op 31-08-2021 03:46 PM
Goedemiddag, ik heb zaterdag een galaxy watch 4 classic 42mm gekocht. Een prachtig product maar ik vind dat de batterij soms wat snel leeg gaat.
De eerste 3 dagen zei mn telefoon dat mn horloge nog mijn gebruikerspatroon aan het leren was. Toen ging mijn batterij vrij snel leeg maar nu hij het patroon kent gaat hij nog steeds vrij snel leeg.
Ik heb m'n WiFi en GPS uitstaan en ook het always on screen staat uit. Is dit normaal?
Op internet staat dat de batterijduur een dag of 3 zou moeten zijn.
Ik heb tot nu toe nog niet heel intensief gebruik gemaakt van de galaxy watch
Is dit misschien nog omdat hij net nieuw is?
Groetjes Guus
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 03-09-2021 10:11 AM
Hi @Guuskoning77 en @mariobros, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community! Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
De Samsung Galaxy Watch 4 heeft een slimme batterij welke je gebruikerspatronen gaat leren kennen en zal het verbruik hier automatisch op aanpassen.
Zelf kun je ook het één en ander aanpassen en wijzigen om het verbruik omlaag te brengen. Denk hierbij aan de helderheid van het display, het uitschakelen van NFC en /of Wi-Fi. Een andere optie is om de meldingen uit te zetten als je je telefoon gebruikt, open de Wearable-app en ga naar Instellingen Horloge > Meldingen en kies voor de optie Meldingen weergeven als de telefoon niet wordt gebruikt.
Uiteraard blijven wij ook niet stilzitten en zal er regelmatig een update worden uitgerold om de gebruikerservaring te verbeteren!
Wij wensen jullie heel veel gebruiksplezier toe met de nieuwe Galaxy Watch4 en heb je onze hulp ergens bij nodig, stuur ins dan gerust een berichtje.
Groeten,
Martijn
op 31-08-2021 04:44 PM
op 31-08-2021 07:04 PM
Ik laad het horloge bewust snachts op zodat ik hij langer de dag doorkomt.
Ik heb hem vandaag rond 7 uur (na een kleine software update) van de oplader gehaald. Toen ben ik gaan werken. Tijdens mn werk heb ik het horloge vrijwel niet gebruikt behalve een paar meldingen die ik binnen kreeg van berichten of emails. Toen ik thuis kwam was hij nog rond de 35 procent. Daarna ben ik gaan sporten en heb ik wat metingen gedaan en een podcast vanaf het horloge geluisterd die ik vooraf aan de oplader op de watch had gedownload en na het sporten was hij leeg. Ik begrijp dat de batterij tijdens het sporten wel sneller leeg raakt op die manier. Ik had uiteraard mn WiFi en GPS uitstaan de hele dag
Groetjes Guus
op 31-08-2021 07:10 PM
op 31-08-2021 07:35 PM
Een standaard klok. De premium analoog
op 31-08-2021 08:42 PM
op 01-09-2021 09:00 AM
Eigenlijk verbruikt mijn horloge zo goed als 5% per uur
op 03-09-2021 10:11 AM
Hi @Guuskoning77 en @mariobros, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community! Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
De Samsung Galaxy Watch 4 heeft een slimme batterij welke je gebruikerspatronen gaat leren kennen en zal het verbruik hier automatisch op aanpassen.
Zelf kun je ook het één en ander aanpassen en wijzigen om het verbruik omlaag te brengen. Denk hierbij aan de helderheid van het display, het uitschakelen van NFC en /of Wi-Fi. Een andere optie is om de meldingen uit te zetten als je je telefoon gebruikt, open de Wearable-app en ga naar Instellingen Horloge > Meldingen en kies voor de optie Meldingen weergeven als de telefoon niet wordt gebruikt.
Uiteraard blijven wij ook niet stilzitten en zal er regelmatig een update worden uitgerold om de gebruikerservaring te verbeteren!
Wij wensen jullie heel veel gebruiksplezier toe met de nieuwe Galaxy Watch4 en heb je onze hulp ergens bij nodig, stuur ins dan gerust een berichtje.
Groeten,
Martijn
op 15-11-2021 12:34 PM
Goedemorgen,
Ik heb sinds een aantal weken de watch 4 als vervanger voor de Gear 3s classic. Ik heb in mijn nopjes met het horloge, maar de batterijduur valt enorm tegen. Als ik die vergelijk met de gear s3, dan gebruikt de watch 4 makkelijk 2x zoveel stroom. De Gear s3 zat 's avonds na een dag met alles aan en ook nog een sportactiviteit, makkelijk nog rond de 85% batterijlading. Helaas werkte de gps niet meer en de garantietermijn was al geruime tijd verstreken. Mezelf getrakteerd op een Watch 4. Jammer dat 'ie iedere nacht op de lader moet. De slaapmeting zal deze watch dus niet vaak doen. Ik hoop dat Samsung nog wat doet aan de korte batterijduur, maar anders weet ik niet of mijn volgende watch een samsung wordt.
En moderator, stuur s.v.p. niet meer je standaard antwoord. Dat heb je nu twee keer gedaan en ik weet ook wel dat batterijduur verlengd wordt door wifi e.a. zaken uit te schakelen. Toch raar dat dit de oplossing is. Samsung kan toch echt wel een watch maken met een lange batterijduur. Dat heb ik met mijn Gear S3 classic ervaren.
op 16-11-2021 04:36 PM
Met normaal gebruik kun je de Watch ongeveer 2 dagen met een volle accu gebruiken. Omdat de Watch steeds meer sensoren heeft om het één en ander te meten en te registreren zal het verbruik van de Watch ook iets toenemen ten opzichte van de vorige uitvoeringen.
En juist om dat het een Smart Watch is kun je bepaalde opties je heel makkelijk weer in- en uitschakelen.
Uiteraard zitten wij ook niet stil en blijven we ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring en brengen we regelmatig een update uit.
Groeten,
Martijn