op 01-10-2019 01:24 PM
Hi
Sinds een paar dagen werkt de hoogte-, barometer op mij Samsung Watch R810 niet meer.
In de widget wordt geen hoogte en druk weergegeven.
In de applicatie setting bijft de barometer op 0hPa staan, hoogte geeft niets aan.
Kalibreren lukt niet, zodra ik dat start blijft de pijl ronddraaien.
Handmatig invoeren lukt ook niet, bij de hoogte kan ik niets opslaan en blijft op 0 staan, bij druk van zeenivo staat 350 hPa ingevuld en kan ik niet wijzigigen. Ik heb een fabrieksreset uitgevoerd en een backup teruggezet, heeft niet geholpen. Watch is voorzien van alle updates (one UI 1.0, Tizen 4.0.0.4, FW R810XXU1CSG4) en de hoogte-barometer app geupdate.
Iemand hetzelfde probleem en een oplossing?
Doordat de hoogte en druk sensors nu niet werken, werkt de trappenteller ook niet.
op 01-10-2019 10:52 PM
Op diverse fora kom ik soortgelijke berichten tegen, maar geen oplossing.
Wel *#0*# de sensor status bekeken, maar die geeft in het rood: fail
Is dit een hardware issue of software? en hoe kan dit opgelost worden?
op 02-10-2019 05:04 PM
"Samsung Service. Gaat verder."
Die slogan geldt niet voor Samsung. Vandaag bij een Samsung Service centrum geweest, moederbord moet vervangen worden omdat de sensors defect zijn. Horloge is nog net 10 maanden oud, 2 jaar garantie. De garantie geldt niet hier in NL werd mij verteld, horloge, dat een kadootje is van familie in Istanbul, is in Turkije gekocht en daarom valt het niet onder de garantie hier in NL, dan moet het in Europa gekocht zijn (dat Istanbul in Europa ligt laten we dan maar buiten de beschouwing). Medewerkers in het Service Centrum kan ik niets kwalijk nemen, die worden ook beperkt door het beleid van Samsung. Ik bel met de klantenservice, medewerkster daar verteld me hetzelfde, geen garantie in NL. Ik kan kiezen of opsturen (onder eigen kosten) naar TR of laten repareren tegen eigen kosten. Dat het toestel maar 10 maand oud is en ik verder bijna alles van Samsung heb (TV's, mobiles, tablets, soundbars, speakers e.d.) maakt allemaal niet uit. Meedenken en klantgerichte service is er niet. Het is een administratieve kwestie, maar nee hoor. In Turkije gekochte spullen kunnen hier niet tegen garantie gerepareerd worden. Later werd mij ook eens verteld dat de hardware anders is (hoewel ik dat betwijl aangezien op de originele doos van de Watch Nederland als land vermeld staat ter ondersteuning!). Maar stel dat de hardware anders is; dan zou Samsung ook nog kunnen zeggen: 'we bestellen het Turkse moederbord en vervangen het' of 'we vervangen jouw toestel', maar niets van dat. Niets ten nadele van de medewerkers, maar dit kan echt niet voor een wereldwijd bedrijf, die ook nog als slogan ""Samsung Service. Gaat verder." heeft. Het is de reinste onzin. Ik ben echt boos en zwaar teleurgesteld in Samsung! Ik ben altijd een tevreden klant geweest, al jaren, en dan nu zo afgescheept worden!
Hoe is de garantie als iemand iets op een internationaal vliegveld iets koopt? Is het dan ook garantie tot de gate?
Als er iemand van Samsung zou willen reageren? Waar kan ik een officiele klacht indien, er is nergens een contact adres te vinden, behalve Messenger, Twitter, dit forum, Service centrum, maar geen (email)adres waar ik een klacht kwijt kan.
op 03-10-2019 09:41 AM
Hi @JvSanten,
Allereerst begrijp ik de frustratie, ik heb het even voor je nagekeken en zie inderdaad dat Turkije niet hoort bij de Europese Economische Ruimte (EER).
