op 25-12-2023 08:53 PM
Ik heb sinds een jaartje een Galaxy Watch 5 Pro. Super blij mee! Maaaaar.... voorheen gebruikte ik op mijn Gear S3 Komoot voor het hardlopen van routes. Heel fijn: op het scherm van het horloge kwam een kaartje en ik kon duidelijk zien dat ik zelfs op de kleinste bospaadjes net ergens links of rechts moest. Op de Galaxy Watch 5 Pro werkt Komoot anders en komt enkel nog met een pijl. Zodra ik ergens een afslag verkeerd neem moet ik op de kaart op de telefoon kijken. Met name met de langere stukken zoals 25-35km is dat erg onderbrekend en vervelend!
Nu heb ik eens geprobeerd om zo'n route te exporteren en dan via de Samsung Health app op mijn horloge te gebruiken. Toen ik dat laatst deed bleef mijn horloge maar aangeven, dat ik terug moest keren. Ik had het wel fijn gevonden als mijn horloge had gezien, dat ik ergens op de route was en van daaruit verder zou navigeren. Maar dat gebeurde dus niet. Is zoiets niet in te stellen?
Bovendien had ik een ronde gepland en doordat ik bij het startpunt dus ook bij de finish was kreeg ik direct de melding dat de route afgerond was. Is het niet mogelijk aan te geven de route opnieuw te willen lopen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 28-12-2023 12:40 PM
Op basis van Engelstalige sites heb ik hem volgens mij gevonden!
Niet vanuit de route de navigatie starten, maar naar de multi sports tile gaan. Daar naar hardlopen, in de settings een route als doel instellen en dan de betreffende route kiezen. Dan krijg je wel de kaart! En daaronder de statistieken van je run. Het ls nog niet bepaald Komoot, maar volgens mij moet het wel goed komen hiermee!
En begin- en eindpunt niet te dicht bij elkaar hebben. En netjes bij het beginpunt beginnen en niet zomaar ergens op de route. Straks weer even testen! Arme hond....moet ze weer mee
op 28-12-2023 11:01 AM
Zojuist nog even getest, maar ik krijg nu helemaal geen kaart meer. Pas wanneer ik route terug naar het beginpunt plan, komt er een kaart met navigatie.
Dit is wel erg vervelend! Ik ben van plan om komend jaar enkele honderden kilometers te rennen en me daarbij te laten sponsoren voor KWF, maar dat gaan allemaal van dit soort routes zijn
op 28-12-2023 12:40 PM
Op basis van Engelstalige sites heb ik hem volgens mij gevonden!
Niet vanuit de route de navigatie starten, maar naar de multi sports tile gaan. Daar naar hardlopen, in de settings een route als doel instellen en dan de betreffende route kiezen. Dan krijg je wel de kaart! En daaronder de statistieken van je run. Het ls nog niet bepaald Komoot, maar volgens mij moet het wel goed komen hiermee!
En begin- en eindpunt niet te dicht bij elkaar hebben. En netjes bij het beginpunt beginnen en niet zomaar ergens op de route. Straks weer even testen! Arme hond....moet ze weer mee
op 02-01-2024 08:07 AM
Het lijkt inderdaad te werken, maar ik hoop nog altijd dat ze het bij Komoot oppakken en daar ook voor Wearable OS ook kaartweergave toevoegen! Dat werkte toch wel het fijnste en die app is duidelijk echt gemaakt om hiking, trail running, hardlopen en fietsen te plannen en tracken
op 05-01-2024 03:14 PM
Hallo @Plantje ,
Bedankt voor jouw bericht en mooi om te lezen dat je het heb kunnen oplossen. Je kan proberen het aan de App ontwikkelaar van Komoot te melden. Ik wens je veel plezier met hardlopen!
Met groet,
Ajay
op 05-01-2024 11:28 PM
op 14-01-2024 10:51 AM
op 15-01-2024 05:02 PM
op 19-11-2024 09:11 AM
Heel fijn dat mijn workaround gemarkeerd is als oplossing, maar eigenlijk is het geen echte oplossing.
Inmiddels bijna een jaar verder heeft Komoot nog geen aanpassing gedaan aan hun Wear OS/Samsung Wearable app. En de workaround die ik had werkt eigenlijk ook niet. Voor mijn gevoel zijn jullie er bij Samsung bijna! Enige dat nog aangepast moet worden is:
Vooral met dat laatste zou ik ontzettend geholpen zijn! Ik heb nu verschillende keren gehad, dat ik de route kwijt was doordat ik niet op de kaart kon kijken