Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Witte ronde vlekken in beeldscherm Samsung tv

(Onderwerp aangemaakt op: 01-06-2019 09:55 PM)
95906 Weergaven
Dave002
Journeyman
Opties

Sinds 2 weken vertoont mijn Samsung TV type UE50KU6020 witte ronde vlekken. Tv hebben we nog geen 2.5 jaar geleden gekocht. Is hier een oplossing voor, en valt dit onder garantie? Kan toch niet zo zijn dat een tv van nog geen 2.5 jaar oud al afgeschreven is...

Spoiler
In eerste instantie in 2019 netjes opgelost door Expert, door het vervangen van de Led in de Samsung televisie.

Nu 2 jaar verder  2021, zijn de witte ronde cirkels weer zichtbaar in mij Samsung televisie. De reparatie is dus maar een tijdelijke oplossing..... Hieruit kunnen we opmaken dat de Samsung tv's na +/- 2 jaar afgeschreven zijn. Wettelijk heb ik recht op een deugdelijk  apparaat die toch een aantal jaren mee moet gaan. Samsung geeft 2 jaar garantie maar na deze periode begint de ellende pas. Achteraf is deze type Samsung TV  vanaf aankoop een miskoop geweest.

Ik ga binnenkort contact opnemen met Expert of ze een oplossing hebben, maar voor mij geen Samsung tv meer.

Ronde cirkels probleem is bekend bij @Samsung, dus Samsung neem je verantwoording, en kom maar met een mooie oplossing voor alle mensen die tegen dit probleem aanlopen! Dus geen tijdelijke reparatie oplossing!!

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Revisser
Apprentice
Opties

Oh wauw! Nou dan beter een nieuwe kopen. Bedankt voor uw hulp

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

46 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Dave002 ,

Vervelend om horen! Is de volledige Model Code van de tv UE50KU6020WXXN?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Introductiejaar van de tv is 2016.

Is de huidige softwareversie van de tv de 1233.0?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Zou je voor mij een beeldtest kunnen doen?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten. Graag volgens onderstaande eisen.

https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375

Graag, ter beoordeling, foto’s uploaden van de strandfoto en de greyscales.

Dit zou een defect aan je LED-LCD scherm kunnen zijn.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Dave002
Journeyman
Opties

Beste Dick,

software is upto date. Fotos bijgevoegd.

Groetjes Dave2019-06-02 10.13.01.jpg2019-06-02 10.13.15.jpg2019-06-02 09.46.55.jpg2019-06-02 10.16.49.jpg

DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Dave002 , Dave,

Lastig te beoordelen of dit een defect aan je LED-LCD is.

Om e.e.a. uit te sluiten graag de tv een keer resetten.

Mocht het probleem zichtbaar blijven, dan toch een issue met het scherm.

Normaal zit er 2 jaar garantie op de tv. Check even het aankoopbewijs of er nog garantie op zit.

Zoniet, dan wil dat niet zeggen dat je geen garantie meer hebt.

De winkelier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.

2.5 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Lees onderstaande even goed door:

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
Dave002
Journeyman
Opties

Dick,

cirkels zijn duidelijk te zien op de laatste foto van Pearl, dit heeft zeker met het scherm te maken. Zoals ik al aangaf is dit sinds een week of 2. TV is gereset en nog zie je deze cirkels in beeld. Ik ga contact opnemen met het bedrijf waar ik de tv heb gekocht. Hoop dan ook dat ik niet van het kastje naar de muur word gestuurd. Ik hou niet van gejojo, en zal als ik niet met de verkoper eruit kom, meteen de rechtsbijstand erop zetten.

Dit probleem komt vaker voor met Samsung tv's als je naar het probleem zoekt,  en Samsung weet dat veel mensen dit probleem  ondervinden.

Ik hoop dan ook op een goede afloop, en hou je op de hoogte.

Groetjes Dave

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Dave002 , Dave,

In ieder geval geprobeerd om het met een reset op te lossen.

Goed dat je het via de leverancier gaat proberen om het op te lossen.

Ik hoop ook dat het een goede afloop krijgt en tnx dat je me op de hoogte wilt houden!

Je vraag laat ik daarom nog even gemarkeerd openstaan.

Fijne avond!

Groet, Dick
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Dave002 , Dave,

We zijn inmiddels een week verder.

Heeft de leverancier nog iets voor je kunnen betekenen?

Groet, Dick
0 Likes
Dave002
Journeyman
Opties
Spoiler
Hallo Dick,

vorige week naar de leverancier geweest, zij gaan contact opnemen met Samsung. Tot op heden nog niets vernomen, we wachten nog even af.

Groetjes Dave
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Oké @Dave002 , Dave,

Bedankt voor je terukoppeling!

Afwachten maar...

Fijne avond!

Groet, Dick
0 Likes
ErikJansen
Student
Opties

Hallo Dave, heb je inmiddels al uitsluitsel ?

Mijn tv heeft sinds twee weken hetzelfde probleem ( zelfde type UE50KU6020 ) 2 jaar en 1 maand oud..

gr Erik

0 Likes