Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen na update S7

(Onderwerp aangemaakt op: 16-05-2017 09:32 PM)
9301 Weergaven
h_m_otten
Apprentice
Opties

Sinds een paar dagen is mijn S7 geupdated naar Android versie 7, kernel 3.18.14 10422490. Na die update verschillende problemen:

 

Als ik de app contacten open gaat dat goed, maar ik een contact open duurt het even maar krijg dan de opmerking dat de app is gestopt. In de tussentijd kan ik wel op de belknop drukken en wordt er wel gebeld. Bij een contact heb ik een webadres opgenomen maar daar kan ik niet meer bijkomen. reageeert niet op ^ (andersom, maar die staat niet op het toetsenbord). Als ik een nieuw contact maak staat bovenin het scherm de keuzes annuleer of opslaan. De balk waarin die keuzes staan is heel lichtgrijs en de woorden zelf wit. Nauwelijks contrast, echt moeilijk te zien.

Bij de vorige versie kon ik instellingen openen door vanboven naar beneden te vegen. Ik kreeg dan een scherm waarin ik smartview kon kiezen en waarbij het scherm van de S7 werd gecast naar de TV. Dus alles wat op het scherm kwam, kwam ook op de TV. Die keuze is weg; ik kan de smartview app installeren meer daarmee kan ik alleen foto's of muziek casten. Lastig want ik kan niet meer met anderen op de TV sites etc. bekijken

De lay-out van veel apps is gewijzigd en niet allemaal ten goede. De oude agende gaf duidelijke donkerblauwe balken voor afspraken, nu zijn het lichte mint kleurige die veel minder goed zijn te zien.

Ik gebruik 2 mail accounts. In de app Gmail kan ik linksboven de menustreepjes  aantikken en kan dan zien of er voor de andere account mails zijn gekomen. Er staat dan een cijfer in. Dat werkte vandaag ook niet. Wel mails, maar geen cijfer.

 

En van veel apps is de bediening en het uiterlijk gewijzigd. Ik vind het raar dat een dergelijke grote update zonder voorafgaande melding wordt uitgerold.

 

Dus graag reactie van Samsung wat er nu precies aan de hand is.

 

m.vr.gr.

 

Mark Otten

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
h_m_otten
Apprentice
Opties

Vanmiddag nieuwe update binnengekregen en geïnstalleerd. Probleem et contacten is nu opgelost. Tijdens de update van de enhanced services verscheen wel weer de melding Koppeling delen is gestopt. Maar volgens mij werkt alles nu weer goed.

 

Bedankt, probleem opgelost.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

26 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

Hoi Mark, bedankt voor het starten van dit topic. Goed dat je de update hebt kunnen uitvoeren, maar erg jammer dat je er nu problemen mee ervaart. Zou je van alle apps waarin je problemen ondervindt met het openen, de cache willen legen? Dat kun je doen via Instellingen > Applicaties. Onder het kopje 'Opslag', kun je de cache legen. Laat je me weten of dat helpt?

 

Verder wil ik aangeven, dat er niks te veranderen is aan veranderingen in functies of de lay-out. Dat is een vernieuwing van de update en is helaas niet aan te passen.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
h_m_otten
Apprentice
Opties

Uitgevoerd zoals je voorstelt. Onder Opslag is er dan de keuze Opschonen. Deze uitgevoerd, helpt niet helaas.

 

m.vr.g.r Mark

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hmm, zou je dan willen testen of je dezelfde problemen ervaart in de veilige modus? Dat is een tijdelijke teststand waarin je geen gebruikt kunt maken van derde partij applicaties. Laat me weten hoe dat gaat!

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
h_m_otten
Apprentice
Opties

Vanmiddag eerst buienradar gestart in normale modus. Kreeg de melding Google play services is gestopt. Daarna gestart in veilige modus maar dat lost het probleem met contacten niet op. Daarna weer normaal opgestart en kreeg een bericht dat er een nieuwe versie beschikbaar was. Die update gestart en bleek van de enhanced services te zijn. Maar kreeg direct de melding Koppeling delen is gestopt. Poeh gaat niet lekker.

Ter info: ik gebruik KPN Veilig. geen idee of die in de veilige modus niet actief is.

 

m.vr.gr. Mark Otten

0 Likes
Oplossing
h_m_otten
Apprentice
Opties

Vanmiddag nieuwe update binnengekregen en geïnstalleerd. Probleem et contacten is nu opgelost. Tijdens de update van de enhanced services verscheen wel weer de melding Koppeling delen is gestopt. Maar volgens mij werkt alles nu weer goed.

 

Bedankt, probleem opgelost.

BruceH
Community Manager
Opties

Fijn dat het uiteindelijk is goedgekomen, @h_m_otten!

 

Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden. 

rsz-846676
0 Likes
Areias
Student
Opties

Gisteravond mijn S7 geupdate.
Als eerste viel mij op dat er bij email accounts, faceboo, Whatsapp en tfn geen notificatie meer staat van het aantal berichten.
Sommige apps werken uberhaupt niet meer, zwart scherm.

Hoop niet dat ik vandaag nog meer problemen tegenkom.
Deze update is tot nu geen succes.

Graag oplossing!!

Mvg Jos van Gerven

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Areias,

 

als je de notificatie wegveegt, zie je inderdaad geen badge/nummer meer bij de app staan. 

rsz-846676
0 Likes
CarolaS
Student
Opties

Vanochtend 14-06-2018 ook de update gekregen naarAndroid 8.0.0, samsung experience-versie 9.0. Na die tijd alleen maar problemen! Samsung mail, app stopt telkens, mails zijn niet te lezen, Gmail, exact hetzelfde, twitter stopt en sluit, skype idem, EON idem, Ambert Alert idem en zo kan ik nog wel even doorgaan. Echt om moedeloos van te worden! Is hier een quick solution voor? Sommige apps kan ik verwijderen en opnieuw installeren, de ene werkt dan wel, de andere niet. Het belangrijkste zijn mijn mail apps...die lijk ik niet te kunnen verwijderen en opnieuw te kunnen installeren.

0 Likes