Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

pluizen na drogen

(Onderwerp aangemaakt op: 23-06-2023 06:12 PM)
825 Weergaven
Marlieke
First Poster
Opties

Om ruimte te besparen en gelijk maar 2 vliegen in 1 klap te slaan heb ik de Quickdrive Was-droogcombinatie 8000-serie WD90T984ASE aangeschaft. De melodietjes die het apparaat bezit en met geen mogelijkheid uit te schakelen zijn neem ik maar voor lief. 

Maar ik ben echt een stuk minder blij dat na het drogen van mijn handdoeken de was erna helemaal onder de pluisjes zit. Zelfs na het een paar keer niet in de droger doen of een paar keer wassen met azijn wil niet helpen. Mijn zwarte was lijkt wel grijs. Ik maak de rubbers na elke droogbeurt goed schoon maar dat houd ook maar zoveel tegen. 

Ik sta op het punt de droger dan maar niet meer te gebruiken. Maar dat is dan een behoorlijk dure grap en lijkt mij niet de bedoeling van het product. Ik hoop dat iemand anders de gouden oplossing heeft!

0 Likes
4 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Marlieke, goedemorgen.

Goed dat je ons een berichtje stuurt. Het is natuurlijk niet fijn wanneer er een hoop pluisjes op je kleding achterblijven na een droogbeurt. Omdat een was-/droogcombinatie niet beschikt over een pluizenfilter worden de pluizen afgevoerd via de waterafvoer. 

Zo te lezen probeer je zelf ook al een hoop om dit zoveel mogelijk te voorkomen 👍 Je kan nog controleren of de afvoerslang niet te diep geplaatst is in de afvoer en of het filter onderin ook goed schoon is. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Marlieke
First Poster
Opties

Hoi Martijn,

Beide natuurlijk even gechecked. Filter was nog zo goed als schoon. Lijkt mij ook wel logisch want ik heb de machine nog maar een maand of 5. 
Wat kan er nog meer gedaan worden? 

Groeten Marlieke

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Marlieke, goedemiddag.

Het is ook niet ideaal om na het drogen van handdoeken een spoelbeurt te draaien. Ik zal bij mijn collega's navragen of er nog andere mogelijkheden zijn om dit tegen te gaan. 

Groeten,

Martijn

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Marlieke, goedemorgen.

Ik heb van mijn collega's een terugkoppeling gehad en omdat een was-/droogcombinatie geen apart pluizenfilter heeft, kunnen er meer pluisjes achterblijven op het textiel. Sommige textiel soorten laten ook wat meer pluis achter tijdens het wassen en/of droger, denk hierbij aan handdoeken of fleece. Om dit zo veel mogelijk te voorkomen is het belangrijk om het filter goed schoon te houden, ook zo je een extra spoelbeurt kunnen toevoegen om de meeste pluisjes weg te spoelen.

Groeten,

Martijn

0 Likes