke gegevens, maar niet van de geinstalleerde applicaties. Anders wordt het probleem met het terugzetten van de back-up ook teruggezet. Zie hier voor instructies: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1068714

kevin-sig
0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Hey Jan, hoe gaat het inmiddels met het toestel?


---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Jan
Helping Hand
Opties

@Lot

Het is een paar dagen goed geweest en vandaag is het weer een probleem. Binnen 4 uur zit ik weer op 9%.

 

Wanneer ik bij batterijverbruik kijk dan zie ik op de 1e 3 posities:

- Google Services 21%;

- Android system 11%;

- scherm 3%.

 

Heb geen idee wat de 1e 2 posities doen?

 

Ik heb nog geen algehele reset gedaan omdat het altijd weer zoveel nawerk opleverd.

Ik neem de laatste dagen een dikke accu, 10.000mAh, mee om tussentijds even op te laden indien nodig.

 

 

 

 

0 Likes
Oplossing
Lot
Big Cheese
Opties

Ja, het is inderdaad even een werkje, maar ik denk dat een reset het toestel veel goeds zal doen! Vergeet geen back-up via Smart Switch te maken.


---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Jorn1
Student
Opties

Zoals welke apps, want ik heb namelijk hetzelfde probleem.

0 Likes
Jorn1
Student
Opties

Zoals welke apps, want ik heb namelijk hetzelfde probleem.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Jorn1,

 

Wordt het toestel op willekeurige momenten warm of is dit bij gebruik van bepaalde apps?

rsz-846676
0 Likes