Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Gear S3 review

(Onderwerp aangemaakt op: 30-01-2018 12:06 PM)
805 Weergaven
Martin1972
Journeyman
Opties

Een weekendje Samsung Gear S3 Frontier

Ik heb het geluk gehad deze smartwatch een weekendje te proberen. Zoals velen ben ik geen Samsung smartphone gebruiker dus was het een leuke test case om te zien of ik deze gear goed werkend aan de praat kon krijgen.

Allereerst het maken van de koppeling tussen mijn Huawei P8 lite en de Gear. De app om dit mogelijk te maker is natuurlijk de Samsung Gear app. Deze was snel geinstalleerd en begon met een plaatje waarin werd gevraagd welke smartwatch ik wilde koppelen. Dus klik op Gear S3 frontier en het toestel ging scannen... en vond het horloge. De bluetoothkoppeling was snel gemaakt. Daarna begon de app op de telefoon nog 2 plug-ins te installeren. Deze zijn dus essentieel voor het goed kunnen laten lopen van de installatieprocedure.

Dit nam ongeveer een minuut in beslag en het horloge was gebruiksklaar. Het spelen kan beginnen want dat is toch het leukste van een nieuw speeltje. De basisfuncties zijn bijna net zo standaard als van een telefoon dus dat bracht niet veel nieuws met zich mee. Wel het uploaden van muziek en foto's. Dit werkt iets anders dan bij bijvoorbeeld een pc of tablet. Je dient dan te kiezen voor de app op de telefoon en klik dan op muziek toevoegen. Je komt in een nieuw scherm en daar vink je aan welke nummers je op je horloge wilt hebben. Heb je alles gekozen? Klik dan op gereed en het wordt doorgezonden. Het duurt overigens best lang voordat je het uploaden daadwerkelijk start. Eenmaal gestart gaat het best snel. Nadat de muziek was geupload naar het horloge begon de vraag of je dit nu ook kan afspelen met een bluetooth headset. En ja, dat kan. Je dient deze in dit geval ook zoals je dat bij een telefoon doet te koppelen aan het horloge in het menu verbindingen. Als dat gebeurd is kan je naar de muziekspeler. Als je deze start zie je een aantal icoontjes op het scherm staan van je horloge. De bekende om muziek af te spelen maar ook een luidsprekertje en een telefoontje. Als je op het luidsprekertje drukt krijg je zoals je verwacht het volume. Dit kan je via de ring op je telefoon aanpassen. Klik je echter op het telefoontje dan veranderd deze in het horloge. Dit houdt in dat de muziek via het horloge wordt afgespoeld. Als je het telefoontje als icoon hebt dan is je horloge het bedieningspaneel voor de bediening van de muziekspeler op de telefoon. Al met al erg handig.

Het installeren van een app zoals bijvoorbeeld Nu.nl heeft wat meer voeten in de aarde. Niet dat het moeilijk is maar het kost wat tijd. Je dient als eerste een Samsung account aan te maken dan als je deze nog niet hebt.. Ga in je horloge naar Galaxy Apps en dan krijg je de vraag om in te loggen op je telefoon met je Samsung Account. Als dat gebeurt is kan je via het menu Galaxy Apps downloaden wat er bij staat. Deze store wordt langzaamaan steeds groter. Het downloaden van de app naar het horloge kostte wat tijd. Ik ongeveer een 3 minuten maar daarna werkte het.

Hoewel het nooit dezelfde look and feel heeft als de normale app is het nog best goed te lezen. Het laden van de pagina's gaat niet heel snel maar duurt ook niet overdreven lang en je kan door het menu heen scrollen via scherm maar je kan ook de ring gebruiken.

Wat mij vooral positief verraste was het instellen van het alarm. Ook al moet het in het engels het verloopt heel soepel. Ik wilde het gebruiken als kookwekker en gaf het commando in S-Voice “ set alarm for 15 minutes “ en het horloge sprak de opdracht terug. Ook het instellen van de wekker was heel makkelijk. “ set alarm for 6.15 am “ en de wekker was ingesteld. De snoozetimer is voor 5 minuten. Het alarm is duidelijk maar niet overheersend.

Is het dan allemaal alleen maar koek en ei. Nee, ik vind het jammer dat je bijvoorbeeld niet direct kan reageren op appjes en dat je niet kan terugkijken als er meerdere zijn. Althans, dit heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Conclusie

Een smartwatch waar je als gadgetfreak erg enthousiast over wordt.

Pluspunten                                                                                Minpunten

• Duidelijk scherm                                                          * best zwaar

• Draagcomfort                                                                * Traag met downloaden apps/muziek

• Soepel lopende software                                           * Short batterylife door muziekspeler en gebruik BT Headset

• Eenvoudig in te stellen                                               * Best prijzig

• Geen overdreven harde trilmotor

• Stevig kast

• Draadloze lader met vol indicator

Zou ik dit horloge aanraden aan derden... JA. Absoluut. En ga er zeker zelf ook een kopen!!

Martin

" Rare jongens die romeinen..."
6 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Leuk! Mis alleen het stukje wat denk ik best belangrijk is, de notificaties? Hoe zijn die?
Stars-Moderator-signature-800x200-2
SjorsK
Maestro
Opties
Mooie review! Ik weet zeker dat als ik een smartwatch zou kopen, dat een Gear3 boven aan mijn lijst zal staan :smiling-face:
Martin1972
Journeyman
Opties

Hi Rohit,

goede vraag. Buiten de notificatie van Whatsapp en Gmail na heb ik geen notificaties binnen gekregen. Wel vind ik het jammer dat je niet alle berichten kan lezen als je er meerdere hebt ontvangen (of ik heb nog niet ontdekt hoe...) maar dat ga ik doen zodra ik het horloge zelf heb aangeschaft! 

Groet, Martin

0 Likes
Martin1972
Journeyman
Opties

Goed om te horen. Ik was erg sceptisch maar ben echt om... nog even sparen en dan kan ik er ook verder van genieten!

Groet, Martin

KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Toffe review Martin! Bedankt voor het delen :face-with-tears-of-joy:

kevin-sig
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hi Martin, dat is de precies de reden waarom ik hem dus nog niet heb... Ik vind dat Notificaties gewoon perfect moeten werken en alles moeten laten zien. Als een "Smartwatch" maar 3 berichten kan laten zien vind ik hem niet Smart..
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes