op 15-12-2020 03:48 AM
Ik heb sinds kort last van een zwarte veeg/vlek op het scherm die vooral zichtbaar is tijdens donkerdere scènes. Op de beeldtest is het ook niet echt te zien, vooral bij bewegend beeld valt het op.
Ik bezit deze TV (UE40KU6000W) zo’n 4 jaar. Ik gebruik de TV voornamelijk voor het gamen waardoor het best wel stoort.
Het oranje-achtige licht op de foto is gewoon de reflectie van een zoutlamp het gaat om de zwarte veeg/streep die zich ongeveer in het linksmidden bevind.
Iemand een idee wat dit kan zijn en of er iets aan gedaan kan worden?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 15-12-2020 07:04 AM
Goedemorgen @Dimi2520 ,
Is de volledige Model Code van de tv UE40KU6000WXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1242.0? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Zou je voor mij een beeldtest willen doen? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Beeldtest starten.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen: Eisen beeldtestfoto's
Dus ook zonder aangesloten devices en geen reflectie op het scherm van andere voorwerpen zoals te zien op de 2 foto's.
Daarna graag, ter beoordeling, de foto's sturen van de strandfoto en de grayscales.
Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen:
Graag hoor ik van je..
op 15-12-2020 07:04 AM
Goedemorgen @Dimi2520 ,
Is de volledige Model Code van de tv UE40KU6000WXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1242.0? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Zou je voor mij een beeldtest willen doen? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Beeldtest starten.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen: Eisen beeldtestfoto's
Dus ook zonder aangesloten devices en geen reflectie op het scherm van andere voorwerpen zoals te zien op de 2 foto's.
Daarna graag, ter beoordeling, de foto's sturen van de strandfoto en de grayscales.
Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen:
Graag hoor ik van je..
16-12-2020 01:09 AM - bewerkt 16-12-2020 01:32 AM
Hoi Dick,
Ik heb alle stappen gevolgd die u vermeld heeft en het lijkt erop dat het voorlopig veel minder heftig te zien is maar het is nog wel lichtjes aanwezig. Ik heb de tv heel de dag spanningsloos gezet, software update doorgevoerd en reset uitgevoerd.
Bedankt voor het snelle antwoord!
op 16-12-2020 09:15 AM
23-12-2020 03:19 AM - bewerkt 23-12-2020 03:24 AM
Na nader inzien is het probleem toch nog steeds aanwezig maar met de beeldtest is het niet zichtbaar. Het lijkt voornamelijk op te vallen tijdens donkere scènes of bewegende beelden met dezelfde achtergrondkleur op één punt, ik zou eerder zeggen naar de grijsachtige achtergrondkleuren.
Mijn excuses, het is niet evident te verwoorden.
op 23-12-2020 12:17 PM
op 24-12-2020 01:56 AM
Ik ervaar het ook met Netflix en dergelijke, ik heb geprobeerd het te filmen, als je kijkt links naast het personage zie je de donkere schaduw die horizontaal loopt.
op 24-12-2020 10:11 AM
Thanks! Gaaf spel ook 😉
Zou je nog foto's van de beeldtest kunnen maken en delen?
Ga naar Instellingen → Ondersteuning → Zelfdiagnose → Beeldtest starten.
Dit moet volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen: Eisen beeldtestfoto's
op 25-12-2020 03:53 AM
op 28-12-2020 02:54 PM
Hi @Dimi2520,
Misschien ligt het aan mijn scherm maar ik zie de schaduw in jouw foto's van de beeldtest niet terug. Enkel op de derde denk ik een soort veeg/schaduw te zien, de positie ervan komt wel overeen met de schaduw die in jouw eerdere foto's en filmpje te zien is. Heb je voorzichtig gekeken of het misschien niet gewoon een vieze veeg is? Zo niet, vrees ik dat het schade aan het beeldscherm is en is de vraag natuurlijk hoe dat is ontstaan. Om te zien of dit te verhelpen valt, zal je jouw televisie ter reparatie aan moeten bieden. Stuur mij daar indien nodig een privébericht over, dan kan ik je verder helpen.
Groet,