Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Slaapgegevens synchroniseren niet met Samsung Health

(Onderwerp aangemaakt op: 18-03-2021 10:22 AM)
5322 Weergaven
Nomis836
First Poster
Opties

Sinds anderhalve week heb ik een Samsung Galaxy watch active 2 en alles werkte perfect. Alleen nu heb ik al een paar dagen dat mijn horloge mijn slaap wel registreert, maar niet synchroniseert met Samsung Health. Alle andere dingen, zoals hartslag, stress, wandel en fietsroutes synchroniseert hij wel. Op mijn horloge zie ik bijvoorbeeld wel hoelang ik heb geslagen, maar ik zie de details niet. Op mijn telefoon (Huawei P30 Lite) moet ik telkens mijn slaap handmatig instellen. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Mvg,

Nomis836

IMG_20210318_101928.jpg

Screenshot_20210318_101949_com.sec.android.app.shealth.jpg

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Nomis836,

In dat geval kun je rechtstreeks een ticket aanmaken bij content en service: https://help.content.samsung.com/csweb/ticket/createQuestionTicket.do.

Kies voor 1:1 vraag, Samsung Health als service en type aanvraag Fout.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Nomis836,

Zo te zien pakt hij de slaapgegevens die je handmatig invoert op de telefoon, aangezien er geen gegevens over de slaapstadia bij staat. Het synchroniseren zou dan juist wel werken, maar er wordt niets gemeten.

Heb je het horloge al eens opnieuw opgestart? Zet ook voor je gaat slapen de stand goedenacht aan zodat het horloge zeker weet dat je gaat slapen. Zet tot slot ook de hartslagmeting op continu, zodat je een betere meting krijgt.

Zo zou het horloge weer gemotiveerd moeten zijn om je slaap te meten.

kevin-sig
0 Likes
Nomis836
First Poster
Opties

Hoi @KevinW,

ik heb het horloge al 2x opnieuw opgestart, de hartslag stond al op continu en ik zet altijd de stand goedenacht aan, zodat ik niet gestoord word door meldingen. 

Ook voer ik geen slaapgegevens handmatig in, maar zegt hij: "Sliep u?" en geeft een suggestie.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Dat is inderdaad het invoeren. De telefoon geeft een suggestie op basis van tijd waarop je je telefoon niet hebt gebruikt, en wat je daar vervolgens bevestigt, wordt naar het horloge verzonden.

Werkt de hartslagmeting wel goed, of zie je grote gaten? Je kan in dat laatste geval kunnen proberen de sensor schoon te maken met een lichtvochtig keukenpapiertje.

Als dat verder allemaal goed werkt, dan raad ik je aan je horloge eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Hij is dan softwarematig als het ware als nieuw, en hij zou dan weer moeten gaan meten. Zo niet, ben ik bang dat hij een defect heeft. Aangezien hij zo nieuw is, kun je in dat geval het beste via de verkoper je horloge omruilen.

kevin-sig
0 Likes
Nomis836
First Poster
Opties

De hartslagmeting werkt gewoon goed. Ik kijk het vannacht nog even aan en als hij dan nog niet werkt, zet ik heb terug naar fabrieksinstellingen. Als ik hem omruil, zou ik dan nog steeds aanspraak maken op de cashback actie van Samsung?

0 Likes
MartP
Explorer
Opties

Mijn Acive2 geeft zelfde beeld. Wel indicatie slaaptijd maar geen gegevens of records. Dit probleem ontstond na updaten software. 3x gereset geen verbetering. Voor update gafActive2 aantal records aan en kon op de Active2 zelf de soorten slaap cq wakker zien. Dat is voor mij voldoende. Hoe krijg ik dit weer op de Active2?

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Mart,

Aangezien je probleem is ontstaan na een update, raad ik je aan om via de Wearable app contact op te nemen en hier te kiezen voor een foutrapport. Mogelijk zit er dan iets niet goed in de laatste update en op deze manier kunnen de ontwikkelaars ernaar kijken.

Screenshot_20210319-085747_Galaxy Watch3 PlugIn.jpg

kevin-sig
0 Likes
MartP
Explorer
Opties

Bedankt kevin. Had eerder contact gehad met jullie klantenservice. Die adviseerde om te ruilen voor nieuwe omdat t nog geen week oud was. Gedaan. Met de nieuwe zelfde probleem. 

0 Likes
Nomis836
First Poster
Opties

Het kan goed zijn dat ook mijn probleem is ontstaan na de update. Ik had zelf de link nog niet gelegd. Ik ga vanmiddag een foutrapport maken. Bedankt voor de tip!

0 Likes
Nomis836
First Poster
Opties

Ik wilde gisteren een foutrapport maken, maar de optie 'neem contact op' staat niet bij mij in de app. Waar kan ik alsnog een foutrapport maken?

Screenshot_20210320_120706_com.samsung.android.gearrplugin.jpg

0 Likes