op 29-12-2019 02:03 PM
Deze was/droogcombinatie heb ik 3 maanden geleden gekocht maar wat een miskoop! Het drogen duurt echt een uur of 4, ben alleen dus heel veel zit er niet in, en dan komt het er nog vochtig uit. En als ik een witte was in de droger heb gehad, en ik maak de rand na het drogen schoon, en ik doe daarna een zwarte was zit heel de was onder de witte pluizen. En andersom ook, na een zwarte was drogen en daarna een witte was draaien zitter er allemaal zwarte pluizen op mijn witte was. Is er misschien iets wat ik verkeerd doe? Kan ik na het drogen iets doen om de pluizen in mijn volgende was te minimaliseren?
31-12-2019 02:06 PM - bewerkt 31-12-2019 02:07 PM
Het lijkt mij niet dat je iets verkeerd doet. Houd je wel rekening met het verschil in de belading tussen een was- en droogprogramma? Je kunt niet de maximale wascapaciteit in één keer drogen, dit is per programma verschillend.
De was-/droogcombinatie heeft geen pluizenfilter, zoals een losstaande wasdroger deze wel heeft, en voert daarmee de pluizen minder efficiënt af. Je kunt natuurlijk wel een extra spoelgang toevoegen aan je wasprogramma om meer pluizen weg te spoelen