op 09-05-2021 08:10 PM
Ik heb 2 vragen over de Galaxy Watch in combinatie met Samsung Health/ veranderende telefoons:
1) Ik heb even de pech een telefoon te hebben die langzaam aan het aftakelen is. Nu paar keer de telefoon ter reparatie moeten weg doen en met andere telefoons tijdelijk te moeten werken. Mijn watch reset dan bij verbinden met een nieuwe telefoon, waarom steeds? Kan hij niet gewoon profielen opslaan? Zelfde geld voor trainingen met de Samsung Health app die gesynchroniseerd zijn, de data van de andere telefoons vind hij niet alles terug, terwijl ik wel dagelijks met mijn watch sync. Hoe kan dit??? Moest ook alles opnieuw steeds instellen betreffende permissies voor Strava, dat is toch onzin?? De permissie is al aan mijn Samsung account verbonden, zou je zeggen...
2) Iets anders, als ik een activiteit in de Samsung Health app verwijder, is er dan geen prullenbak ofzo? En waarom verwijdert hij dan ook de activiteit van het horloge?? Ik wil graag de activiteit terug, het was een lange sessie en per ongeluk gewist (de route werd niet meer getoond in de app, terwijl dat eerst wel ging en op de watch zichtbaar was. Ging er vanuit dat in de app wissen, niet van de watch wissen betekende).
op 11-05-2021 01:24 PM
Hi,
"Mijn watch reset dan bij verbinden met een nieuwe telefoon"
Dat klopt. wanneer je het horloge met een nieuwe of andere telefoon verbind moet het horloge gereset worden. Ik denk dat dit met privacy te maken heeft. Als je met meerder telefoons tegelijk verbonden kan zijn dan kan een ander dus ook met jou horloge verbinden en heeft deze inzicht in je gezondheidsgegevens.
"De data van de andere telefoons vind hij niet alles terug" Welke data bedoel je? en ben je wel ingelogd met je Samsung account in Shealth? Heb je bij de instellingen wel aan staan dat de data gesynchroniseerd moet worden met je samsung account?
"Moest ook alles opnieuw steeds instellen betreffende permissies voor Strava"
Je logt niet in op strava met je samsung account dus dit is daar niet aan verbonden. Als je het horloge reset worden de permissies ook opgeheven. Dus stel; je wil toch niet dat Strava bij je data kan dan kun je het horloge resetten. Lijkt mij eerder een fijn idee dan een probleem.🙃
"Als ik een activiteit in de Samsung Health app verwijder, is er dan geen prullenbak ofzo"
Nee dat is er niet. de app op het horloge en op de telefoon kun je als één zien. Dus wanneer je op een van de 2 iets verwijdert gebeurt dit op de ander ook.
13-05-2021 04:15 PM - bewerkt 13-05-2021 04:18 PM