op 14-10-2019 05:09 PM
Hallo,
Ik ben nu ongeveer 2,5 jaar in het bezit van een aantal Samsung Multiroom speakers (R1, R5 en R7) en Soundbar (K650). De speakers zijn top, gebruiksvriendelijk en hebben prima geluid. Het enige waar ik doorlopend mee vecht sinds de aanschaf is de verschrikkelijke multiroom app. Via verschillende omweggetjes en een klein beetje behelpen heb ik me er 2,5 jaar met wisselend succes doorheen geworsteld, maar nu kom ik er echt niet meer uit. De problemen zijn als volgt:
- Wisselend succes met koppelen van speakers. Soms werkt het helemaal niet, soms na meerdere keren proberen, soms werkt het meteen.
- Onmogelijk om volume fatsoenlijk in te stellen bij gekoppelde speakers (dit probleem komt veel vaker voor, zie o.a. de reviews van de multiroom app in de IOS Appstore). Als de speakers zijn gekoppeld vliegt het volume regelmatig alle kanten op. (Ligt niet aan de verbinding, probleem komt ook voor als de speakers naast de router staan, en het komt niet voor bij individueel gebruik, alleen na koppeling).
- Bij het afstellen van het volume via de app gaat dit met grote sprongen. Bijv. de soundbar springt van 'mute' naar '6' naar '12'. Tussentijdse stappen worden volledig overgeslagen. Volume gaat dus van 'uit' naar 'zacht' naar 'heel hard.'
- Met het afspelen van radio via de multiroom appt stopt het regelmatig gewoon uit het niets en moet het station weer opnieuw worden aangezet.
Het meest recente probleem is dit weekend ontstaan. Nadat de internetverbinding even kort uitgevallen was zijn 2 van mijn speakers (de R5 en R7) niet meer gekoppeld aan de app. Ik heb dit op alle mogelijke manieren geprobeerd te herstellen (met meerdere apparaten en besturingssystemen) maar het lukt niet. Ik weet zeker dat dit aan de app ligt, want tijdens het verbinden zeggen de speakers gewoon: 'the connection is complete'. De app denkt dan nog 4 minuten door en zegt dan dat het niet gelukt is. Via Spotify kan ik nog steeds de R5 en R7 benaderen en erop streamen. Ze zijn dus gewoon verbonden, alleen ziet de multiroom app dit niet. In IOS13 werkt de app bijna helemaal niet meer, want er is inmiddels al 10(!) maanden geen update meer gedaan.
Kortom, over de speakers ben ik erg tevreden, maar de app verpest de ervaring. Als ik bij vrienden of familie ben met een ander systeem merk ik bijna geen verschil in geluidskwaliteit, maar de gebruiksvriendelijkheid van hun apps zijn oneindig veel beter. Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil mijn speakers gewoon fatsoenlijk gebruiken, en heb geen zin om ze na pas 2,5 jaar voor een fractie van het aankoopbedrag te verkopen om een dure nieuwe set te kopen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 27-03-2020 04:51 PM
Wanneer wordt de IOS versie geupdated?
Deze staat nog op versie 4132 sinds een jaar geleden.
Radiozenders via TuneIn vallen regelmatig weg => Radio10, QMusic, etc.
op 27-03-2020 04:53 PM
op 14-06-2020 08:48 PM
Hallo allemaal!
Ik gebruik al jaren een HW-J650 soundbar in combinatie en voor in de tuin of in de badkamer gebruik ik een M5 (vanaf nu WAM550 genoemd).
Ondanks de klachten die ik in dit topic heb gelezen had ik daar de afgelopen jaren (!) niet echt last van, ook niet in combinatie met de Samsung Multiroom-app met mijn Android10 Galaxy S20.
Echter... afgelopen vrijdag stopte spontaan mijn WAM550 een aantal keren en kwam de speaker niet meer tevoorschijn in de Samsung MUltiroom-app.
Na enig zoekwerk uitgevonden hoe je de speaker kunt resetten (knoppencombinatie) en daarna geprobeerd de speaker opnieuw te koppelen aan mijn Wi-Fi-netwerk via de Samsung Multiroom-app.
Echter... ik ben nu al het hele weekend van alles aan het proberen maar krijg de speaker niet meer verbonden met mijn netwerk.
De soundbar daarentegen doet het nog altijd prima!
