Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Snelheid / tempo hardlopen onnauwkeurig

(Onderwerp aangemaakt op: 17-06-2022 04:23 PM)
2487 Weergaven
watchmerijn
Journeyman
Opties
Mijn watch 4 registreert het tempo (of de snelheid, maar ik gebruik tempo in beeld tijdens lopen) veel te hoog. Dit kan eenvoudig gezien worden na een test stukje lopen. Als.ik bijv 5 minuten loop (ingesteld op  interval loop) en het tempo staat tijdens lopen als je kijkt steeds op ongeveer 7 min/km dan blijkt het in werkelijkheid slechts rond de 9 min/km of nog lager te zijn. Ook in de Samsung Health app op het grafiekje laat ie steeds 7 min/km zien (met af een toe een rare uitschieter) maar bij gemiddelde (bij gesplitste delen) zie je duidelijk 9 min/km staan. Dat kan dus eigenlijk niet. Ik merkte het voor het eerst op toen ik een hogere cadans ging lopen. Toen ik van 150 naar 170 stappen per minuut (spm) ging ging de aangegeven tempo enorm omhoog. Zelfs bij stappen/trimmen in stilstand blijft ie 6 km/min aangeven. Er zit dus een fout in de software die niet via gps registreert maar een berekening maakt, lijkt het. Dit gebeurt ook tijdens gebruik van de training in de Health app (5 km hardlopen). Eigenlijk totaal onbruikbaar,  ik moet nu zelf 2 min/km harder lopen om ongeveer uit te komen op de gewenste snelheid.
Ik heb al reset gedaan (backup teruggezet, anders ben ik al m'n data misschien kwijt?) maar dat maakt geen verschil.
Is dit een bekend probleem? Is het op te lossen? Valt het onder garantie? Want ik wil een goed horloge voor sporten, anders ga ik naar een ander merk kijken.

0 Likes
23 Antwoorden
watchmerijn
Journeyman
Opties
Btw ik heb een watch 4 sinds dec 2021 maar kom er nu achter dat niks van klopt van de loop registratie. Ben benieuwd of ik de enige ben. Dat kan toch haast niet? Verder redelijk tevreden met watch 4 maar dit is een onoverkomelijk probleem wat mij betreft.
Ik gebruik een A52 mobiel erbij.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Zet de fabrieksinstellingen eens terug, werkt het dan beter? Heb je de laatste updates geïnstalleerd?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
watchmerijn
Journeyman
Opties
Reset gedaan, is dat niet voldoende? Ja laatste updates zijn geïnstalleerd
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Heb je een fabrieksherstel gedaan?
watchmerijn
Journeyman
Opties
Is dat wat anders dan een reset? Dan niet. Maar vraag is waar dit euvel vandaan komt. Ik denk dat ik het wel snap, maar zou dan bij heel veel gebruikers moeten voorkomen. Isndaar iets over bekend?
0 Likes
watchmerijn
Journeyman
Opties
Of alleen mijn gps sensor is slecht. Maar daar zou toch een check voor moeten zijn?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Het beste is om een fabrieksherstel te doen en dan kijken of de problemen opgelost zijn. Zo niet dan kunnen er andere stappen ondernomen worden.
EsmaO
Samsung Benelux
Opties

Hi @watchmerijn,

Goed dat je ons een bericht stuurt. Heb je toevallig al een fabrieksherstel uitgevoerd zoals @Patrick heeft geadviseerd? Start jij trouwens een training altijd handmatig?

Groetjes,

Esma

watchmerijn
Journeyman
Opties
Hi, ja fabrieksherstel en ik start handmatig. Heb zowel vanuit hardlopen/intervaldoel en vanuit trainingschema van Health (5 km schema) geprobeerd. Allebei niet goed. Oorzaak is slechte GPS denk ik. Gister was de helft van de track niet geregistreerd, terwijl horloge wel snelheid aangaf op dat deel. Dat verklaart veel: software berekent snelheid (foutief) ipv gps registratie.
0 Likes