Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy Watch hartslagmeter uitschakelen in zwemmen workout

(Onderwerp aangemaakt op: 04-02-2019 09:15 AM)
3128 Weergaven
aritmeester
Journeyman
Opties

Ik gebruik mijn Galaxy Watch voor het bijhouden de baantjes die ik 2x in de week zwem. Het tellen van de baantjes gaat perfect. Super-relaxed om niet meer in je hoofd te hoeven tellen.

Wat ik wel als groot nadeel ervaar is de hartslagmeting. De hartslagmeting houd het de eerste paar baantjes vol om vervolgens te stoppen. Dan krijg je de melding op je scherm om je horloge goed om de pols te doen. Door dat het scherm automatisch in de waterblokkade stand komt kun je de melding niet meer wegtikken. Daardoor kun je tijdens het zwemmen je voortgang niet meer op het scherm volgen.

Verder gaat het scherm standaard op zwart tijdens een zwem workout. Je kunt elke x banen een update krijgen over de voortgang. Deze heb ik op 2 banen staan, het horloge trilt en het scherm gaat voor een (zeer) korte periode aan. In mijn cadans is het scherm ongeveer aan als ik boven water ben om adem te happen. Zodra ik weer onder water ben en dus op het horloge kan kijken is het scherm al weer uit.

Al met al heb ik dus twee verbeterpunten voor de zwem-workout:

• hartslagmeting valt weg na een paar baantjes: Het zou mij helpen als je specifiek voor de zwem-workout de hartslag meting kunt uitschakelen.
  • status update scherm gaat te snel uit: Het zou helpen als ergens ingesteld kan worden hoe lang de status update zichtbaar moet zijn.
17 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Goeie suggesties, Arit! Ik heb het doorgezet, zodat er goed naar gekeken kan worden. Hopelijk is er iets mogelijk. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
aritmeester
Journeyman
Opties

Top! De tijd zal het leren :smiling-face-with-sunglasses:

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties
Voor één van de twee problemen zal er een oplossing komen, zover als ik nu vernomen heb. "status update scherm gaat te snel uit", dit zal verlengd worden. Het is momenteel 3 seconden. Ik heb alleen nog geen tijd vernomen, maar dit zal in een toekomstige update aangepast worden.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Schepsel
Student
Opties
Ik heb dit horloge ook gekocht voor goede monitoring van mijn hartslag en vind de optie uitzetten niet gewenst. Samsung moet hierin leveren wat ze hebben verkocht. Groet Alex
0 Likes
aritmeester
Journeyman
Opties

Ik ben het met je eens dat hartslag monitoring op de watch normaal gesproken naar behoren moet werken. Voor de monitoring in het water is het technisch natuurlijk een heel ander verhaal. Kijk eens naar hartslagbanden van Garmin, zelfs daarvoor is een aparte versie voor gebruik in het water.  Dat is de reden dat ik zeg; wat mij betreft mag de hartslagmonitoring uitgezet kunnen worden voor zwem-workouts. De monitoring gaat hardwaretechnisch toch niet beter worden en nu werkt het erg storend omdat je tijdens de workout alleen maar naar de waarschuwing kijkt die je verteld dat je de watch op de juiste manier om moet doen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dragen jullie het horloge op deze manier? Probeer ook eens de tips & tricks na te leven zoals hieronder uitgelicht.

rsz-846676
0 Likes
aritmeester
Journeyman
Opties

Zo draag ik hem inderdaad!

Overigens heb ik gisteren de laatste firmware update op mijn Watch geinstalleerd. Vanmorgen tijdens het zwemmen kon ik eindelijk de status updates bekijken omdat de vervelende hartslag melding er niet meer overheen lag. Achteraf kwam ik wel tot de conclusie dat de hartslagmeting niet tijdens mijn hele zwemsessie een hartslag geregistreerd heeft.

Voor mij alvast een welkome verbetering! De timeout van het status update scherm lijkt nog wel hetzelfde (dus aan de korte kant) te zijn.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

We staan niet stil! Fijn dat je al direct verbetering merkt. Wellicht dat je het horloge nog net een tandje strakker kunt zetten? Mits dit niet zorgt voor een oncomfortabele zwemsessie

rsz-846676
0 Likes
aritmeester
Journeyman
Opties

Ik doe standaard voor het zwemmen de band al een gaatje strakker. Dat helpt voor het eerste deel van de training. Op een gegeven moment raakt de HR sensor toch de weg kwijt.

De band nog strakker doen is geen optie omdat hij op huidige stand eigenlijk al te strak zit.

0 Likes