Wat heb ik al geprobeerd:
* WAM550 reset en daarna met S20 (Android10) met app (v 4143) --> speaker niet vindbaar
* WAM550 reset en daarna met Android8 toestel met app (v4138) --> speaker niet vindbaar
* WAM550 reset en daarna met S20 (Android10) met app (v3218) --> soms er wordt een speaker gevonden maar deze kan vervolgens niet met mijn Wi-Fi verbonden worden (wachtwoord onjuist of te ver van router af maar beide klopt niet)
Als ik de setup-knop van de WAM5500 meer dan 5 seconden indruk, zegt de speaker "Wi-Fi set-up is ready".
Ik zie ook dat er een Wi-Fi-netwerk beschikbaar is met de naam "Samsung Wireless Audio5260" dus de Wi-Fi module lijkt het nog wél te doen.
Maar in geen van bovengenoemde configuraties maakt de speaker verbinding.
Gezien deze configuratie zeker 5 jaar zonder problemen heeft gewerkt en in niet recentelijk van router ben gewissels (TP-Link Archer C7) ben ik echt ten einde raad.
Ik heb alles al meer dan 20x geprobeerd en je zou zeggen dat deze simpele koppeling opzetten niet erg moeilijk kan zijn.
Is er iemand die me verder kan helpen? Ik weet het echt niet meer... en nee, ik ben nie tbepaald blanco op IT-gebied 😉
Alvast heel hartelijk dank voor jullie reacties!
Groeten Martin
op 15-06-2020 02:53 PM
Ik zie dat je al zeer veel geprobeerd hebt, maar soms helpen volgende acties: multiroom-app verwijderen en opnieuw installeren, app installeren en proberen op ander toestel (tablet, ...), toestel (tablet, smartphone, ...) opnieuw opstarten, router uitschakelen en opnieuw opstarten, speakers volledig ontkoppelen van het stroomnet en opnieuw installeren, ...
Veel succes.
op 15-06-2020 05:59 PM
Beste Fonnie,
Allereerst heel hartelijk bedankt voor het meedenken.
De stappen die je beschijft heb ik vandaag nogmaals een keer doorlopen maar... geen succes.
Ik beb trouwens ook via Whatsapp met de Samsung helpdesk bezig.
op 15-06-2020 06:43 PM
Hou maar op gaat je niet lukken je kan alles zo aan de weg zetten ,geen Samsung voor mij meer klaar mee heb me veel gekost rond de 1000€
op 22-06-2020 11:30 AM
Mijn probleem is opgelost en nee... het lag niet aan de app, mijn Android-versie of de firmware van de speaker.
Ik heb de speaker losgeschroeft en verschillende connectors losgekoppeld en weer aangekoppeld en daarna werkte de wi-fi-module van de speaker weer zoals voorheen.
Het kostte een week trial-and-error maar ik ben erg blij dat de speaker gewoon weer doet wat 'ie moet doen.
Case closed.
op 29-06-2020 06:40 PM
op 05-01-2021 05:31 PM
op 07-01-2021 09:41 PM
Hey AnaT,
bedankt voor jouw ervaring , mijn ervaring is dat ik met mijn samsung TV ( anno 2015 ) dus geen Tizen , enkel speakers kan kiezen maar niet koppelen, dus er speelt altijd maar 1 speaker, enkel als ik mijn soundbar HW-H750 (alsook via wifi) koppel kan ik nog 2 extra (back) speakers mee activeren Dus in mijn geval is de Multiroom nog heel erg actief, dus HOOP ik dat SamSung het NIET te snel in den bol krijgt om deze niet meer actief te houden, in favor of hun nieuwe lijn ( slechts 1 model ) dat dan WEL via de smartThings app te besturen valt. Mijn verzameling is dus gestart met de soundbar HW-H750 samen met de tv. Uiteindelijk is mijn collectie vol geraakt
1 * M7
3 * R6
2* R3
en om af te sluiten een Linkmate.
Er werd een tijd gespeculeerd dat de oudere versies dus de M & R, oudere soundbars en msh zelfs de linkmate alsook geïntegreerd zouden worden in de smartthings app, maar begin daar stilaan de twijfels over te krijgen.
Soms ( nogal veel ) snap je SamSung niet, iedereen is best tevreden v/d speakers ( er is natuurlijk een verschil tussen de grote en kleine) maar krijgen de klantjes hoofdpijn van de afterservice. Dus software die hapert, of zoals je leest op dit forum soms 1 JAAR moeten wachten voor ze in de software EEN GEKEND probleem oplossen. We kunnen alleen het beste hopen en msh zelfs wel dat er iemand van SamSung deze posts ter harte neemt.
Gtrz. Dom