Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geluid van mijn tv gaat steeds harder van samsung PS50B850

(Onderwerp aangemaakt op: 23-03-2019 11:50 PM)
734 Weergaven
Coppensky
Journeyman
Opties

Na 5 minuten begint het geluid steeds harder te gaan en dit stopt niet meer. 

0 Likes
11 Antwoorden
SjorsK
Maestro
Opties
Kan je voor de grap de batterij uit de afstandsbediening halen en kijken of 't dan nog steeds voor komt?

Welk model heb je trouwens? Dit kan namelijk nuttige informatie zijn :smiling-face:
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Coppensky ,

 

Als aanvulling op @SjorsK  graag de volledige Model Code. Staat op de sticker achterop de tv en moet eindigen op XXN

Graag ook de huidige softwareversie. Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

 

Gebeurt dit bij alle bronnen van de tv? Hoe kijk je tv? CI+ Module, decoder, ethernet, etc.?

Zou je misschien een Geluidstest kunnen doen? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Geluidstest starten.

.

Graag horen we van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Coppensky
Journeyman
Opties

Het model is ps5050B850

0 Likes
Coppensky
Journeyman
Opties

20190324_164957.jpg

Heb de geluidsdiagnose al gedaan. Dit blijft goed. Begint telkens maar na enkele minuten op te treden

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Coppensky ,

 

Je heb een foutje gemaakt in het Type No.: ps5050B850. Zie sticker 😉.

De volledige Model Code, waar ik om vroeg, staat op de sticker vermeld (PS50B850Y1PXXC)

Dit is echter een gemodificeerd buitenlands model (Spaans). Introductiejaar 2009.

De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXC.



De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.

Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.

Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.

Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.

Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen.
Deze tv's kunnen veel problemen opleveren. De garantie is helaas voorbij en komen de kosten van een evt. reparatie voor eigen rekening. Waar is deze tv toentertijd aangeschaft?

Het grootste probleem is een eventuele reparatie.

Voor een tv uit België zal dit geen probleem zijn, maar bv. uit Duitsland/Italië wel.

Dit is omdat er andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Benelux niet aan te komen is.

 

Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, zal Samsung Benelux niet snel genegen zijn een toestel, dat zij niet hebben geïmporteerd en gemodificeerd is, te herstellen..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Coppensky
Journeyman
Opties

Aan wat zou dit kunnen liggen?

Daarnet heeft ze iets meer dan 2u normaal gespeeld en toen begon het terug. De enige optie is de tv even weer uitzetten. Ik heb deze tv gekocht in een elekro-winkel in eeklo. Egm of excellent was het denk ik. 

0 Likes
Coppensky
Journeyman
Opties

Zit er achteraan de tv een ventilator om deze te koelen? Voelt wat warm aan de achterzijde thv het rooster

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Beste @Coppensky ,

 

In mijn eerdere lange verhaal heb ik je uitgelegd dat het hier gaat om een gemodificeerde buitenlandse tv.

Onderdelen voor dit soort buitenlandse tv's zijn moeilijk of helemaal niet te verkrijgen.

Of je probleem veroorzaakt wordt door een eventuele ventilator, kan ik niet beoordelen.

Als je tot een reparatie overgaat, is dit de taak van een monteur om dit te beoordelen.

Dit is namelijk geen software issue. Ik vraag me af of het zinnig is om geld te steken in een tv van 10 jaar oud.

Het is echter niet aan mij om hier een besluit over te nemen. Misschien toch kijken naar een andere tv..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Coppensky
Journeyman
Opties

Bedankt. Ik spreek alvast die verkopers hierover aan.

Ik ga zelf eens kijken of ik iets kan doen met die ventilator. Het is telke male wanneer de tv wat warmer wordt het volume continu oploopt en niet meer stopt. Aangezien ik vrij technisch ben onderlegd ga ik dit eerst zelf testen. 

Wie weet......

0 Likes