Om die reden kunnen we inderdaad geen garantie bieden op dit product.
Dit wordt ook zo op onze website aangegeven, bij de garantie informatie: https://www.samsung.com/nl/support/warranty/
Je kunt in dit geval het beste contact opnemen met de verkoper om te kijken of zij iets voor je kunnen betekenen.
op 03-10-2019 11:11 AM
@BruceH Die voorwaarden heb ik ook gehoord en gelezen gisteren, maar dat is nu juist het probleem. Dit is een kado uit Turkije. Samsung is een wereldwijd bedrijf, hedendaags reizen mensen de hele wereld over, veel expats, zakenreizen noem maar op. Samsung apparaten gaan met jullie klanten mee de hele wereld over en het kan overal defect raken. Waarom dan geen garantie buiten het land/werelddeel waar het aangeschaft is? Hoe geven jullie garantie op artikelen die gekocht zijn op een internationaal vliegveld, is dat garantie tot de gate? Ik ben benieuwd.
Samsung's eigen woorden op de website: "Samsung Service. Gaat verder." , maar gaat niet verder dan de grens kennelijk. Ik heb het garantiebewijs gisterenavond nog een nagelezen, daar staat 2 jaar garantie en geen beperking in vermeld dat het alleen in Turkije en niet in Europa zou gelden! Hoe kan dat dan? Op de verpakking staat NL als ondersteund land!
Gisteren werd mij nog verteld dat het moederbord ook anders zou zijn, maar stel dat dat zo zou zijn, het is voor service centers gebruikelijk om spareparts van het ene land naar het andere land te sturen, maar Samsung kiest er voor om de klant gewoon de deur te wijzen i.p.v. de eigen slogan "Samsung Service. Gaat verder." waar te maken. Samsung Turkije, heb ik gisteren nadat ik van Samsung NL gewoon genegeerd werd, aangegeven dat het onzin is dat jullie het niet (onder garantie) in reparatie nemen.
Bedankt Samsung, tot nu toe een tevreden klant en gebruiker van vele Samsung producten, maar ijskoud in de steek gelaten om een voor Samsung garantie die ophoudt bij de grens. Dit is niets persoonlijk tegen de medewerkers, maar tegen de organisatie en starrigheid van Samsung die tevreden klanten laat vallen.
op 03-10-2019 12:27 PM
op 03-10-2019 01:05 PM
Misschien zou Samsung eens naar de klant, en ook naar haar eigen medewerkers, moeten luisteren en ze serieus nemen.
Wat kan ik doen met de garantievoorwaarden zoals afgegeven door Samsung, daar staat namelijk geen beperking in dat het niet geldig zou zijn buiten Turkije, er wordt geen land noch werelddeel vermeld als beperking, alleen dat er 2 jaar garantie is op alle onderdelen!?
04-10-2019 11:55 AM - bewerkt 04-10-2019 11:55 AM
op 04-10-2019 01:01 PM
@BruceH dat kan dan wel op de website hier in NL staan, in de garantievoorwaarden die ik bij het horloge heb ontvangen staan geen geografische uitsluitingen. Waar kan ik een officiele klachtenbrief naar toe sturen, heb je een adres en geaddresseerde voor me? We kunnen nog langer een welles nietes conversatie hebben hier of via de klantenservice, maar daar schieten we niets mee op. Het is Samsungs stugge houding tegen een klant die tot nu toe altijd zeer tevreden was over de Samsung producten en die gewoon service verwacht bij een hardwarematig probleem met een horloge van net 10 maanden. Ik heb mijn mening al duidelijk gegeven, ik denk dat vele Samsung klanten hetzelfde denken en nogmaals, in de garantievoorwaarden die ik bij het horloge ontvangen heb staat geen geografische beperking qua garantie.
op 04-10-2019 02:23 PM