Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wifi / Bedraad UE55HU8500L

(Onderwerp aangemaakt op: 08-06-2019 02:49 PM)
522 Weergaven
Stricly
Explorer
Opties

Ik probeer om te schakelen via de instellingen van de tv om van WiFi naar bedraad te gaan.

Nu is me dat in het verleden wel gelukt maar plots blijft ie alleen maar op WiFi staan.

Alles is goed aangesloten en zie de optie bedraad ook staan maar als ik daar op klik gebeurd er niets en blijft ie gewoon op WiFi staan.

Al van alles geprobeerd. Andere UTP kabel maar niets wil werken.

Iemand anders hier ook misschien mee te maken gehad en heeft een eventuele oplossing want ik ben los.

Thanks

0 Likes
13 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Stricly ,

Lekker aan het tobben op zaterdag?😉 Vervelend dat het niet lukt.

Is de volledige Model Code van de tv UE55HU8500LXXN. Staat op de sticker achter de tv. Introductie jaar 2014

Is de huidige softwareversie op de tv de 1400.1? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Ik neem aan dat je dit uiteraard doet bij Instellingen->Algemeen->Netwerk->Netwerkinstellingen openen.

Zou je misschien de tv kunnen resetten? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Bij geen succes evt. de tv een poosje spanningsloos zetten.

Graag hoor ik van je...

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Stricly
Explorer
Opties

Hoi Dick bedankt voor je reactie,

Zeer vervelend dat het niet lukt inderdaad. Ben er inmiddels al een paar dagen mee bezig en het wil maar niet lukken.

Klopt inderdaad de modelcode welke jij opgaf is dezelfde als de mijne dus we hebben het over het juiste toestel.

Net ook even naar de software versie gekeken en deze is 1400 de .1 staat er niet en de situatie die jij schetst bij ondersteuning -》over deze TV optie heb ik niet.

Ik open inderdaad de instellingen van het netwerk op de manier zoals jij schetst.

Ik kan nog de tv resetten zoals je zegt maar dat heb ik niet gedaan omdat ik ergens gelezen had dat de netwerk instellingen ongemoeid blijven en dan heeft het ook niet veel zin dacht ik.

Ik zal het nog wel proberen alleen vandaag zal niet lukken dus zal in de komende dagen dit is doen. 

Groetjes, Marco

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @Stricly , Marco,

Als die optie er bij jou niet op zit, vraag ik me af hoe je dan aan die versie bent gekomen.

Het kan ook nog zijn Menu->Ondersteuning->Contact opnemen met Samsung, maar dat zou me verbazen.

De tv geeft soms alleen het getal voor de punt aan. Je zou iig vast de tv een poos spanningsloos kunnen zetten.

Dit is ook een soort reset. Volledig resetten kan altijd nog.

Houd me ff op de hoogte..

Fijne Pinksterdagen!

Groet, Dick
0 Likes
Stricly
Explorer
Opties

Goedemiddag Dick, 

Als ik naar ondersteuning ga vervolgens naar Software-update scroll zie ik aan de rechterzijde het versie nummer staan. In mijn geval dus 1400.

Ik heb de stroom er sinds gisteravond af gehad maar ik kan helaas nog steeds niet omschakelen naar bedraad. 

Liefst reset ik natuurijk niet de hele tv maar als het niet anders kan dan moet het maar. Ik wacht even je advies af.

Groetjes, Marco

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Stricly , Marco,

Langs die weg kun je inderdaad ook achter de softwareversie komen.

Blijft raar dat het niet mogelijk is bij Ondersteuning->Over deze tv.

Vervelend dat het spanningsloos zetten niet heeft geholpen!

Er blijft dus maar 1 optie over en dat is de tv resetten.

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten..

Groet, Dick
0 Likes
Stricly
Explorer
Opties

Hoi Dick, 

De optie Ondersteuning->Over deze tv kan ik nergens vinden op de tv. Als je zegt dat dit via deze weg aanwezig hoort te zijn dan kan ik je vertellen dat deze niet aanwezig is.

Groet, Marco

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Stricly , Marco,

Rare tv! 😉 (zie foto).

Heb je de tv al gereset?

Houd me ff op de hoogte..

overdezetv.jpg

Groet, Dick
0 Likes
Stricly
Explorer
Opties

Goedemiddag Dick, 

15603513827335442468619762571596.jpg

Ik heb inmiddels de tv een reset gegeven maar helaas zonder goed resultaat. Het lukt nog steeds niet om de tv op bedraad in te stellen. 

De foto die je hebt toegevoegd lijkt niet op mijn tv. Ik heb namelijk een Samsung curved.

Groet, Marco

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Stricly , Marco,

De foto van mij is inderdaad een ander type. Het was alleen bedoeld om te laten zien hoe het bij mij staat. Forget it.

Gezien de dingen die je hebt ondernomen en niet werken, lijkt het mij verstandig om een Extern Beheer te doen.

Hiermee logt een collega via internet in op je tv om zo alles samen met jou te controleren.

Geef even aan of je dit wilt...

Groet, Dick
0 Likes