op 04-11-2020 03:42 PM
Goedemiddag,
Ik heb sinds Oktober 2019 een Samsung Galaxy Watch aangeschaft en ben hier tot de dag van vandaag erg blij mee.
Echter viel het mij op dat wanneer ik de Fiets workout start, deze niet communiceert met de GPS.
Er wordt geen snelheid en geen afstand bijgehouden.
Wanneer ik de wandel workout start, dan wordt dit wel allemaal netjes bijgehouden.
Iemand enig idee wat hier de oplossing voor is?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 10-11-2020 08:42 AM
Hi @Nukie, goedemorgen.
Goed dat je ons een berichtje stuurt en wat tof om te lezen dat je zo enorm blij bent met de Watch!
Welke informatie zie je wel op het display? Welke opties heb je geselecteerd voor de locatiebepalingen?
Wanneer je de Fietstraining selecteert zie je 3 puntjes staan, kies voor trainingsscherm, je kunt hier kiezen welke informatie je Watch laat zien tijdens de workout
Groeten,
Martijn
op 10-11-2020 08:42 AM
Hi @Nukie, goedemorgen.
Goed dat je ons een berichtje stuurt en wat tof om te lezen dat je zo enorm blij bent met de Watch!
Welke informatie zie je wel op het display? Welke opties heb je geselecteerd voor de locatiebepalingen?
Wanneer je de Fietstraining selecteert zie je 3 puntjes staan, kies voor trainingsscherm, je kunt hier kiezen welke informatie je Watch laat zien tijdens de workout
Groeten,
Martijn
op 10-11-2020 01:50 PM
Hi Martijn,
Bedankt voor uw reactie.
Voor de GPS instellingen heb ik de "GPS en Draadloze netwerken" aan staan.
Betreft de informatie; ik zie geen puntjes die ik aan kan raken. Ik draai mijn schijfje en kan zo tussen de verschillende schermen switchen, is dit wat u bedoelt?
Op scherm 1 zie ik:
- bovenaan de afstand 0,00km
- Middenin de tijd
- Onderaan de snelheid
Scherm 2:
- Hartslag
- Kcal
- Km/u Gemiddelde snelheid
Scherm 3:
- Ronde 1
- Snelheid
- Afgelegde afstand
Ik kijk uit naar uw reactie.
Vriendelijke groet,
Nukie (Wouter)
op 10-11-2020 02:04 PM
Hi Martijn,
Excuses, ik zie dat je dit moet doen bij de Workout.
De 3 stipjes zojuist gebruikt en zag tot mijn verbazing inderdaad dat de GPS hier uit stond (vreemd als deze bij de instellingen - verbindingen wel aan staat).
Maar zojuist getest en nu pakt hij heel netjes de afstand en de snelheid op.
Heel fijn, hartelijk bedankt!!
op 23-12-2020 07:14 PM
Beste,
Ik heb ook dat probleem maar ik vind die stipjes niet terug kan je het met screenshot ofzo duidelijk maken
Met dank
op 24-12-2020 10:33 AM
op 24-12-2020 12:26 PM
Je moet een training starten door middel van de training widget (waar je alle oefeningen ziet staan).
Naast fietsen zie je dan de 3 stipjes, zie onderstaande afbeelding. In dat menu moet je ook de locatie aanzetten, zie de screenshot daaronder.
op 27-12-2020 07:28 PM
Beste,
bedankt voor de hulp ik heb het gevonden hoe te activeren
mvg
Pieters Mario
op 03-01-2021 01:15 PM
Beste,
toch nog wat vraagjes de gps staat aan zoals te zien is op de foto moet de hoge locatie ook aan staan ?
ik krijg dit scherm te zien al ik wil kijken hoeveel ik gereden heb
ik zou dus 33 min gereden hebben maar geen km ?
ik vond daar ook automatische ronde op dit stond op geen, ik heb het nu op afstand gezet op afstand zie foto
dit heb nu nog kunnen uittesten
zijn of moeten er nog andere instellingen gedaan worden
met dank
Pieters Mario
op 05-01-2021 10:48 AM
@pietersm, dat raad ik je wel aan. Zorg er ook voor dat je de training handmatig start en wacht tot er een GPS signaal is gevonden.
Hier vind je nog meer informatie en tips voor het gebruik van de GPS: https://bit.ly/2L5yy5B