op 31-01-2023 11:43 PM
Beste Samsung,
Of nou ja, beste?? Ik heb weleens een betere service meegemaakt..
Nu ruim een jaar geleden (25 januari 2022) is onze was-droogcombinatie (order 2205553) kapot gegaan. Dit hebben we gemeld en binnen een week kregen wij op 1 februari 2022 een bericht dat onze wasmachine niet meer hersteld kon worden i.v.m. het niet beschikbaar zijn van onderdelen en/of om economische redenen.
Ruim een maand later op 9 maart 2022 kwam er na verschillende telefoontjes een voorstel. Of wij akkoord wilden gaan met een aanbod van een nieuwe was-droogcombinatie, hetzelfde model als wat we eerst hadden. Wij waren blij dat het zo opgelost kon worden en gingen dezelfde dag nog akkoord met de voorwaarden. op 14 maart 2022 hebben jullie gemaild dat het akkoord ontvangen was.
De weken die volgden vulden zich met mailtjes en telefoontjes met loze beloftes. Op 9 april 2022 vonden we dat we wel lang genoeg hadden gewacht. (little did we know...) We hebben jullie gewezen op onze rechten vanuit de consumentenbond; 'Als de reparatie langer duurt dan 3 weken, dan kun je leenapparatuur vragen. Lukt het de verkoper niet om te repareren of te vervangen binnen een redelijke tijd, dan kun je de koop ontbinden en je geld terugvragen. Wil je het product houden, dan kun je ook beroep doen op prijsvermindering.'
Op 13 april 2022 reageerden jullie met 'Wij zullen de koop ongedaan maken.' Met daarbij dat jullie zodra jullie een referentienummer hebben, dat jullie dat door zouden sturen naar ons. Het zonnige weekend hierna zijn we daarom z.s.m. een AEG-wasmachine gaan kopen. Al genietend van het feit dat we na bijna 4 maanden eindelijk weer een werkende wasmachine hadden, werd er op 5 mei 2022 aangebeld en stond er opeens een nieuwe, goedkopere (en ondertussen een tikje overbodige) wasmachine van jullie voor de deur. Dit bleek een foutje en de wasmachine zou binnen twee weken weer opgehaald worden.
Hoewel we het een mooie was-droogmachine vonden, stond hij niet heel flatteus bij de rest van het meubilair in de woonkamer. Echter hebben wij toch iets langer dan twee weken geforceerd naar deze wasmachine mogen kijken. Na meerdere telefoontjes, appjes en mailtjes die ondertussen steeds vaker genegeerd werden, werd deze wasmachine 7 weekjes later op 23 juli 2022 weer opgehaald.
Lekker geregeld.. Nu nog het geld terug. Op 8 augustus 2022 toch maar weer een mailtje gestuurd. 10 augustus 2022 kregen wij een reactie dat het verzoek doorgezet werd naar de desbetreffende afdeling. We kregen er nu wel een referentienummertje bij: Spec-49994. Achteraf bleek echter dat dit nummertje niet zoveel deed.
Ohw, bijna vergeten, 29 april 2022 hebben we jullie ook nog medegedeeld dat we een klacht ingediend hebben bij de consumentenbond. Deze klacht is doorgestuurd naar Samsung Electronics. Ook hier is niets mee gedaan.
Rest mij nog te noemen dat naast de acties die behoren bij de bovenstaande data, er nog meerdere andere appjes, telefoontjes en mailtjes zijn gestuurd. Echter waren de reacties dan dusdanig nietszeggend dat we dit niet noemenswaardig vonden voor in dit bericht.
Inmiddels hebben we nog steeds geen geld binnen en zijn we zoekende in wat we nog kunnen doen, voordat we contact opnemen met het juridisch loket voor passende vervolgstappen.
Is er iemand op dit platform die ons wel kan helpen?
Groeten,
Marinda en Jafar
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-06-2023 09:07 PM
Hooi Martijn,
Het geld is gisteren op onze rekening gestort! Dankjewel voor alle moeite die jij hierin hebt gestoken.
Met vriendelijke groeten,
Marinda
op 01-02-2023 01:53 AM
op 01-02-2023 10:39 AM
Dat zouden we heel fijn vinden! Het reparatienummer is: 2205553
(weer een andere) referentienummer: 3101873042
dossiernummer: 2817493185
Groeten,
Marinda
03-02-2023 09:41 AM - bewerkt 03-02-2023 09:41 AM
Hi Marinda, goedemorgen.
Goed dat je ons een berichtje stuurt. Dit is natuurlijk niet zoals het zo moeten gaan en kan me ook goed voorstellen dat je hier flink van baalt. Ik ga dit intern doorzetten naar de juiste afdeling met het dringende verzoek om dit zo snel mogelijk op te pakken en dit ook in orde te maken. Over het algemeen neemt deze afdeling contact met jou op, mocht ik tussentijds een reactie of terugkoppeling ontvangen dan breng ik je ook op de hoogte.
Ik blijf uiteraard ook in de buurt en hou dan ook een vinger aan de pols 😇
Mijn excuses voor de vertraging en het ongemak!
Groeten,
Martijn
op 04-02-2023 05:31 PM
Hoi @MartijnK ,
Dankjewel dat je hier achteraan wilt gaan voor ons! Zodra er contact opgenomen is met ons, hoor je het!
met vriendelijke groeten,
Marinda
op 29-03-2023 03:23 PM
Hoi @MartijnK ,
Er is enkele weken geleden inderdaad contact met ons opgenomen met de belofte dat we twee weken geleden ons geld teruggestort zouden krijgen.. Maar je raad het al…; nog steeds geen geld te bekennen..
Zou jij hier misschien nog eens achteraan willen gaan?
Mvg
Marinda
op 29-03-2023 03:30 PM
op 21-04-2023 06:07 PM
Hoi Martijn,
Dankjewel dat je intern nog een berichtje heb gestuurd, maar we zijn nu weer een paar weken verder zonder resultaat.. Ook krijgen we steeds precies dezelfde reacties op de mail, wat ook nergens toe leidt. En vandaag kregen zelfs ook een klachtbevestigingsmailtje binnen, bedoeld voor een heel ander iemand die net zo ontevreden is over de service van Samsung..
op 24-04-2023 09:13 AM
Dit lijkt me inderdaad niet helemaal de bedoeling! Ik heb mijn collega's nogmaals een mail gestuurd met het verzoek om dit zo snel mogelijk op te pakken en je hierover te informeren.
Mijn excuses voor het ongemak en de vertraging.
Groeten,
Martijn
op 30-04-2023 09:21 PM
Weer een weekje verder zonder resultaat.. Wat een verrassing.. Wat kan er in vredesnaam zo moeilijk zijn aan gewoon ons geld terug storten. Het zou twee minuutjes moeten duren om dit te regelen, maar nee, jullie krijgen het voor elkaar om hier freaking 1.5 jaar over te doen.
@MartijnK graag zou ik willen weten wat wij nog meer kunnen doen om binnen een week ons geld terug te krijgen. Zelfs een eerste vordering biedt nog steeds geen resultaat of reactie. Ik ben dit nu zo zat.