op 06-12-2018 09:46 AM
Ik gebruik mijn Galaxy Watch voor het bijhouden de baantjes die ik 2x in de week zwem. Het tellen van de baantjes gaat perfect. Super-relaxed om niet meer in je hoofd te hoeven tellen.
Wat ik wel als groot nadeel ervaar is de hartslagmeting. De hartslagmeting houd het de eerste paar baantjes vol om vervolgens te stoppen. Dan krijg je de melding op je scherm om je horloge goed om de pols te doen. Door dat het scherm automatisch in de waterblokkade stand komt kun je de melding niet meer wegtikken. Daardoor kun je tijdens het zwemmen je voortgang niet meer op het scherm volgen.
Verder gaat het scherm standaard op zwart tijdens een zwem workout. Je kunt elke x banen een update krijgen over de voortgang. Deze heb ik op 2 banen staan, het horloge trilt en het scherm gaat voor een (zeer) korte periode aan. In mijn cadans is het scherm ongeveer aan als ik boven water ben om adem te happen. Zodra ik weer onder water ben en dus op het horloge kan kijken is het scherm al weer uit.
Al met al heb ik dus twee verbeterpunten voor de zwem-workout:
op 05-02-2019 09:59 PM
Vanmiddag de update gedownload. Positieve verbetering kan nu tijdens het zwemmen mijn prestaties zien als ik op de bovenste knop druk erg blij mee.
Hartslag meting werkt nog niet. Eerste minuten nog wel en dan is het en streep.
op 05-02-2019 10:17 PM
op 22-06-2019 10:05 PM
Sinds deze week heb ik dit horloge en vanmorgen de eerste zwemtraining ermee gedaan. Ik heb 60 baantjes gezwommen en het horloge geeft bij mij niet het juiste aantal aan. Volgens het horloge had ik 137 baantjes gezwommen. Volgens mij staan de instellingen juist en ik heb de gebruiksaanwijzing op dit punt doorgelezen maar ik weet niet wat ik nog zou moeten doen om ook niet meer zelf de baantjes te hoeven tellen. Kan iemand mij hiermee helpen?
op 24-06-2019 01:15 PM
op 21-07-2019 02:25 PM
Ik gebruik de samsung galaxy watch voor zwemmen in open water. Ik heb locatie aanstaan maar het horloge registreerd geen afstand. dit terwijl in de health op op de kaart wel duidelijk te zien is welke lijn ik gezwommen heb.
groet,
Jaap
op 23-09-2019 12:58 PM
Kan je ook in zee zwemmen met je smart witch in verband metg het zoute water
23-09-2019 02:40 PM - bewerkt 23-09-2019 02:41 PM
Hi @Marja123,
Het horloge is getest in een beheerde omgeving en is gecertificeerd als water- en stofbestendig in specifieke situaties en omstandigheden. (Voldoet aan de vereisten voor waterbestendigheid in water van 50 m diep) In theorie zou het geen problemen moeten opleveren, maar daarna zou je het apparaat af moeten spoelen met schoon water en zorgvuldig afdrogen met een schone, zachte doek. Anders kunnen de prestaties en het uiterlijk van het apparaat worden beïnvloed.
Het is ook niet aan te raden het horloge bloot te stellen aan (snel) stromend water.
Persoonlijk zou ik hem lekker in de tas of thuis laten.
op 26-02-2022 02:37 PM
Deze morgen voor het eerst met de galaxy watch 3 een zwemtraining gedaan. (voordien gebruikte ik een Huawei watch daarvoor ). Tot mijn verrassing bleef het horloge de hartslag continu meten, maar ik heb gerede twijfels over de juistheid van de meting in het water. Volgens mij registreerd hij veel te hoge waarden. De meting bleef wel aan gedurende de ganse sessie van ong 55 minuten.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?