Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy Active watch: stappen tellen dubbel? En batterij

(Onderwerp aangemaakt op: 02-06-2019 12:28 AM)
1177 Weergaven
Lowlands18
First Poster
Opties

Een paar weken geleden de Active watch gekocht. Het valt me toch wat tegen helaas. Ik heb steeds problemen met onder andere de stappenteller. Als ik alleen op het horloge kijken telt hij de stappen denk ik goed. Als ik de app op mijn telefoon open en naar de stappen hebt gekeken, deze weer afsluit, staan er ineens twee keer zoveel stappen op mijn horloge… 

Heb geprobeerd dit op mijn telefoon in de app of op mijn horloge in te stellen maar dit lukt niet.  daarnaast vind ik de batterij duur heel wisselvallig. Soms gaat hij meer dan een dag mee, soms is hij opeens in heel korte tijd bijna leeg. Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Zo langzamerhand al bijna alles van mijn horloge af gehaald om dat te voorkomen. Heel jammer, want daar is zo’n horloge natuurlijk niet voor

hartslagmeting wordt op telefoon soms ook dagenlang niet bijgehouden en daarna plotseling weer wel.

ik ben nog niet erg enthousiast dus...

0 Likes
8 Antwoorden
SjorsK
Maestro
Opties
Voor de hartslag moet je het horloge strak om doen, als ie niet strak genoeg zit meet ie niks. Daarnaast raad ik je aan om er voor te zorgen dat de sensor schoon is.
0 Likes
Lowlands18
First Poster
Opties

Hoi Sjors

bedankt voor je reactie.

dat is kennelijk niet het probleem want ik zie de metingen wel op mijn horloge maar niet terug op mijn telefoon

0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties

Wat voor telefoon heb je als ik vragen mag?

0 Likes
Lowlands18
First Poster
Opties

Een iPhone 6plus

0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties
Dat verklaart het, dankzij restricties in iOS wil de watch alleen pairen wanneer de wearable app open staat (Het is letterlijk het enige merk telefoon waarvan ik dit probleem ken). Als je alleen de Samsung Health app opent zal die niet pairen en dus ook niet de gegevens updaten.
0 Likes
Lowlands18
First Poster
Opties

Bedankt voor je antwoord.

dat is echter iets wat Samsung er niet bij heeft gezegd....wordt ook niet vermeld op hun site.

voor mij wordt deze watch dan nagenoeg onbruikbaar want als ik geen betrouwbare gegevens krijg heb ik er weinig aan

0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties
Samsung is daar vrij duidelijk mee in de compatibility chart :smiling-face: Daarnaast mag Apple overigens ook wat duidelijker zijn over de restricties die ze met zich mee brengen, naar mijn mening is het platform veels te gesloten. Hopelijk lossen ze dit een keer op met een software update.

Bron:
https://www.samsung.com/global/galaxy/galaxy-watch/device-compatibility/

0 Likes
FV88
First Poster
Opties

De oplossing die ik hiervoor gevonden heb: ga naar Instellingen op je iPhone (niet van de app maar je toestel). Zoek in de lijst de health app van Samsung en vink het vakje uit met 'beweging en conditie'. Nu houdt je health app als het goed is alleen nog de gegevens bij die je hebt gesynct vanaf je Galaxy watch en heb je geen dubbelingen meer die van je telefoon komen. De bewegingen die mijn iPhone registreert zijn onnauwkeurig (en dubbel t.o.v. de watch), omdat ik mijn telefon bijv. vaak in een tas heb zitten, waardoor ik de stappen die mijn watch waarneemt veel interessanter vind, omdat deze altijd om mijn pols zit. Hopelijk helpt je dit?

0 Likes