Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen 4G netwerk

(Onderwerp aangemaakt op: 19-09-2018 03:28 PM)
2074 Weergaven
Marcel_1981
Explorer
Opties

Hallo!,

 

Sinds begin á medio juli ondervind ik problemen met het 4G netwerk tijdens het bellen op mijn Samsung S5.

Gesprekken vallen geregeld weg of je mag 10x navragen wat iemand nou heeft gezegd.

Het aantal verbindingsstreepjes is bij verbinding met 4G max. 2 en met een beetje pech valt hij terug naar 1.

Stel ik de telefoon in op automatisch verbinden met 2 of 3G netwerk dan is er niks aan de hand.

Mobiele provider heeft tot 2 maal toe een netwerktest uitgevoerd, ik een kruistest mogen doen (waarbij sim in een andere telefoon wordt geplaatst) én er zit sinds vandaag een nieuwe simkaart in de telefoon doch echter... Niks mocht baten.

 

Mogelijk is het toeval (al lijkt me dit onwaarschijnlijk) maar heb inmiddels bij 4 andere telefoons met 3 verschillende netwerkproviders exact hetzelfde probleem mogen ontdekken.

Hierbij gaat het om mijn eigen model uiteraard de S5 maar ook de A5 en de S7 reageren op precies dezelfde manier.

 

Hardwaretest heb ik op aangeven van de telefonische klantenservice van Samsung gedaan maar ben geen problemen tegengekomen. 

0 Likes
50 Antwoorden
Jan
Helping Hand
Opties

Is dit een probleem wat je onderweg hebt of alleen thuis?

0 Likes
Marcel_1981
Explorer
Opties

Beide

0 Likes
Jan
Helping Hand
Opties

Ik vraag dit, omdat ik vooral thuis het probleem had. 

 

KPN is mijn provider en samen met hun heb ik diverse contacten gehad om de oorzaak te achterhalen en hebben we ook verschillende testen gedaan en de ervaringen geevalueerd (belafspraken uitgesmeerd over een periode van ca. 5 weken). Uiteindelijk blijkt de instelling "Bellen via 4G" roet in het eten te gooien. Sinds ik deze instelling heb uitgezet heb ik geen problemen meer ondervonden. 

 

Je kunt ook zelf de signaalsterkte uitlezen. Toets: *#0011#

Dan kom je in de servicemode

Daar kom je een RSRP-waarde tegen.

Deze waarde maakt de signaalsterkte van het mobiel netwerk zichtbaar met een cijfer.  Hiermee kun je de dekking van je provider testen. Providers met een slecht bereik vallen daarmee door de mand.

 

Grofweg moet je de waarde ongeveer zo vertalen (dit verschilt per telefoon en/of provider):

< -115 => 1 streepje

-105 tot -114 => 2 streepjes

-95 tot -104 => 3 streepjes

> -95 => 4 streepjes.

 

Bij mij zie je RSRP waarde -101 met maar 2 streepjes

Screenshot_20180919-160125_Service mode RIL.jpg

 

 Misschien helpt dit je een beetje verder om de oorzaak te achterhalen.

 

Succes 

 

Jan

 

 

Marcel_1981
Explorer
Opties

Die is variabel tussen de -97 en -101.

De optie bellen met 4G heb ik niet op dit toestel maar ken hem van de A5.

0 Likes
Jan
Helping Hand
Opties

Dat lijkt dus allemaal goed.

Maar het is wel vreemd dat je het probleem met 3 providers hebt en ook nog eens met 4 verschillende toestellen. Daarmee lijkt het mij geen toestel en/of provider probleem. Maar wat is het dan wel?

Extra complex is dan ook nog dat je schrijft het zowel thuis als buiten de deur te hebben.

Dat zijn wel bijzonder veel variabelen.

Hier kan ik je op dit moment niet verder adviseren.

 

 

 

0 Likes
Marcel_1981
Explorer
Opties

Geen probleem! Oprecht wil ik je danken voor het meedenken én uiteraard voor de opmerking dat het een vreemd probleem betreft :smiling-face:

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag heren! En met name @Marcel_1981. Dat is zeker een apart verhaal. Wat ik echter nog niet teruglees in je berichten (tenzij ik er overheen kijk) is of je ook al eens iemand anders zijn/haar SIM kaart in je telefoon hebt geprobeerd om zo te zien of 4G het dan wel goed doet. Want ik begreep dat je hetzelfde probleem hield als je jouw SIM in een ander toestel stopte, klopt dat?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
Marcel_1981
Explorer
Opties

Hoi Joeri!, :smiling-face:

 

Nee, je leest er niet overheen maar ook de simkaart van de ander in mijn Samsung (S5) gehad echter ook daarbij nog steeds hetzelfde probleem.

Sim gisteren vervangen wat niet baten mocht.

4G Internet getest en dat blijkt allemaal top te werken het probleem zit hem dus enkel en alleen in de kwaliteit van de verbinding tijdens het bellen (met 4G).

 

In tegenstelling tot mijn S5 heeft de A5 2017 de mogelijkheid om bellen via 4G uit te zetten echter ook dat biedt geen soelaas.

Ik trof op 1 van de forums van een mobiele provider exact hetzelfde verhaal aan enige verschil aan dat verhaal was dat daarbij een ander model word genoemd n.l. de S8 (wat het aantal op 4 verschillende modellen met 3 verschillende mobiele providers brengt die blijkbaar vatbaar zijn voor dit probleem n.l. de A5 2017,  S5 , S7 en S8). 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Zou je me een linkje willen sturen van dat forum waar je het verhaal van de S8 aantrof? Het klinkt allemaal zo random, maar ik wil nog met m'n collega's overleggen of we aan de hand van bepaalde gegevens toch een patroon kunnen ontdekken hierin. Heb je die verschillende telefoons die je getest hebt nog binnen handbereik of heb je het op telefoons van verschillende mensen geprobeerd? 

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes