Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Heractiveringsvergrendeling Samsung Gear S3 Classic

(Onderwerp aangemaakt op: 15-04-2021 06:39 PM)
1223 Weergaven
Catertrainer
Student
Opties

Beste community,

Enorm tevreden met de Samsung Gear S3. Toch gisteren een rare ervaring. Ineens ging het horloge uit en in eerste instantie dacht ik dat de batterij leeg was, maar bij het opnieuw aanzetten was het horloge in de heractiveringsvergrendeling gegaan. Volledig uit zichzelf. Ik was niet met het horloge of de aangesloten iPhone bezig. Nu wilde ik het herstellen met het account, waar ik gewoon toegang tot heb, echter de verbinding met de telefoon is niet meer gelukt. Na een telefonisch onderhoud met de klantenservice van Samsung was de conclusie dat het naar een servicepunt gebracht moest worden om dit op te lossen. De kosten zijn 75 Euro omdat het buiten de garantieperiode valt. Mijn vraag gaat over twee zaken:

1. Hoe kon dit zo ineens gebeuren?

2. waarom is het niet op te lossen als ik in mijn account (van Samsung) kan? 

Iemand een idee?

Groet, Cees

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Catertrainer
Student
Opties

Dag BruceH,

Het gebeurde ineens, ik heb nergens een foutieve pincode ingevoerd, het horloge startte vanzelf op, zonder aanraking. Het enige wat ik zelf kan bedenken is een automatische back-up waarna de klok opnieuw opstartte. Ook bij het ServiceCentre was het daarna moeilijk om contact met de klok te maken. Het is wel gelukt, na een reparatie (herstel) van het systeem bij een Service Centre waarbij de vergrendeling er af is gehaald. Daarna was het nog een probleem om verbinding te maken met de iPhone. Dat is na enige tijd gelukt, door het apparaat te "vergeten" . Daarna kon ik verbinden en verder het horloge configureren. Het ging er uiteindelijk om dat ik nadat de Samsung Gear S3 Classic op de heractiveringsvergrendeling stond, geen verbinding meer kon krijgen met de iPhone, heel misschien had ik in eerste instantie ook het apparaat kunnen "vergeten" maar dat weet ik dus niet zeker. Bij het Samsung account kon ik altijd al inloggen. 

Groet, Cees

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
6 Antwoorden
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Log eens in met je samsung account via de volgende link: https://findmymobile.samsung.com/

Zoek in de lijst links het horloge. Vervolgens kan je de heractiverinscode opheffen!

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Catertrainer,

Het kan zijn dat je een aantal een een foutieve pin hebt ingevoerd en daardoor het horloge zichzelf automatisch heeft gereset. Als je vervolgens niet kunt inloggen met je Samsung Account, dan is de heractiveringsbeveiliging getriggerd. 

In dat geval kun je alleen nog langs een servicepunt van ons gaan om de beveiliging eraf te halen met je aankoopbon en ID.

rsz-846676
0 Likes
Oplossing
Catertrainer
Student
Opties

Dag BruceH,

Het gebeurde ineens, ik heb nergens een foutieve pincode ingevoerd, het horloge startte vanzelf op, zonder aanraking. Het enige wat ik zelf kan bedenken is een automatische back-up waarna de klok opnieuw opstartte. Ook bij het ServiceCentre was het daarna moeilijk om contact met de klok te maken. Het is wel gelukt, na een reparatie (herstel) van het systeem bij een Service Centre waarbij de vergrendeling er af is gehaald. Daarna was het nog een probleem om verbinding te maken met de iPhone. Dat is na enige tijd gelukt, door het apparaat te "vergeten" . Daarna kon ik verbinden en verder het horloge configureren. Het ging er uiteindelijk om dat ik nadat de Samsung Gear S3 Classic op de heractiveringsvergrendeling stond, geen verbinding meer kon krijgen met de iPhone, heel misschien had ik in eerste instantie ook het apparaat kunnen "vergeten" maar dat weet ik dus niet zeker. Bij het Samsung account kon ik altijd al inloggen. 

Groet, Cees

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Fijn dat het het in ieder geval is opgelost 👍

rsz-846676
0 Likes
kimmynrd
Pioneer
Opties

moet je samsung watch dan aanstaan want bij mijn lukt het niet ondanks dat ie aan is?

0 Likes
Tessa
Moderator
Moderator
Opties

Goedemorgen @kimmynrd,

Begrijp ik goed dat jouw Watch ook in de heractiveringsvergrendeling zit?

Bij welke stap loop je vast en wat heb je al geprobeerd?

rsz-846676\
0 Likes