Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Nieuwe S10 wordt te warm

(Onderwerp aangemaakt op: 06-08-2019 03:55 PM)
7073 Weergaven
jweetogh
First Poster
Opties

Hallo iedereen,

 

Ik heb net een nieuwe s10 gekocht, maar ik merk dat hij heel erg warm wordt bij normaal gebruik. Ik doe er niets raars op, en heb alles al geprobeerd (cache partition wissen, factory reset zonder back-up te herstellen, applicaties wissen en afsluiten). Ik speel geen games en gebruik alleen Instagram, whatsapp en facebook. Bij normaal gebruik wordt hij soms 40 graden (batterij temperatuur volgens cpu-z). Als ik hem oplaadt en gebruik wordt hij soms zelfs 43 graden.

 

Hij koelt niet af tot ik hem afsluit of heel lang wegzet. Ik heb hem via de MediaMarkt ter reparatie verstuurd, maar volgens Dyanfix is er niets aan de hand. Ik ga morgen op vakantie, anders wilde ik hem bij de kamer experience store in Utrecht laten nakijken. Ben alleen bang dat ze me niet geloven omdat hij niet extreem heet wordt. Hij is gewoon te warm voor een telefoon die licht gebruikt wordt.

 

Ik dacht zelf misschien aan de zendmasten. Ik heb een Tele2 abonnement en ik heb vaak maar 1 of 2 streepjes (zelfs in het centrum) terwijl ik altijr 4g verbinding heb.

 

Daarnaast staat er bij battery usage 'learning usage patterns'. Kan het daaraan liggen? Kan een telefoon te warm worden de eerste dagen na reset omdat hij dingen achter de schermen doet? Of is er meer aan de hand. Ik had hiervoor een s8 en die werd nooit te warm.

 

Wat is wijsheid in dit geval?Screenshot_20190803-202301_CPU-Z.jpg

 

Screenshot_20190806-133553_CPU-Z.jpg

 

Screenshot_20190806-135820_CPU-Z.jpg

 

0 Likes
3 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Zolang hij niet te heet word niet druk om maken.. Eerste dagen is hij idd van alles aan het optimaliseren. Kijk het even aan. Fijne vakantie.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
jweetogh
First Poster
Opties

Ik heb hem onderhand al een paar weken, alleen reset ik hem steeds om te kijken of het beter wordt. Ik vind 40+ graden echt te warm voor normaal gebruik. 

 

Als het aan de optimalisatie ligt, hoe lang duurt dit en wat doet hij allemaal achter de schermen waardoor hij significant warmer is dan hij zou moeten zijn?

0 Likes
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Accu optimalisatie, kijken hoe jij het toestel gebruikt etc. Maar kan ook aan andere dinge liggen, het constant wisselen van antennes bijvoorbeeld als je zelf aangeeft dat je nooit volledig bereik hebt. Temperatuur van zo een app is ook niet 100% betrouwbaar. Kijk het even aan mocht het vaker voorkomen ga dan langs een servicepunt.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes