Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Microfoon van oortjes schakelt niet mee over.

(Onderwerp aangemaakt op: 17-06-2022 02:52 PM)
855 Weergaven
Vloetje
Journeyman
Opties

Hallo allemaal, 

Als ik mijn oortjes met Bluetooth verbind, werkt dat perfect, behalve de microfoon niet. Ik heb geluid op de oortjes maar als ik ga bellen of iets inspreek op WhatsApp/Messenger wordt de microfoon van de telefoon gebruikt ipv de microfoon in m'n oortjes.  Vrij irritant in de auto ivm bijgeluiden !

Telefoon opnieuw starten helpt niet. Koppeling opheffen en opnieuw verbinding maken ook niet. 

Iemand tips of truuks ?

Oortjes zijn van Rolfstone, type Riva. 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Vloetje
Journeyman
Opties

Hallo @EsmaO,

Ja alles is up-to-date. Ben er inmiddels uit. WhatsApp spraak berichtjes gaan via de microfoon vd telefoon. Hetzelfde geldt voor Messenger spraakberichtjes.

Echte telefoongesprekken gaan wel via de microfoon van de oortjes. 

Test maar eens uit als je een keer een WhatsApp spraakberichtje stuurt en terwijl je preekt, houdt je je vinger op de microfoon vd telefoon. Als jij dat niet hebt, ligt het aan mijn setup en moet ik mijn airco maar niet zo laten loeien want de telefoon zit in zo'n klikhoudertje aan het ventilatie rooster  🫣

Prettig weekend en bedankt voor je hulp  👍🏻

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Wat voor oortjes heb je? En wat voor telefoon gebruik je? Wat voor auto systeem heb je?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Vloetje
Journeyman
Opties

Op dit moment een s21 FE.  In de auto zit ie in een houder. Als ik oortjes (merk: Rolfstone) wil gebruiken doe ik dat via Bluetooth. Gaat allemaal goed. Wat ik me eigenlijk afvraag is welke microfoon wordt er gebruikt tijdens normaal handsfree bellen?  En welke microfoon wordt er gebruikt als je een spraakbericht doet via WA of Messenger ?  Ik geloof dat daar verschil in zit maar weet het niet zeker. 

0 Likes
EsmaO
Samsung Benelux
Opties

Hi @Vloetje,

Ik heb geen ervaring met het merk Rolfstone, maar met de Galaxy Buds Series heb je wel de optie om handsfree te bellen en spraakberichten te sturen met de microfoon van de oordopjes. Heb je toevallig de mogelijkheid om het te testen met andere oordopjes? 

Groetjes,

Esma

0 Likes
Vloetje
Journeyman
Opties

Hoi @EsmaO,

Dankjewel voor je antwoord. Nee dit zijn mijn eerste oordopjes. Voorheen altijd bedraad gehad. 

Zitten die bluetooth microfoon instellingen in je Buds software dan zeker want ik kan nergens iets vinden ? 

Wel zag ik een optie om een bluetooth microfoon aan of af te vinken in de Voice/Spraak Recorder.

Groetjes, 

Jan

0 Likes
EsmaO
Samsung Benelux
Opties

Alle Galaxy Buds Series zijn voorzien van een ingebouwde microfoon en hiervoor hoef je niets in te stellen op een smartphone. Zijn de oortjes en smartphone beide up to date en heb je al geprobeerd om de oortjes te resetten? 

Groetjes,

Esma

0 Likes
Oplossing
Vloetje
Journeyman
Opties

Hallo @EsmaO,

Ja alles is up-to-date. Ben er inmiddels uit. WhatsApp spraak berichtjes gaan via de microfoon vd telefoon. Hetzelfde geldt voor Messenger spraakberichtjes.

Echte telefoongesprekken gaan wel via de microfoon van de oortjes. 

Test maar eens uit als je een keer een WhatsApp spraakberichtje stuurt en terwijl je preekt, houdt je je vinger op de microfoon vd telefoon. Als jij dat niet hebt, ligt het aan mijn setup en moet ik mijn airco maar niet zo laten loeien want de telefoon zit in zo'n klikhoudertje aan het ventilatie rooster  🫣

Prettig weekend en bedankt voor je hulp  👍🏻

EsmaO
Samsung Benelux
Opties

Hi @Vloetje,

Graag gedaan en jij ook bedankt voor de terugkoppeling. Goed om te weten 😉

Fijne dag toegewenst!

Groetjes,

Esma

0 Likes