op 20-01-2023 07:50 AM
Misschien staat de vraag al ergens, maar ik kan hem op deze manier niet vinden. Ik heb een nieuwe wasmachine gekocht, de Bespoke Autodose 5000-serie WW11BB534AAES2. Aangezien wij nooit wasverzachter gebruiken, leek het me handig om wasmiddel in de wasverzachter dispenser te kunnen doen om zo verschillende wasmiddelen te kunnen gebruiken voor mijn gekleurde en donkere was. Nou heb ik wel gevonden hoe ik dit kan regelen in de instellingen, maar ik begrijp dat hij dan automatisch eerst dispenser 2 (dus die oorspronkelijk voor de wasverzachter is) gebruikt. Weet iemand of ik ook handmatig kan kiezen welke dispenser hij gebruikt? Dus dat ik wel gebruik maak van autodose, maar kan switchen tussen dispenser 1 en dispenser 2…
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 23-01-2023 08:04 AM
Hi @karintin, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is helaas niet mogelijk om beide containers te vullen met verschillende wasmiddelen. Wel kan je kiezen voor wasmiddel en een wasverzachter, ook kan je container 2 vullen met hetzelfde wasmiddel als in container 1.
Wil je ander wasmiddel gebruiken dan kan je dit handmatig doseren in het vakje tussen beide containers in.
Groeten,
Martijn
op 23-01-2023 08:04 AM
Hi @karintin, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is helaas niet mogelijk om beide containers te vullen met verschillende wasmiddelen. Wel kan je kiezen voor wasmiddel en een wasverzachter, ook kan je container 2 vullen met hetzelfde wasmiddel als in container 1.
Wil je ander wasmiddel gebruiken dan kan je dit handmatig doseren in het vakje tussen beide containers in.
Groeten,
Martijn
op 18-03-2023 12:35 PM
Ik heb in aansluiting hierop de volgende vraag: is het ook mogelijk om zonder wasverzachter te wassen? Dus alleen wasmiddel in container 2 en container 1 leeg (of omgekeerd)?
Wij hebben een WW11BB944AGM die alleen lijkt te willen starten als beide containers gevuld zijn.
op 20-03-2023 01:52 PM
Hi @Members_evzxgJb, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Wanneer je geen wasverzachter gebruikt via de container kan je deze ook instellen voor vloeibaar wasmiddel, wel dient dit hetzelfde wasmiddel te zijn als in de andere container. Via het vakje tussen de containers in kan je handmatig een ander soort wasmiddel gebruiken.
Via het menu van de wasmachine kan je de instelling van de container wijzigen:
Kijk hier voor de handleiding: Samsung WW11BB944AGM | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
op 23-03-2024 05:32 PM
op 24-03-2024 05:00 PM
op 26-03-2024 04:16 PM
Hallo @drMR,
Bedankt voor jouw bericht. Zoals door Martijn uitgelegd is dit niet met de huidige modellen mogelijk. Wellicht dat er in de toekomst deze functie/techniek wordt toegepast. Laat weten wanneer je meer informatie nodig hebt.
Met groet,
Ajay
op 11-10-2024 08:33 PM
Ik heb sinds een week nu een Samsung WW11DB7B94GBU3 met autodose die mij door de Samsung vertegenwoordigers is verkocht met het verhaal dat ik per wasbeurt kan kiezen tussen 2 wasmiddel soorten als ik zowel dispenser 1 als 2 vul. Als ik bovenstaand lees en de handleiding is dit helemaal niet zo en hebben ze me een mooi verkoop verhaaltje opgehangen die helemaal niet klopt. Of doe ik iets verkeerd, ik krijg de keuze niet ingesteld namelijk
op 16-10-2024 03:10 PM
Hi @Sanne-86, welkom en gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst! Wellicht is er sprake van enige miscommunicatie geweest, maar in principe hebben de vertegenwoordigers wel gelijk gehad want wanneer de optie voor automatische dosering is ingeschakeld, geeft de wasmachine afhankelijk van de inhoud en het programma een geschikte hoeveelheid en soort wasmiddel af. Bekijk voor de nodige informatie de handleiding eventueel nog eens, vanaf pagina 31: OID77126_IB_D-PJT_WASHER-AD_SimpleUX_NL_240618.pdf (https://bit.ly/3QhnAre)
Groeten,
Joey