Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

garantie wasmachine

(Onderwerp aangemaakt op: 14-12-2017 11:47 AM)
15473 Weergaven
meneerludo
First Poster
Opties

Hoe kan je de garantie van 2 jaar verlengen tot 10 jaar ?

Is het voldoende om je product te registreren ?

0 Likes
17 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemorgen Meneer Ludo, welkom op de Community! Garantie is iets dat je kiest op het moment van aankoop, wij leveren standaard 2 jaar fabrieksgarantie op al onze apparaten. Een verlengde garantie is daarentegen een service van de winkel waar je hem koopt. Daarnaast zit er tegenwoordig standaard 10 jaar garantie op de Inverter Motoren in onze wasmachines. Deze garantie is dan ook alleen toepasbaar op een motor probleem. Eenmaal iets gekocht is de garantie achteraf niet opnieuw aan te vullen/verlengen.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Roy_53
First Poster
Opties

Beste heer,

Mijn Samsung-wasmachine is gerepareerd na 3 keer door CE Repair Dordrecht op 30-11, 05-12 en 12-12 en daaruit volgde de onderstaande rekening, waarbij de motor het had begeven al na 3 jaar en 9 maanden bij 2 tot 3 keer wassen per week.

Nu zegt het reparatiebedrijf dat ik 3 maanden garantie krijg, terwijl duidelijk is dat de motor defect was, waarbij de ophanging vanaf het begin niet goed zat.

Mijn vraag is: Krijg ik 10 jaar garantie op de motor?

Werkzaamheden:Achterkuip , motor en kabel boom vervangen. Klant heeft 186,- via pin betaald

Omschrijving Aantal Kosten

Arbeidsloon € 74,38
MOTOR (UNIVERSAL)1,00 € 86,00
Kabelboom1,00 € 45,80
Achter kuip1,00 € 103,90
  
Totaal € 310,08
Handling € 12,40
Transport € 47,11
Coulance van Samsung - € 215,87
Totaal € 153,72
BTW 21% € 32,28
Totaal incl. BTW € 186,00
0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Hi Roy, wat balen dat je wasmachine het had begegen na minder dan 4 jaar. Onze garantie loopt 2 jaar, extra garantie bestaat maar loopt altijd via de winkel. Het is mogelijk dat je extra garantie hebt op een motor, dan zit er een sticker op de wasmachine zelf. 

 

Ik kan je alleen geen 10 jaar bieden, de periode is en blijft 2 jaar. Na een reparatie heb je op de reparatie, indien het hetzelfde defect is, een extra 3 maanden garantie. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Janvdberg
First Poster
Opties

Hallo

Hoe kan ik mijn garantie van2jaar verlengen tot 10 jaar

 

Groet Jan vd Ber

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag Jan! Gaat dit over een wasmachine die je nog wilt kopen of eentje die je al hebt staan? Garantie sluit je namelijk af bij aankoop, wij leveren standaard de 2 jaar fabrieksgarantie op de gehele wasmachine en vanaf een bepaalde serie leveren we ook nog 10 jaar garantie op de digitale motor die erin zit. Daarnaast kan je bij aankoop ook extra garantie aanvragen bij je verkoper, maar daar gaan wij niet over. Garantie is echter niet meer aan te vullen nadat het product in gebruik is genomen.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Coen1
First Poster
Opties

2 weken terug is mijn wasmachine kapot gegaan hij is 2jaar en 5 maanden oud.

Nu hanteert samsung een coulante regeling, dat is netjes zou je zeggen. 

Nu blijkt de motor kapot te zijn en deze is vervangen en moest 220,- direct afrekenen. 

Nu blijkt achteraf dat je 10 jaar garantie hebt op de motoren van samsung .

Dus heb weer contact gezocht en één van klantensevice medewerker vertelde mij dat ook opgelucht dacht ik.

Nu krijg een mail van samsung dat het niet onder de garantie valt omdat hij ouder is als 2 jaar maar dat kan toch niet zo zijn fat hij na zo'n korte tijd als stuk gaat. Ben daar best een beetje boos om.

 

Coenraad 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag Coenraad, dat klinkt inderdaad wat tegenstrijdig allemaal. Ik zoek het graag verder voor je uit. Mag ik als eerste weten om welk model wasmachine het gaat en heb je toevallig ook je Samsung klantnummer voor mij? Dan kan ik zo nodig je dossier er ook bij pakken.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Coen1
First Poster
Opties

Screenshot_20181206-152621_Outlook.jpg

 

 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Bedankt voor de info! Ik kan de verwarring nu verklaren. Om gelijk met het grootste vraagstuk te beginnen: de prijsberekening van de reparatie is hierin correct. We hebben inderdaad wasmachine modellen waar er 10 jaar garantie op de motor zit, maar dat is alleen bij modellen die over een digitale inverter motor beschikken. Zoals je hier in de specificaties kunt terugvinden beschikt jouw model wasmachine hier niet over: https://www.samsung.com/nl/washing-machines/washer-wf70f5e0q4w/ vandaar dat er alsnog kosten gerekend zijn voor de reparatie. 

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes