Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Regiolock code samsung s10 nodig

(Onderwerp aangemaakt op: 29-03-2019 08:22 PM)
902 Weergaven
Richard41
First Poster
Opties

Beste Samsung,

 

Ik ga over 3 weken op vakantie naar thailand en wil graag een plaatselijke sim gebruiken. Gezien 10 bellen op een nederlands netwerk niet werkt wil ik graag deze code.

Ik ben namelijk al 2x op vakantie geweest met mijn s8 die ik nieteens kon gebruiken

 

Kan iemand mij zsm helpen?

0 Likes
10 Antwoorden
Press
Pioneer
Opties

Dat is heel makkelijk.

Wanneer je bij Suvarnabhumi Airport, de internationale luchthaven van Bangkok, de arrivals hal uitloopt, kom je direct de kiosken tegen van AIS, dtac en TrueMove H. Hetzelfde geldt voor alle andere luchthavens in Thailand.

Ga naar een kiosk, kies een pakket, laat je paspoort zien (standaardprocedure) en laat je telefoon instellen door één van de medewerkers – die overigens gewoon Engels spreken. Binnen vijf minuten is het geregeld en kun je meteen bellen, internetten en appen.

Je behoudt overigens je nummer en je contacten voor WhatsApp, waardoor je meteen een berichtje naar huis kunt sturen dat je veilig bent geland. Hier hoef je niet iets speciaal voor in te stellen.

Vergeten om het op de luchthaven te regelen?

Geen probleem, in Thailand hebben supermarkten als 7-Eleven, Family Markt, Big C en Tesco, en telefoonwinkels als Telewiz simkaarten op voorraad. Het enige nadeel is dat niet overal goed Engels wordt gesproken en dat je het instellen van je telefoon en type internet-pakket vaak zelf moet doen.

0 Likes
Press
Pioneer
Opties

Zo haal je alles uit je smartphone

 

1. Apps voor Thailand

Met de juiste apps maak je je reis door Thailand nóg leuker en makkelijker. Benieuwd naar wat er op onze telefoons staat? Dit zijn de tien gratis apps die wij het meest gebruiken wanneer we in Thailand zijn!

 

1. MAPS.ME – Offline kaarten en navigatie. Geeft ook wegen en wandelpaden weer die niet in Google Maps staan.
Google PlayApp Store

 

2. TripAdvisor – Om leuke restaurants en bezienswaardigheden in de buurt te zoeken.
Google PlayApp Store

3. Airbnb – Voor het ***** van een eigen appartement of huis. Klik hier voor € 35 korting.
Google PlayApp Store

4. Google Translate – Om iets van het Nederlands naar het Thais te vertalen.
Google PlayApp Store

6. Grab – Voor taxiritten in Bangkok, Chiang Mai, Chiang Rai en Pattaya.
Google PlayApp Store

 

5. Grab – Voor taxiritten in o.a. Bangkok, Chiang Mai, Chiang Rai, Pattaya en Phuket.
Google PlayApp Store

6. Exchange TH – Bekijk welke bank de beste wisselkoers hanteert (klik op het baht icoontje rechts bovenin).
Google PlayApp Store

7. Xe Currency – Voor de actuele wisselkoers tussen de euro en de Thaise bath.
Google PlayApp Store

8. Leer Thais – Om Thaise zinnen en woordjes te oefenen, inclusief de uitspraak.
Google PlayApp Store

0 Likes
Press
Pioneer
Opties

Codes internet-pakketten Thaise providers:

Omdat er veel verschillende codes bestaan, kan dit nogal verwarrend zijn. Als je er niet uitkomt, dan kun je het beste het callcenter van je provider bellen. Zij kunnen je (in het Engels) adviseren en ook meteen een pakket voor je activeren.

Telefoonnummers callcenters Thaise providers:

  • AIS: 1175
  • dtac: 1678
  • TrueMove H: 1242
0 Likes
Press
Pioneer
Opties

Voor vertrek is het handig om de volgende nummers in je adresboek te zetten; je weet maar nooit!

Noodnummers in Thailand
Algemeen alarmnummer: 199
Ambulance: 1669
Toeristenpolitie: 1155
Verkeerspolitie: 1196

Nederlandse ambassade in Bangkok
Algemeen 08:30-17:00 uur: +66 (0) 23 09 52 00
Noodnummer 24 uur per dag: +66 (0) 819 20 13 29

0 Likes
Press
Pioneer
Opties
je Nederlandse simkaart wordt vervangen door een Thaise. Omdat al je WhatsApp contacten zijn gekoppeld aan je account, behoud je deze en kun je dus direct appen . Dat gaat helemaal vanzelf, natuurlijk wel via wifi dan kost het niks om naar je Hollandse vrienden te sms'en
0 Likes
Richard41
First Poster
Opties
Ik weet wel hoe je een simcard moet activeren en gebruiken, maar alsje een europe only model hebt en 10 min bellen op je nederlandse netwerk heft de regiolock niet op dan heb je toch echt een samsung code nodig.
Dit is ook gedaan voor mijn S8, wie kan ik mijn contract mailen en gegevens zodat er een unlock code kan worden opgevraagd bij Samsung zelf?
0 Likes
Press
Pioneer
Opties
Samsung regiolock, hoe kom je ervan af?
Simpel. Door 5 minuten te bellen of gebeld te worden met een simkaart uit de regio waarvoor het toestel bedoeld is, vervalt de regiolock automatisch en permanent. Stel dat we uitgaan van het bovenstaande voorbeeld: je wilt een Europese Samsung telefoon gaan gebruiken met een Aziatische simkaart. Om de regiolock op te heffen, bel je dus eerst 5 minuten met een Europese simkaart. Hierna kun je simkaarten uit elke regio gebruiken in je Samsung-smartphone.
0 Likes
Press
Pioneer
Opties
0 Likes
Press
Pioneer
Opties

Na 5 minuten bellen of gebeld worden in thailand op je eigen simkaart.

Dan een thai simcard erin en de regiocode is vervallen

Ik verfblijf elk jaar voor mijn werk 3 maanden in Thailand en als je die simcard bewaard kan je het te goed weer opwaarderen als je er weer bent.

950Bath is €26.50 voor 10GB en daar kan je heel wat mee doen .

0 Likes