Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy watch active 2 icm Apple iphone

(Onderwerp aangemaakt op: 30-10-2021 10:41 AM)
3602 Weergaven
Members_Ytpp1bS
First Poster
Opties

Ik heb het probleem dat ik op mijn iphone geen continue hartslag zie in de samsung health app.

Het lijkt er op dat de hartslag periodiek gemeten wordt en niet continue.

Voorheen had ik een samsung telefoon , ben echter overgestapt (met dit als gevolg).Op de samsung telefoon ging het wel goed, kan een instelling zijn die ik moet aanpassen (die ik niet meer weet)

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Tessa
Moderator
Moderator
Opties

Goedemiddag @Members_Ytpp1bS,

De koppeling tussen de Watch Active 2 en een iOS apparaat kan zorgen voor beperkingen. Meer informatie daarover lees je ook op onze website: https://bit.ly/2qE1SSI

Er is geen instelling beschikbaar die hierin verschil maakt.

Groeten,

Tessa

rsz-846676\

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Members_Ytpp1bS ,

Ik heb nooit begrepen waarom mensen een Samsung Watch gaan koppelen aan een iPhone.
Je koppelt ook geen Apple Watch aan een Samsung telefoon, wat overigens niet kan.
Ook nog eens een Samsung app op een iPhone. Vragen om moeilijkheden.
Altijd problemen en je kunt niet de volledige functionaliteit benutten. In dit geval dus ook niet.
Ik heb zelf een Apple Watch 7 en een iPhone 13 Pro. Prima combi.
Het is beter om het bij 1 merk te houden. Of Apple of Samsung.
https://www.rtlnieuws.nl/tech/bright-stuff/artikel/4878851/bright-stuff-samsung-galaxy-watch-active-...

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
Tessa
Moderator
Moderator
Opties

Goedemiddag @Members_Ytpp1bS,

De koppeling tussen de Watch Active 2 en een iOS apparaat kan zorgen voor beperkingen. Meer informatie daarover lees je ook op onze website: https://bit.ly/2qE1SSI

Er is geen instelling beschikbaar die hierin verschil maakt.

Groeten,

Tessa

rsz-846676\
Opties

Hier in huis is door omstandigheden een Active2 beschikbaar gekomen, slechts twee maanden na aankoop. Deze was van een gebruiker met een Android telefoon. Om de watch ongebruikt in een lade te laten liggen is zonde. Verkopen via Marktplaats of zo is moeilijk en je krijgt er nooit voor terug wat er twee maanden eerder in de winkel voor betaald is. Daarom is een iPhonegebruiker de watch gaan gebruiken i.c.m. een iPhone SE (eerste generatie). Dat werkte op zich nog best goed eigenlijk. Het crossplatform koppelen is dus mogelijk en bruikbaar.

Dan heb ik nu een vraag voor de community.  De (slechtziende) gebruiker is overgestapt van de SE naar een iPhone 13 mini. Het lukte weer om de Active2 aan het toestel te koppelen. Via de Samsung app zijn allerlei zaken op de watch in te stellen. Bijna alles werkt.

Waar het misgaat is het instellen van de Schermlezer. Dit is een functie van de Toegankelijkheid opties van de watch. Schermlezer spreekt alles uit wat op het scherm te zien is: tijd, binnenkomende appjes en mails, etc.  Helaas werkt Schermlezer niet meer. Het lukt maar niet om deze werkend te krijgen. De watch meld dat de Nederlandse taal moet worden gedownload. Bij een tikje op de downloadknop lijkt de download te starten maar na enkele seconden stopt dit en kom je weer terug bij de downloadknop. Allerlei pogingen om de taal toch te downloaden zijn mislukt. Ook het resetten van de watch en alles weer opnieuw instellen helpt niet.

Heeft iemand nog een idee hoe de Schermlezer toch aan de praat te krijgen is?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@ActiveWatch2opiPhone

Hi there, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community!

Heb je de Watch ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Stel de Watch dan in als nieuw en zet geen back-up terug. 

Werkt de schermlezer wel goed als de Watch is verbonden met een Samsung Galaxy telefoon?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Opties

Hallo Martijn,

Ja, de watch is geheel gereset en teruggezet naar fabrieksinstellingen. Meermaals zelfs. Op de iPhone 13 mini werkt bijna alles, maar nou net niet die belangrijke functie Schermlezer.

Een Galaxy telefoon hebben we niet. Wel hebben we de watch nog eens gekoppeld (dan reset de watch) aan een Xiami Poco F1. Daar lukte het allemaal wel.

Vervolgens weer aan de iPhone 13 gekoppeld (dan reset de watch dus wéér..) en: vrijwel alles werkt maar het lukt niet om de NL stem voor de Schermlezer te downloaden.

Mocht iemand een idee hebben waarom het downloaden niet lukt, we horen het graag.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @ActiveWatch2opiPhone ,

Apple en Samsung gaan nou eenmaal niet echt lekker samen 😉.
Zie Overige Smartphones (onderste regel:
https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/compatibiliteit-gear-serie/
De combinatie met een iPhone 13 heeft dus zijn beperkingen..

signatureee
Groet, Dick

Opties

Bedankt voor je antwoord Dick. Dat ze niet lekker samenwerk was inderdaad al duidelijk. Ik hoop dat je de motivering begrijpt om dit toch te gaan doen.

Blijft over dat het een tikkeltje vreemd en jammer is dat het met een iPhone SE (eerste generatie) wel lukt om Schermlezer te activeren, maar bij de iPhone 13 niet. Beide draaien ios 15.1, dus wat is er aan de hand??

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@ActiveWatch2opiPhone ,

Geen idee wat er aan de hand is, maar dit lijkt toch wel een compatibiliteits issue te zijn.
Je zou je vraag ook in een Apple forum kunnen stellen..

signatureee
Groet, Dick

MartijnK
MegaStar
Opties

Bepaalde functies op smartphones kunnen per regio en apparaat verschillen, hierdoor kan deze optie wel op je oude telefoon werken maar niet in combinatie met jouw nieuwe telefoon.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200