Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wasmachine maakt veel lawaai

(Onderwerp aangemaakt op: 01-05-2023 08:26 PM)
887 Weergaven
Broekd
Apprentice
Opties

Helaas ook hier weer een geval van een bijna nieuwe machine (11m) die bij centrifugeren met de dag meer geluid produceert.

Het gaat om een WW90T636ALH Autodose

Kijkende naar andere topics wordt ik niet heel vrolijk. Ten eerste van wegen het feit dat het regelmatig voorkomt en ten tweede dat Samsung dan altijd naar de klant wijst dat de machine te zwaar beladen is geweest of niet waterpas staat. Is in ons geval niet van toepassing

Tevens weet de machine (of zou moeten weten) als hij te zwaar beladen is omdat er bij het starten van een programma automatische een trommel beladings check plaats vind.

Ben dus uitermate gefrustreerd dat dit überhaupt bij een machine uit deze tijd nog zou kunnen gebeuren (lagers kapot door overbelasting) en dat de manier hoe Samsung hier mee omgaat extreem teleurstellend is.

We zitten nu op een monteur te wachten ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Broekd, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, het is natuurlijk niet fijn wanneer de wasmachine het niet helemaal meer goed doet. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. 

Nadat je de wasmachine hebt ingesteld zal de wasmachine op basis van de belading het verbruik en de programma duur aanpassen voor een optimaal resultaat. De wasprogramma's hebben elk ook een andere beladingscapaciteit. In de handleiding van de wasmachine staat hier ook een overzicht van, kijk hiervoor in de handleiding op pagina 40: https://bit.ly/3NqV7zv

Hopelijk is de wasmachine ook snel weer hersteld zodat je deze weer kan gebruiken! Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Broekd
Apprentice
Opties

Hoi Martijn

Jammer dat je gewoon niet reageert op mijn klacht. 

Vandaag monteur langs geweest en complete trommel vervangen (2 uur mee bezig geweest).
Blijkt dat de garantie op de nieuwe trommel nog maar een jaar is
Dit kan echt niet!!!!
Wordt een gevalletje consumentenbond.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Broekd, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, het is natuurlijk niet fijn wanneer de wasmachine het niet helemaal meer goed doet. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. 

Nadat je de wasmachine hebt ingesteld zal de wasmachine op basis van de belading het verbruik en de programma duur aanpassen voor een optimaal resultaat. De wasprogramma's hebben elk ook een andere beladingscapaciteit. In de handleiding van de wasmachine staat hier ook een overzicht van, kijk hiervoor in de handleiding op pagina 40: https://bit.ly/3NqV7zv

Hopelijk is de wasmachine ook snel weer hersteld zodat je deze weer kan gebruiken! Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes
Broekd
Apprentice
Opties

Martijn dankje voor je snelle response.

Helaas is de response / oplossing precies zoals verwacht.
Je gaat voorbij aan het feit dat het niet normaal is dat een premium wasmachine (dat is tenminsten wat Samsung zelf adverteerd) binnen een jaar kapot gaat in het meest fundamentele onderdeel van een wasmachine, de lagers van de kuip. 
Dit is precies hetzelfde als een motorblok van een nieuwe auto wat in de soep draait. 

"Hopelijk is de wasmachine ook snel weer hersteld zodat je deze weer kan gebruiken"
is in z'n geval niet afdoende

Overigens een monteur hier krijgen is ook nog een dramatische ervaring. We zijn inmiddels 2 weken verder en hopelijk komt er deze week iemand.

Zoals gezegd ben ik totaal niet te spreken over hoe dit wordt afgehandeld
Ik hoop dat samsung met een betere oplossing gaat komen dan een monteur langs te sturen

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Broekd, goedemiddag.

Heb je wel al een afspraak gemaakt met het servicecentrum? Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie op de wasmachine en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. 

Mijn excuses voor de vertraging en het ongemak!

Groeten,

Martijn

0 Likes
Oplossing
Broekd
Apprentice
Opties

Hoi Martijn

Jammer dat je gewoon niet reageert op mijn klacht. 

Vandaag monteur langs geweest en complete trommel vervangen (2 uur mee bezig geweest).
Blijkt dat de garantie op de nieuwe trommel nog maar een jaar is
Dit kan echt niet!!!!
Wordt een gevalletje consumentenbond.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankje wel voor je terugkoppeling en wat goed om te lezen dat het is verholpen na een reparatie. Op een uitgevoerde reparatie heb je 3 maanden garantie, het restant van de fabrieksgarantie zal ook wel verder doorlopen. 

Wanneer je met een nieuwe auto verkeerd schakelt kan je ook het motor blok in de soep laten draaien 😉 Onze monteurs kunnen beoordelen of dit binnen de garantie hersteld kan worden, dit is op afstand voor ons niet te beoordelen.

Mochten we je nog ergens anders mee kunnen helpen dan horen we dat ook graag van je!

Groeten,

Martijn

0 Likes
Broekd
Apprentice
Opties

Ben blij dat we nog even in de analogie van de autobranche blijven.
- ten eerste foutief gebruik is makkelijk te achterhalen (en nee de machine is niet te zwaar beladen geweest, zie ook opmerking in vorige post)
- indien een motor vervangen wordt dan komt daar weer volledige fabrieksgarantie op. 

Hier gaat het dus mis bij jullie.

Ik heb inmiddels meerdere keren aangegeven dat ik het probleem van een gloednieuwe machine die kapot gaat opgelost wil hebben op een manier dat ik weer een nieuwe machine heb met bijbehorende garantie etc.

Ieder antwoord dat tot dusvere is gegeven draait om deze vraag heen en wordt dus ook niet beantwoord.

Ik zou nu graag een oplossing voor mijn klacht hebben.  

Martijn ik zou me kunnen voorstellen dat jij dat niet kunt maar laat me dan weten wie hier wel serieus een oplossing voor gaat geven

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

De wasmachine is hersteld binnen de garantie termijn, je krijgt dan ook 3 maanden garantie op de uitgevoerde reparatie. Het restant van de fabrieksgarantie loopt ook gewoon weer verder. Omruiling en een nieuwe garantietermijn is niet mogelijk. Als fabrikant zijnde hebben wij een reparatie plicht en wanneer blijkt dat het toestel of apparaat niet hersteld kan worden zal er gekeken worden naar een alternatieve oplossing.

Mocht je nog andere vragen hebben dan hoor ik het graag van je!

Fijen dag alvast en groeten,

Martijn

0 Likes