15-07-2021 01:39 PM - bewerkt 15-07-2021 01:52 PM
Heel bijzonder. 2 weken geleden kwam onze zoon dat zijn sensorglas van zijn gear s2 gebarsten was. En afgelopen weekend was die van mij gebarsten.
Ik ga ga douchen en horloge opgehouden om beetje schoon te maken. Hiervoor was er niets aan de hand. Na het douchen wilde ik hem afdrogen en toen deed hij niets meer, maar zag toen ook dat het glas gebroken was.
Ik begrijp hier echt niets van, we hebben hem óf om, óf hij ligt op de oplader.
Nu komt het: Samsung heeft dit uitgesloten van de garantie. Heb hem via bol.com gekocht en daar natuurlijk ivm de garantie daar heen gestuurd ter reparatie en ja hoor, geen garantie en of ik even €329 wil betalen voor de reparatie. Heb nog geen toestemming gegeven. Maar dit gast toch nergens over?
Is dit nu de service en qualiteit van Samsung? 2 watches naar de knoppen en totaal geen service of medewerking. Ja krijg je een pagina waar aanbiedingen opstaan die dan goedkoper zouden moeten zijn. Maar als je bij de mediamarkt gaat kijken ben je nog goedkoper dan die aanbiedingen.
Dan toch maar naar een ander merk gaan kijken? Baal wel gigantisch.
Groeten,
Erik
op 15-07-2021 01:47 PM
De gear S2 en S3 zijn dusdanig oude toestellen dat het begrijpelijk is dat deze niet meer onder de garantie vallen. Deze is simpelweg gewoon verlopen. Hiernaast betekend het niet dat wanneer een horloge waterdicht is deze ook goed kan tegen spontane temperatuur verschillen waar het horloge mee te maken krijgt onder de douche. Ook is zeep niet een goed product voor elektrische apparaten. Ik zou dan ook sterk afraden om met dit soort apparaten te gaan douchen en om dit moment voortaan te gebruiken als een oplaadmoment.
Gebruiken jullie toevallig dezelfde lader? Dat ze zo kort op elkaar kapot gaan kan stom toeval zijn maar kan er ook mee te maken hebben gehad dat de lader na al deze tijd niet zo goed meer werkt en veel warmte geproduceerd heeft waardoor het sensorglas gebarsten is.
op 15-07-2021 02:14 PM
We gebruiken beide de orginele oplader die er bij zat.
Als deze niet onder de douche mogen, moeten vele verkooppunten op hun vingers getikt worden. Oa mediamarkt geeft aan dat je er rustig mee onder de douche kan en mee zwemmen. Op mijn horloge zit nog gewoon garantie en is nog niet verlopen. Heb nog een half jaar garantie hier op.
Dan nog, als je er erg zuinig op bent is dit toch best wel vreemd dat ze niet tegen een beetje temperatuur verschillen kunnen. Hoe doen ze dat dan bv in warme of koude landen. Wanneer je daar van binnen naar buiten gaat of andersom heb je ook temperatuur verschil. Daarbij zit het sensorglas op je huid en zit het horloge er nog eens boven op. Vandaar mijn verontwaardiging. Als deze niet onder de garantie valt, is dit probleem dus al bij voorbaat bekent en dekken ze zich in door hier geen garantie op te geven. Sorry, maar vindt het wel vaag van Samsung. En dan reparatiekosten van €329 terwijl een horloge nog niet eens zo duur is
15-07-2021 02:29 PM - bewerkt 15-07-2021 03:40 PM
Ze kunnen onder de douche, alleen zou ik dat sterk afraden zoals ik al zeg. Al is het alleen maar voor het zeep wat de coating op het glas langzaam verwijdert. Ook kunnen ze tegen temperatuur verschillen en is het temperatuurverschil tussen omgevingen niet te vergelijken met temperatuurverschillen met iets wat direct op het horloge komt (water).
Hiernaast blijft glas blijft toch altijd glas en dit kan nou eenmaal op deze manier reageren als er al haarscheurtjes in zitten van een eerdere val of stoot.
Samsung is in mijn ervaring heel erg redelijk met hun garantie. mijn Galaxy watch 3 had ook een grote barst in de sensor na een aantal weken. Dit was 1 barst in 1 rechte lijn en is gewoon gratis omgeruild voor een nieuwe. Hierbij was dan ook duidelijk te zien dat het geen impact schade was.
Hier in tegen is op de foto welke je bijgevoegd hebt duidelijk te zien dat er een impact punt is. Hiernaast lijst het horloge wel erg vies voor een welke net onder de douche vandaan komt🤔 (deze zag ik er eerder nog niet bij staan)
Gebruikers schade valt nou eenmaal niet onder de garantie (geld overigens bij elke leverancier).
Het is balen maar het enige wat je kan doen is hem of laten maken of een nieuwe kopen. Mogelijk dat je een deel of het gehele bedrag van de reparatie kan claimen bij je inboedel verzekering?
Tip van mij, als dat lukt koop dan van dat bedrag gelijk een mooie nieuwe😉
op 15-07-2021 03:27 PM
op 15-07-2021 07:57 PM