Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S5 schakelt steeds uit

(Onderwerp aangemaakt op: 02-04-2018 10:00 PM)
9338 Weergaven
Rokil
Journeyman
Opties

Sinds een week ongeveer schakelt mijn S5, gekocht in 2015, steeds spontaan uit.

Als ik dan even op het scherm kijk, moet ik de pincode voor de sim-kaart invoeren en het back-up wachtwoord voor de telefoon zelf ingeven.

Het laatste half jaar ofzo heb ik geen andere apps geïnstalleerd en nieuwe updates van Samsung zijn er ook niet geweest. Als de telefoon aan blijft, bijvoorbeeld tijdens navigeren, is er niks aan de hand. Zodra de S5 'stil' ligt doet dit probleem zich voor. Soms al binnen 5 minuten, een andere keer na 1 uur.

Bij batterij verbruik is niets abnormaals te zien.

Eerst teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dat gaf geen resultaat. Daarna wipe data/factory reset gedaan. Alles weer opnieuw in moeten stellen natuurlijk, maar het meest vervelende was wel dat het 2 uur duurde voordat alles ingesteld was. Het leek wel of de telefoon half vast liep ofzo. Dat duurt toch nooit zo lang?

Misschien dat daar een probleem is?

Uiteindelijk was de S5 klaar en na een half uur was hij alweer uitgevallen! Dat was dus ook niet de oplossing.

Toen een nieuwe (originele) accu besteld, want de eerste accu (3 jaar oud) zat er nog in. Die hield het overigens nog, net als altijd, ruim 2 dagen uit.

Helaas had ik al binnen 5 minuten alweer een uitval-beurt, dus ook dat was de oplossing niet. De telefoon in veilige modus opgestart gaf ook hetzelfde resultaat. Gebprobeerd zonder simkaart en een keer zonder sd kaart, zonder gewenst resultaat. Afgelopen week naar een gsm reparatie-shop gebracht, die eerst alle reeds geprobeerde uit heeft gevoerd. Uiteindelijk hebben ze daar een cyanogenmod (ofzo) erop gezet in de hoop dat dat werkte. Dat leek eerst wel te werken, maar in de nacht was de batterij van helemaal vol naar helemaal leeg. Na het opladen begon het uitvallen weer.

Nu weet ik het dus niet meer.

Heeft iemand misschien een suggestie?

Schiet me net te binnen dat ik precies hetzelfde probleem heb gehad met de Note die ik hiervoor had. Daar ook een nieuwe batterij ingezet, soft- en hard reset, zonder sim, zonder sd kaart, veilige modus. Niets hielp.

Ben ik nu de enige met dit soort Samsung problemen, of zijn er ook anderen en/of andere merken?

Het zijn niet de goedkoopste telefoons die ik nu 2x heb gekocht en na 3 jaar niet meer werken, dus dat ben ik nu wel zat.

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Het lijkt een probleem met het moederbord aangezien je alle opties hebt uitgeprobeerd om andere dingen uit te sluiten.. Zonder garantie is hier vrij weinig meer aan te doen, zelfs met garantie zou die waarschijnlijk omgeruild worden voor een ander model. Ik denk dat je wel wat pech hebt gehad helaas, maar ook andere merken hebben dit. Ik kan niet zeggen hoeveel maar alle merken hebben zo hun pech gevalletjes, en op internet vind je alleen maar dit soort berichten want mensen die geen problemen ervaren hebben ook geen noodzaak dit op internet te zetten.. Misschien kun je met de verkoper nog in conclaaf gaan en je beroepen op de levensduur van het apparaat. :winking-face: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanti...

Stars-Moderator-signature-800x200-2

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
5 Antwoorden
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Het lijkt een probleem met het moederbord aangezien je alle opties hebt uitgeprobeerd om andere dingen uit te sluiten.. Zonder garantie is hier vrij weinig meer aan te doen, zelfs met garantie zou die waarschijnlijk omgeruild worden voor een ander model. Ik denk dat je wel wat pech hebt gehad helaas, maar ook andere merken hebben dit. Ik kan niet zeggen hoeveel maar alle merken hebben zo hun pech gevalletjes, en op internet vind je alleen maar dit soort berichten want mensen die geen problemen ervaren hebben ook geen noodzaak dit op internet te zetten.. Misschien kun je met de verkoper nog in conclaaf gaan en je beroepen op de levensduur van het apparaat. :winking-face: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanti...

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
nelisroos
First Poster
Opties

mijn s5 is 3 jaar oud en stopte er plteling mee.... hoedan ? af en toe aan maar ongeveer 2 sec

 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @nelisroos

 

Het kan zijn dat de batterij het heeft begeven. Via internet kun je ongetwijfeld een nieuwe bestellen, wellicht dat hij dan weer helemaal de oude is! 

rsz-846676
0 Likes
Rinio
Student
Opties

Ik heb het wel opgelost. In de instellingen>
Duur achtergrond verlichting toets  uitzetten en time-out scherm op 30 minuten zetten. Ik zet mijn S5  dan zelf uit(stand-by), want als hij dit zelf doet, schakel hij uit. Zo heb ik deze probleem opgelost. Ik geniet nog steeds van mijn S5, top apparaat.

Tessa
Moderator
Moderator
Opties

Goedemorgen @Rinio,

 

Goed om te lezen dat het bij jou opgelost is en je nog steeds volop geniet van jouw S5 💪 Bedankt voor de update!

 

Groeten,

Tessa

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes