Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Huidirritatie van het bandje van Galaxy watch 2

(Onderwerp aangemaakt op: 24-01-2023 12:55 PM)
451 Weergaven
Charly0709
First Poster
Opties
Gister wakker geworden en zag dat ik een brandwond op mijn pols had van een doorsnee bijna 2cm. Ik liet dit aan iemand zien en die zei dat er blijkbaar meerdere gevallen van bekend waren.
Wat moet im nu doen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Kun je een foto bijvoegen?

Grote kans dat het geen brandwond is maar huidirritatie/infectie. Dit kan soms op een brandwond lijken.

In eigenlijk alle gevallen heeft dit met hygiëne te maken. Dit betekend niet dat je vies bent of je jezelf niet wast. 
Elke dag verlies je overal op je huid huidschilvers en omdat je het horloge de hele dag, en vaak ook s'nachts draagt komen deze vast te zitten tussen je huid en het horloge. Naast deze schilfers komt er ook zweet wat zich vormt door warmte, slapen of sporten tussen het horloge en je pols vast te zitten en beide factoren veroorzaken een irritatie of infectie. 

Dit is gelukkig makkelijk op de lossen door elke dag je horloge even schoon te maken (niet met zeep) en je pols uiteraard ook (deze mag wel met zeep). En deze hierna goed te drogen voor je hem weer gaat dragen. Zorg dat je dit sowieso altijd even doet na het sporten. 

Voor nu kun je het beste je pols even laten luchten en even het horloge niet dragen. 

Als je in het vervolg het horloge wat vaker schoonmaakt en hierna goed afdroogt zal dit niet (vaak) meer voorkomen. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Ben je al bij de dokter geweest?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Charly0709
First Poster
Opties
Nee nog niet, heb er nu een gel opgedaan voor brandwondjes
0 Likes
Charly0709
First Poster
Opties
Maar het is wel niet goed dat dit door de smartwatch kan gebeuren
0 Likes
Oplossing
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Kun je een foto bijvoegen?

Grote kans dat het geen brandwond is maar huidirritatie/infectie. Dit kan soms op een brandwond lijken.

In eigenlijk alle gevallen heeft dit met hygiëne te maken. Dit betekend niet dat je vies bent of je jezelf niet wast. 
Elke dag verlies je overal op je huid huidschilvers en omdat je het horloge de hele dag, en vaak ook s'nachts draagt komen deze vast te zitten tussen je huid en het horloge. Naast deze schilfers komt er ook zweet wat zich vormt door warmte, slapen of sporten tussen het horloge en je pols vast te zitten en beide factoren veroorzaken een irritatie of infectie. 

Dit is gelukkig makkelijk op de lossen door elke dag je horloge even schoon te maken (niet met zeep) en je pols uiteraard ook (deze mag wel met zeep). En deze hierna goed te drogen voor je hem weer gaat dragen. Zorg dat je dit sowieso altijd even doet na het sporten. 

Voor nu kun je het beste je pols even laten luchten en even het horloge niet dragen. 

Als je in het vervolg het horloge wat vaker schoonmaakt en hierna goed afdroogt zal dit niet (vaak) meer voorkomen. 

Charly0709
First Poster
Opties
Zo ziet het uit en ik liet het vanmorgen aan mij vriendin zien die zei dat het dus vaker voor is gekomen kun je terug vinden op Google onder brandwond galaxy watch dit van mij lijkt precies op wat ik van die andere personen heb gezien20230124_125659_32406_1674561420.jpg
0 Likes
Charly0709
First Poster
Opties
En tuurlijk maak ik het horloge schoon😉
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Eerst maar naar de dokter gaan en vragen wat het is.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Misschien lijkt het zo door de foto, maar zit het nou aan de onderkant van je pols?

Nogmaals, ik zeg niet dat je je niet wast😉 In jou geval zal het mogelijk gewoon iets vaker moeten. En hierbij is afdrogen echt heel erg belangrijk. 

Maar als het is zoals het lijkt en aan de onderkant zit dan heeft het met de strakheid van je bandje te maken.

ManiacMakky
Student
Opties
Goedenavond .
Kan je vertellen dat dit een vorm is van contact allergie (van het stalen onderdeel van het bandje ) deze worden vaak bewerkt met nikkel heb zelf helaas erg veel te maken met eczeem en contact allergieën . Heb hier helaas ook vaker last van .Als je het horloge een paar dagen niet meer draagt gaat het weg (en komt ook weer terug al je hem weer omdoet ) oplossing voor mij was het titanium bandje .