Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Zwarte en witte vlekken in het scherm UE50HU6900S

(Onderwerp aangemaakt op: 19-03-2018 07:08 PM)
49842 Weergaven
Claudis
First Poster
Opties

Eergisteren ontstond er in het midden van het scherm van onze UE50HU6900S Samsung tv plots een witte vlek. Gisteren kwam er een kleinere witte vlek onderaan bij en leken er ook donkere plekken zich te vormen in het beeld. Vandaag woedt het hoe langer hoe erger. Aan wat ligt dit? Wat kunnen we eraan doen? 

Mvg Claudia

0 Likes
68 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Claudis,

 

Volgens de Model Code UE50HU6900SXXN is de tv uit 2014.

Kun je misschien een foto uploaden van het beeldscherm?

Zie je dit probleem ook bij een beeldschermtest?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten

Hier krijg je een strandfoto te zien.

Wat is de firmware van deze tv? Bij Instellingen->Ondersteuning-> Over deze tv (laatste versie is 1160.2)


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Claudis
First Poster
Opties

IMG-20180319-WA0005.jpg

 

IMG-20180319-WA0004.jpg

 

IMG-20180319-WA0003.jpg

 

IMG-20180319-WA0002.jpg

 

Bij deze de foto's waar u naar vroeg alsook is te zien om welke softwareversie het gaat. Het zou kunnen dat de tv van 2014 is, dan moet ik de bon erbij nemen. Ik zie dit probleem wel enorm vaak voorkomen bij Samsung tv's zowel op dit platform als op andere. 4 jaar vind ik nog niet zo oud. En ik vind het zeker te vroeg om zulke dingen te vertonen. Wat valt hier aan te doen?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Claudis,

 

Dit ziet er idd niet gezond uit.

De bon erbij nemen is niet nodig, want het jaartal wordt bepaald door de letter H in de Model Code (UE50HU6900SXXN), is 2014. 4 jaar is zeker nog niet oud

 

Wat je nog zou kunnen doen, is de tv een poosje zonder spanning laten staan.

Daarna eventueel de tv resetten. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten

 

Het kan ook zijn dat je een probleem hebt met je LED-LCD panel. In dit geval is een reparatie noodzakelijk.

Als dit het geval is, zou ik zeker even contact opnemen met Samsung zelf of met 1 van onze moderators @JoeriS, @BruceH of @Nick . Deze lezen meestal ook mee in dit forum..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hoi @Claudis, wat vervelend dat je vlekken opmerkt in je beeld! Zou je echter deze beeldinstellingen eens willen proberen:

 

Beeldinstelling: Film
Achtergrondverlichting: 11
Contrast: 95
Helderheid: 48
Scherpte: 20
Kleur: 50

 

Of je dan vervolgens (bij daglicht) foto's zou willen maken van de beeldtest, dan kunnen wij beter inschatten of dit te repareren valt. Zoals je de foto's nu gemaakt hebt in het donker met het contrast hoog maakt het lastig te bepalen. 

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
Sven71
First Poster
Opties

@DickKosterschreef:

Hoi @Claudis,

 

Volgens de Model Code UE50HU6900SXXN is de tv uit 2014.

Kun je misschien een foto uploaden van het beeldscherm?

Zie je dit probleem ook bij een beeldschermtest?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten

Hier krijg je een strandfoto te zien.

Wat is de firmware van deze tv? Bij Instellingen->Ondersteuning-> Over deze tv (laatste versie is 1160.2)


Hoi Claudia,

is het probleem bij jou al verholpen??

ik heb nl sinds een week precies dezelfde witte vlek ( lijkt wel constante zon in beeld), op precies dezelfde plek.

Ik heb een UE32H6200AWXXN..

ben benieuwd!

 

groeten,

Sven

 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hee @Sven71, als je die stip net als Claudia ook op de beeldtest ziet (en als je het beeld instelt met de instellingen die ik Claudia nog stuurde) raad ik je aan 'm ter reparatie aan te bieden bij je winkel of rechtstreeks bij onze service centra via www.selectro.nl

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Claudis
First Poster
Opties

Dag Sven

Neen, al een aantal dingen geprobeerd. Gisteren ook nog een aantal dingen door gekregen van iemand van hier om te proberen. De zwarte/donkere vlekken lijken minder omdat ze aangaven het contrast minder te zetten,  ze vallen nu inderdaad minder op maar het beeld is nu ook gewoon donkerder in het algemeen daar het contrast minder is. De witte vlek (inderdaad, net een zon in het beeld) is er echter nog steeds.

Ik zie dit enorm vaak terug komen hier en op andere forums en vind het eigenlijk absoluut geen goede reclame voor Samsung. Als het zo vaak voor komt zou dit toch een fout van hun moeten zijn. Ik vind het spijtig, een reparatie is niet goedkoop, dan overweeg ik al bijna om een nieuwe te kopen maar dan betwijfel ik ten zeerste of dit een Samsung wordt.
Ik wens je in elk geval veel succes met jouw toestel Sven!

0 Likes
Sven71
First Poster
Opties

Hi Claudis,

bedankt voor he antwoord.Ik vind het ook zo bijzonder dat vlek op precies dezelfde plek zit. Ga wel s vragen wat reparatie kost, maar bij toestel van ongeveer 4 jaar, is t wel bizar dat t nodig is..

jij ook succes met deze “smart” tv..

 

gr.,

Sven 

 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

@Claudis en @Sven71, als ik nog iets kan betekenen in het verkrijgen van een prijsindicatie wat de reparatie betreft, ontvang ik graag de volgende gegevens in een privé bericht: (klik op m'n naam > bericht verzenden) 

 

- je naam, tel nr, email- en huisadres;

- (alleen voor Sven) serienummer van de TV;

- kopie van de aankoopbon.

 

Dan zorg ik dat ons service centrum zsm contact opneemt om aan te geven wat er mogelijk is met een reparatie.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200