Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Trommel problemen met de Eco bubble 7 kg

(Onderwerp aangemaakt op: 18-02-2017 08:28 PM)
38325 Weergaven
Desiree_Braat
First Poster
Opties

Sinds vandaag doet de wasmachine het niet meer. Hij wilt niet centrifugeren. Wanneer de motor begint te "zoemen", dan "schud" de trommel met een soort " bonk"-geluid, waarna de machine weer gaat pompen en vervolgens niets meer doet. Ik kan de trommel handmatig draaien en heb de machine gekalibreerd. Ook hebben we de aandrijfriem gecontroleerd en de aan/afvoer gechecked. Met de app ook nog geprobeerd een smart check uit te voeren maar geeft aan " geen fout"  te hebben.

 

We hebben hem 7 november 2015 online gekocht. Kan er een monteur snel langskomen? Gezien de kersverse gezinsuitbreiding is er hoge nood. 

0 Likes
Spring naar oplossing
88 Antwoorden
Nogeekapot
Apprentice
Opties

Dankjewel Pirat,

 

Heb gisteren een nieuw wasmachine aangeschaft: AEG.

Samsung: nooit meer!

0 Likes
Ufonouten
Student
Opties

Aankomende Vrijdag 7-02-2020 om 10.00 bezorg ik het defecte apparaat op het hoofdkantoor voor de receptie. 

sjoerdsjoerd
Journeyman
Opties

Ook ik had precies hetzelfde probleem. De machine stopt met centrifugeren, maar probeert het wel een paar keer, hij beweegt een stukje, maar stopt vervolgens helemaal met het programma. Geen foutcode niks. Gelukkig vond ik dit topic op tweakers:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1761821

 

Er is dus een soldeercontact die heel snel stuk gaat op de printplaat. Als je deze zelf opnieuw soldeert dan werkt hij vaak weer prima. Dit was ook bij mij de oplossing. Helaas moet je wel redelijk handig zijn met elektronica om dit te doen.

 

Dit blijkt dus vaker voor te komen, aangezien ik hier en op Tweakers meerdere topics erover vind. Ik vind het schandaling dat Samsung hier niks aan doet, want zoiets simpels als een soldeercontact mag niet breken na een paar jaar. Het is gewoon een productie fout.

Nogeekapot
Apprentice
Opties
Helaas reparatie zou minimaal 300 euro kosten. Ik heb helaas geen kennis over techniek 🤷‍♀️ Heb toch gekozen voor een nieuw wasmachine AEG. Van Samsung kreeg ik korting op een nieuw machine als oplossing.
Nee, bedankt!
Best schandalig, hoe Samsung besodemieterd zijn klanten met defecte machines.
0 Likes
Lorraine-H
First Poster
Opties

Hier hetzelfde. De trommel draait niet meer. Net 4 maanden over de garantie heen. Vandaag een monteur naar laten kijken. De printplaat is kapot; 410 euro aan reparatie en kosten. 

Samsung, ik lees overal dezelfde problemen. Er is een ontwerpfout gemaakt bij deze wasmachine/ wasdroogcombi. Een wasmachine van deze prijs moet minimaal 5 jaar mee kunnen gaan. Het is geen deugdelijk product. Ook de monteur liet vandaag weten dat al deze modellen problemen met de printplaat krijgt binnen 3 jaar. Dit kan toch niet?!

0 Likes
Tessa
Moderator
Moderator
Opties

Goedemorgen @Lorraine-H,

 

Welkom op de Community!

 

Vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met jouw wasmachine. Wanneer de garantie verlopen is zullen er inderdaad kosten verbonden zitten aan de reparatie. Uiteraard heb je recht op een deugdelijk product en zijn hier wettelijke regels voor opgesteld, ook wel de wettelijk garantie genoemd, jouw verkoper zal daarvoor het aanspreekpunt zijn. Lees meer over de wettelijke garantie op de volgende website: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanti...;

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Daan_1976
First Poster
Opties

Helaas werkt uw link niet. Het is een structureel probleem van samsung voor dit type wasmachine en het is wel erg dat t product zoveel problemen geeft en u alleen maar verwijst naar de originele leverancier om t op te lossen.  Een aangepaste link zou wel erg fijn zijn , alvast bedankt

 

0 Likes
Tessa
Moderator
Moderator
Opties

Hallo @Daan_1976,

 

Ik heb de volledige link geplaatst in mijn voorgaande bericht in plaats van de afkorting, lukt het nu wel?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Lorraine-H
First Poster
Opties

Tessa, Samsung neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor de slecht ontworpen wasdroogcombinatie. Als je even een beetje research doet, zie je dat er binnen 3 jaar dezelfde fout ontstaat. Ik heb zojuist een nieuwe wasmachine gekocht en ook de bezorgers vertelde me dat ze elke dag hele nieuwe Samsung wasmachines ophalen van niet ouder dan 3 jaar. “Koop nooit meer een Samsung wasmachine “ was hun advies. Om nu een link te sturen van Rijksoverheid is zwak en wijzen naar de ander. Maar goed, jij bent natuurlijk gewoon een speelbal van een groot bedrijf. Maar je werkt wel voor een groot bedrijf die niet ethisch met zijn klanten omgaat en producten verkoopt die niet volstaan aan de eisen die eraan gesteld worden. Dit geintje heeft me 600 euro gekost. Dit waren ook de laatste euro’s doe Samsung heeft ontvangen van ons en zo te lezen ben ik niet de enige die geen betrouwen heeft in jullie.

Als je gewoon zou erkennen dat er een probleem is met de machines, dan zou dat al een hele stap in verantwoordelijkheid nemen zijn. Ook al lijken jullie even te winnen, wint karma op de lange termijn altijd. 

0 Likes