Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Zendervolgorde QE50Q80T

(Onderwerp aangemaakt op: 18-11-2020 11:55 PM)
1540 Weergaven
HvR
Apprentice
Opties

Ik heb een nieuwe QLED tv gekocht (QE50Q80T, software 1403). Prachtig ding met mooi beeld en geluid.

De initiële setup doorlopen en alles werkt meteen goed. Echter ik heb alleen een analoog signaal en de zenders staan niet in de volgorde die ik wens. Is dit aan te passen?

Ik heb de handleiding doorgelopen en op internet gezocht maar tevergeefs. Ik kom in de handleiding wel tegen om zenders te verplaatsen maar het gaat daarbij om snelkoppelingen. 

Met handmatig instellen van de kanalen verzand ik in dermate veel instellingen dat ik niet kan voorstellen dat dat de bedoeling is. Iemand tips of ideeën?

0 Likes
5 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @HvR ,

Wat is de volledige, dus incl. de letters XXN, Model Code van de tv?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Gaat het hier over een CI+ module?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
HvR
Apprentice
Opties

Het volledig type is:

QE50Q80TATXXC

En het zijn analoge zenders. Dus geen CI module maar gewoon de antenne kabel.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @HvR ,

Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Spaans).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXC. Een 'grijze import' tv --> Grijze import 

De zendervolgorde wordt meestal bepaald door de provider.

Ik zou je willen adviseren om, los van de problematiek, deze tv te retourneren.
Er is namelijk doelbewust, gebaseerd op de onwetendheid van de klant, een verkeerd product geleverd.

Bij welke leverancier, die deze vervelende truc heeft uitgehaald, is de tv aangeschaft?

Groet, Dick
0 Likes
HvR
Apprentice
Opties

🙂 Ik woon in Portugal. Maar ben Nederlander. Vandaar de Nederlandstalige community.

Maar ik ben eruit. Hier even hoe ik het gedaan heb voor de volgende, want het wordt niet echt duidelijk in de handleiding.

1 Druk langer dan 1 sec op de kanalenkiezer op de afstandsbediening (pijltje omhoog/omlaag)

2 Kies in het opkomend menu voor "Kanalen bewerken"

3 Selecteer het te verplaatsen kanaalnr. (ronde ring onder of boven te drukken) en klik op select (midden ronde ring)

4 Kies nu "Nummer wijzigen"

5 Selecteer nu het juiste kanaalnr.  (ronde ring onder of boven te drukken) en klik op select (midden ronde ring)

Kanaal is nu verplaatst. Herhaal de stappen 3 - 4 - 5 voor elk te verplaatsen kanaal.

Als je klaar bent dan:

6 Klik op "Opslaan en sluiten"

Let op!!! De kanalen worden gewisseld en niet echt verplaatst.

Dus als je kanaal 10 naar 2 verplaatst, dan komt de zender van 10 op plaats 2 en die van plaats 2 op 10. Niet heel handig. 

Handiger zou het zijn als 10 naar 2 zou gaan en de 'oude' 2 naar plaats 3 enz. Misschien kan dat maar ben ik nog niet uit.

DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @HvR ,

Dat is gelukkig een heel ander verhaal! Mooi dat je hebt kunnen oplossen!

Bedankt dat je dit even wilde delen. Zal vast een keer van pas komen.

Fijn weekend!

Groet, Dick
0 Likes