Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Trommel problemen met de Eco bubble 7 kg

(Onderwerp aangemaakt op: 31-12-2018 03:12 PM)
2149 Weergaven
Desiree_Braat
First Poster
Opties

Sinds vandaag doet de wasmachine het niet meer. Hij wilt niet centrifugeren. Wanneer de motor begint te "zoemen", dan "schud" de trommel met een soort " bonk"-geluid, waarna de machine weer gaat pompen en vervolgens niets meer doet. Ik kan de trommel handmatig draaien en heb de machine gekalibreerd. Ook hebben we de aandrijfriem gecontroleerd en de aan/afvoer gechecked. Met de app ook nog geprobeerd een smart check uit te voeren maar geeft aan " geen fout"  te hebben.

 

We hebben hem 7 november 2015 online gekocht. Kan er een monteur snel langskomen? Gezien de kersverse gezinsuitbreiding is er hoge nood. 

0 Likes
88 Antwoorden
Cama
Journeyman
Opties

Het zou goed zijn moest Samsung het probleem duiden. Dan hoeven we geen, eigenlijk is Samsung verantwoordelijk, onnodige kosten te maken voor de herstelling. 

0 Likes
Erick84
Student
Opties

Ik ben de zoveelste gedupeerde met het bekende probleem! Alles geprobeerd maar niets helpt. 

Dit probleem blijft zich voordoen bij dit type wasmachine en het heeft in 9 van de 10 gevallen te maken met een defecte printplaatUiteindelijk is het een massale fabrieksfout, waar Samsung een ontmoedigingsbeleid tegen beter weten in hanteerd door (onterecht) de consument zelf voor de kosten op te laten opdraaien.

Dit soort firma list en bedrog praktijken valt me vies tegen van zo'n groot bedrijf als Samsung. Beroepen op 2 jaar fabriek garantie gaat in dit geval niet meneer Samsung. Ik wil jullie herinneren aan het comformiteitsbeginsel dat gebaseerd is op de technische levensduur van een product. Dit staat vastgelegd in het burgelijk wetboek (artikel 17 boek 7)

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Het is natuurlijk flink zuur dat het gebeurt en zeker buiten garantie. Voor Erick, dit soort kwesties buiten garantie kun je bespreken met de winkel, zoals hier vermeld staat. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Cama
Journeyman
Opties

Tja maar het antwoord van de winkel is: buiten garantie = kosten, kosten = 50% van de aankoopprijs en anders vraag aan Samsung. Samsung zegt dan ga naar de winkel. Oplossing = wasmachine zelf repareren of naar de recyclage... Moest ik nu eens weten hoe ik dat zelf kon repareren. Het zou iets zijn met de condensator. Kan Samsung bevestigen?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Onmogelijk voor mij om dit zo te constateren. Het kan teveel zijn om voor mij zomaar een gok te wagen. ^Nick


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
InekeS60
First Poster
Opties

Ook hier hetzelfde probleem. Samsung hebben jullie inmiddels een coulance regeling voor deze problemen? Ik zou graag weer een goede werkende machine hebben.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

We kunnen een reparatieverzoek indienen, zit er nog garantie op jouw wasmachine? Zo niet, dan komen er wel kosten kijken bij een reparatie.

rsz-846676
0 Likes
smmms
Apprentice
Opties

Beste, 

De wasmachine is van 2015. Heb vernomen dat de voorrijkosten €90 bedraagt. Dat vind ik overdreven, temeer dat dit een vierde van het aankoopbedrag is. En voornamelijk dat het een zeeeer veel voorkomende fout is bij zulk toestel = printbord of stuurplaat is kapot na 2,5 à 3,5.  Telt men daarbij de onkosten bij van de herstelling en onderdelen, dan komt men op minimum  een bedrag van 60% van de aankoopprijs!!! Ik denk beter af te zijn met een 2de hands toestel. Wat is uw mening?

0 Likes
smmms
Apprentice
Opties
Samsung heeft toegegeven dat het een productiefout is bij de wasmachines ecobubble verkocht in 2014 en 2015. Het strafste is dat men zelf moet opdraaizn vor de herstellingskosten €215.
0 Likes
smmms
Apprentice
Opties
Beste InekeS60,
Heb je al een antwoord van Samsung gekregen op jouw vraag m.b.t. coulanceregeling?
0 Likes