Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Registratie activiteiten

(Onderwerp aangemaakt op: 13-01-2022 10:30 AM)
1486 Weergaven
mamaLydia
Apprentice
Opties
Hallo,
Ik heb sinds een maand een smartwatch samsung 4. 
Ik merk dat hij de activiteiten die ik doen niet altijd registreert.
Bijvoorbeeld, ik heb net de was gedaan en daarna deed ik de vaatwasser . Tijdens dat ik met die vaatwasser bezig ben krijg ik een melding dat het tijd is om wat te gaan bewegen. 
Dit is voortdurend het geval en dat irriteerd mij goed. 
Ook heb ik het idee dat hij niet genoeg stappen registreert. 
Laatst stond er dat ik 2 minuten actief was geweest en dat ik 500 stappen had gezet. Maar je kan helemaal geen 500 stappen zetten in 2 minuten. 

Ik hoorde van een vriend dat het er misschien aan lag dat mijn hartslag erg laag is dat hij de activiteiten niet registreert. 

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? 
10 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @mamaLydia, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Je krijgt deze melding na 50 minuten wanneer de Watch geen activiteit heeft geregistreerd. Als je deze melding wilt uitzetten, Open de Samsung Health-app op je Watch en ga naar Instellingen, helemaal onderaan kan je deze optie uitzetten. 

Ook wanneer je andere activiteiten doet kan de Watch stappen registreren.

Uiteraard wensen we je heel veel gebruiksplezier toe met de Watch en heb je onze hulp ergens bij nodig, stuur ons dan gerust een berichtje!

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
mamaLydia
Apprentice
Opties
Ik begrijp dat hij na 50 minuten jiet actief te zijn geweest dit aangeeft.
Maar wat ik bedoel is dat ik dus wel actief was de hele tijd en dat hij het alsnog aangaf.
0 Likes
mamaLydia
Apprentice
Opties
Ook merk ik dat als ik andere dingen doe dat hij niets registreert. Ook tijdens het lopen door mijn huis registreert hij nauwelijks of onregelmatig
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

En is dat dan op regelmatige basis of enkel bij bepaalde activiteiten? Is dit enkel bij binnenshuis gebruik? Wat heb je zelf al gedaan om dit te verhelpen? 

Groeten,

Martijn

0 Likes
mamaLydia
Apprentice
Opties
Het is constant dat hij niet registreert of maar voor de helft. Ik merk het met de volgende activiteiten die ik dagelijks doe:
-Lopen ( aantal stappen klopt niet)
- tijdens het doen van het huishouden geeft hij steeds aan dat het tijd is om te gaan bewegen.
- hij geeft aan in de app dat ik vaak onder de 90 minuten activiteiten zit per dag ( ik ben dan net een paar uur bezig geweest)
- traplopen registreert hij het allerslechtste ( nadat ik 18 keer de trap heb genomen op 1 dag heeft hij er 4 geteld)

Ik weet niet wat ik kan doen om dit te verhelpen. Vandaar dat ik hulp vraag op dit forum.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @mamaLydia, goedemorgen.

Bedankt voor je berichtje. Ervaar je dit ook als je buiten gaat wandelen of andere activiteiten start? Traplopen wordt inderdaad anders geregistreerd, pas wanneer de trap 3 meter is zal deze worden geregistreerd als trap.

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes
mamaLydia
Apprentice
Opties
Ik ervaar dit ook tijdens het lopen buiten. Omdat ik achter de buggy vaak loop beweeg ik mijn arm niet tijdens het lopen buiten. Misschien zou dit er iets mee te maken kunnen hebben.

Als ik ga fietsen registreert hij goed.

Ik woon op 6 hoog en pak regelmatig de trap naar boven. Dit registreert hij niet of nauwelijks. Het lijkt mij dat als hij vanaf 3 meter hoogte iets registreert dat hij toch wel minstens vier trappen zou moeten registreren als ik omhoog loop.

Tijdens het doen van bezigheden in huis registreert hij bijna niets. Af en toe wat stapjes maar verder niet.
Ik ben dan bijvoorbeeld een paar uur bezig met het huishouden en dan krijg ik een melding dat het tijd is om te gaan bewegen. Terwijl ik de hele tijd bezig ben.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor je reactie. Maakt het hierbij nog uit of je de wandeling met de buggy handmatig start net als bij het fietsen? 

Heb je de Watch al eens gereset? Daarnaast is het ook een goed idee om een foutrapport in te dienen, er wordt dan een log meegestuurd naar onze R&D afdeling. Mijn collega's kunnen dit dan verder onderzoeken.

Groeten,

Martijn

0 Likes
mamaLydia
Apprentice
Opties
Goedemiddag,
Kunt u mij vertellen hoe ik watch reset? En hoe ik een fout rapport indien?
0 Likes