op 02-06-2019 12:28 AM
Een paar weken geleden de Active watch gekocht. Het valt me toch wat tegen helaas. Ik heb steeds problemen met onder andere de stappenteller. Als ik alleen op het horloge kijken telt hij de stappen denk ik goed. Als ik de app op mijn telefoon open en naar de stappen hebt gekeken, deze weer afsluit, staan er ineens twee keer zoveel stappen op mijn horloge…
Heb geprobeerd dit op mijn telefoon in de app of op mijn horloge in te stellen maar dit lukt niet. daarnaast vind ik de batterij duur heel wisselvallig. Soms gaat hij meer dan een dag mee, soms is hij opeens in heel korte tijd bijna leeg. Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Zo langzamerhand al bijna alles van mijn horloge af gehaald om dat te voorkomen. Heel jammer, want daar is zo’n horloge natuurlijk niet voor
hartslagmeting wordt op telefoon soms ook dagenlang niet bijgehouden en daarna plotseling weer wel.
ik ben nog niet erg enthousiast dus...
op 02-06-2019 11:18 AM
op 02-06-2019 05:10 PM
Hoi Sjors
bedankt voor je reactie.
dat is kennelijk niet het probleem want ik zie de metingen wel op mijn horloge maar niet terug op mijn telefoon
op 02-06-2019 06:49 PM
Wat voor telefoon heb je als ik vragen mag?
op 02-06-2019 07:45 PM
Een iPhone 6plus
op 02-06-2019 09:09 PM
op 02-06-2019 09:16 PM
Bedankt voor je antwoord.
dat is echter iets wat Samsung er niet bij heeft gezegd....wordt ook niet vermeld op hun site.
voor mij wordt deze watch dan nagenoeg onbruikbaar want als ik geen betrouwbare gegevens krijg heb ik er weinig aan
op 03-06-2019 12:48 AM
op 22-08-2019 01:03 PM
De oplossing die ik hiervoor gevonden heb: ga naar Instellingen op je iPhone (niet van de app maar je toestel). Zoek in de lijst de health app van Samsung en vink het vakje uit met 'beweging en conditie'. Nu houdt je health app als het goed is alleen nog de gegevens bij die je hebt gesynct vanaf je Galaxy watch en heb je geen dubbelingen meer die van je telefoon komen. De bewegingen die mijn iPhone registreert zijn onnauwkeurig (en dubbel t.o.v. de watch), omdat ik mijn telefon bijv. vaak in een tas heb zitten, waardoor ik de stappen die mijn watch waarneemt veel interessanter vind, omdat deze altijd om mijn pols zit. Hopelijk helpt je dit?