op 13-01-2024 11:51 AM - laatst bewerkt op 31-01-2024 01:41 PM door Ajay-A
Goededag allen,
Mijn nicht heeft een Samsung tv aangekocht en na 3 maanden kreeg zij spontaan last van groene strepen door het beeldscherm. Zij is een leek dus ik heb het even overgenomen. Ik had de klantenservice van Samsung gebeld en zij vroegen om de modelcode. Hierna zijn we tot de ontdekking gekomen dat onze nieuwe tv een XXH modelcode heeft.
Ik heb veel verhalen online gelezen en wij zijn erg passief opgesteld dus geen zin in enige confrontatie met boze verkopers. Wat zijn nou exact de verschillen tussen XXH en XXN? Dat is eigenlijk mijn vraag. Mij nicht zit nu naast mij en haar vraag is of dit een normale gang van zaken is dat deze vorm van misleiding plaats vind in Nederland.
op 13-01-2024 12:23 PM
Beste Bouke,
Alles hierover kan je hier vinden:
https://nl.hardware.info/artikel/9887/bestelde-televisie-blijkt-buitenlands-model-dit-moet-je-weten
technisch is er geen enkel verschil. Samsung heeft per land een distributeur en wegens de vrije handel regeling in Europa, mogen bedrijven door heel Europa inkopen. Dat zie je terug ook bij veel bedrijven waaronder grote ketens.
voordelen hiervan zijn dat het product goedkoper geleverd kan worden aan u.
Het belangrijkste is dat de verkoper een goede service verleent zodat u zeker kunt zijn dat u in de toekomst goed geholpen wordt, de garantie is verplicht via de verkoper en niet via de fabrikant.
Als er iets niet goed is aan uw tv, raad ik u aan of uw nicht in ieder geval om het bedrijf te contacteren.
op 13-01-2024 12:29 PM - laatst bewerkt op 31-01-2024 01:42 PM door Ajay-A
Hallo Bauke : Zie hier de uitleg over de verschillen tussen XXH en XXN :
Overigens heb ik ook een XXH TV gekocht maar tot op heden geen problemen geconstateerd.
Wat vaak wil helpen , is de TV een tijdje helemaal van het stroomnet afhalen en daarna opnieuw laten opstarten . Zie ook het e-manual en settings. Op huisje drukken en dan naar links klikken en naar beneden .
op 13-01-2024 12:44 PM - laatst bewerkt op 31-01-2024 01:42 PM door Ajay-A
Ik heb net even onze familie advocaat gesproken en hier zal nog een staartje aanzitten. Gelukkig is geld geen enkel issue in onze familie. Wij gaan hier een rechtzaak van maken ik zal jullie op de hoogte houden. Het wordt tijd dat er een pioneer naar voren stapt ( Ik ) die de grijze import aanpakt.
op 15-01-2024 01:31 PM
Hallo @Bouke de Vries ,
Bedankt voor jouw bericht. Wanneer je mij via een privé bericht voorziet van de televisie gegevens, zoals de modelcode en het serienummer, kan ik het ter reparatie aan melden. Wanneer je een nieuw televisie liever wilt, verwijs ik je naar de koopovereenkomst dat je met de winkel hebt afgesloten. Controleer dit zodat je op de hoogte bent van je rechten binnen hun voorwaarden.
Met groet,
Ajay
op 22-01-2024 01:58 PM
Beste Ajay-A
Graag maak ik u een compliment en indirect ook Samsung. In het verleden werd hier nogal eens kort door de bocht verwezen naar de verkoper. Maar bij u merk ik, dat als repareren daar niet lukt, Samsung de mogelijkheid geeft dit rechtstreeks te (laten) regelen. Samsung als merk weer iets dichter bij de klant. Dat kan ook geen kwaad, want ondanks dat ik al 30 jaar fan ben van Samsung, bemerkte ik de laatste jaren wel steeds meer een houding van 'zoek het maar uit'. Die houding doet het merk geen goed. Zeker als je regelmatig tegenkomt dat een tv net buiten de garantieperiode de geest geeft. (waar hier geen sprake van is) Hoe dan ook, zet de positieve lijn vooral door. 😉
Groet, Harry
23-01-2024 10:24 AM - bewerkt 25-01-2024 03:57 PM
Hallo @Harry H ,
Bedankt voor de compliment! We proberen de positieve lijn inderdaad door te zetten. Feedback van de klanten is hierbij erg belangrijk, dus blijf vooral vragen stellen en/of opmerkingen geven.
Met groet,
Ajay