Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Werkt een CI+ 1.3 module op Samsung UE65NU7170?

(Onderwerp aangemaakt op: 21-01-2019 10:52 AM)
4851 Weergaven
OHarryO
Student
Opties

In de specificaties van de Samsung TV (UE65NU7170) staat dat deze geschikt is voor de CI+ module versie 1.4. Alle TV providers (ook Caiway) leveren de 1.3 versie en de 1.4 versie is (nog) niet leverbaar. Werkt de CI+ 1.3 versie ook gewoon op deze TV, of moet ik echt wachten tot de 1.4 versie op de markt is?

0 Likes
15 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @OHarryO,

Deze CI+ 1.3 Module gaat gewoon werken.

Geschikt wil zeggen dat ie dus geschikt is voor een CI+ 1.4 Module.

Ik zou er niet op gaan wachten, want misschien komt deze wel helemaal niet op de markt.
Ook is het zo dat er nog maar heel weinig televisies zijn die CI+ 1.4 ondersteunen en dat helpt natuurlijk ook niet mee in het verder doorontwikkelen van een CI+ 1.4 Module...

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Dennis50
Apprentice
Opties

Nou sorry, maar ik krijg mijn nieuwe tv UE65NU7170 in combinatie met een nieuwe Smit 1.3 Ci+ module niet aan de praat. Ziggo kaart werkt wel in de ziggo decoder zonder problemen maar met Ci module in deze tv echt niet aan de praat. Blijf melding krijgen dat module of ziggo kaart niet herkend wordt. Tv naar fabrieksinstellingen gebracht en weer geprobeerd,,,helemaal niks, behalve Ned. 1-2 en 3. Ik zou het graag opgelost hebben.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Dennis50 ,

Vervelend dat het niet werkt! Heb je voor mij wat meer gegevens van de tv?

• Is de volledige Model Code van de tv UE65NU7170SXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
  • Is de softwareversie van de tv de 1202.3? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Dit wordt vaak veroorzaakt doordat de module niet goed geplaatst is. Volg nogmaals onderstaande procedure:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/ci-module-installeren/

(module er goed indrukken)

Wat ook nog zou kunnen, is dat de smartcard verkeerd in de module is gestopt. Zie:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/smartcard-problemen-oplossen/

Misschien is bovenstaande al een keer geprobeerd. De onderstaande site baart me meer zorgen:

https://www.televisies.nl/tvpedia/samsung-ci-plus-gecertificeerde-tv-s/

Als je een flink stuk naar beneden scrolt en het type van je tv opzoekt, dan staat er N.n.b. achter en geen groene vink.

N.n.b. betekent 'nog niet bekend'. Dit moet je, als bovenstaande niet werkt, even bij Ziggo navragen.

Verder heb ik niks meer van @OHarryO  gehoord of het hem wel gelukt is.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
Dennis50
Apprentice
Opties

Thx Dick, Dank voor je adequate reactie. Uiteraard heb ik de smartcard op de juiste manier geïnstalleerd. (Chip zijde richting de dikkere zijde van de module geplaatst.) Er is geen andere software beschikbaar dan 1202 voor deze tv. 1202.3 is niet beschikbaar. En inderdaad, de tv komt niet voor in de lijst behalve het type met de 4 letters SXXN aan het einde, maar dit is dus niet mijn type tv. UE65NU7170 is mijn huidige volledige type nummer. Module zelf is op de juiste manier geplaatst, mocht dat niet het geval zijn geweest dan kan de tv ook niet aangeven dat de module of smartcard niet wordt herkend. De vraag is dus nu, Moet Samsung eerst met een nieuwe software update komen of kan Ziggo hierin wat betekenen? Hoe dan ook, ik heb begrepen dat er de laatste tijd veel van deze typen tv's verkocht zijn, ook de kleinere modellen, dus het zou mooi zijn als de CI+ 1.3 module met de Ziggo smartcard gaat werken in deze tv. Ik wil in ieder geval af van de Mediabox XL van Ziggo, al die kastjes en afstandsbedieningen vind ik maar omslachtig. Groet, Dennis

0 Likes
Dennis50
Apprentice
Opties
Herstel, ik zie net op de pagina van Samsung support dat er wel degelijk een software versie 1202.3 beschikbaar is, de tv zelf vind hem nu nog niet! Ik ben aan het downloaden naar een USB sticky en kijken of ik dat in de tv kan krijgen.

Wordt vervolgt.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Dennis50 , Dennis,

Geen dank! De versie 1202 is hetzelfde als de 1202.3.

Deze versie is van 07-01-2019 dus er zal voorlopig geen nieuwe uitkomen.

Dit is waarschijnlijk ook niet de oorzaak van dit probleem

De code die je opgeeft is niet de volledige  Model Code. Deze eindigt altijd op XXN (Benelux model).

Dus graag nog even op de sticker spieken en 'm volledig doorgeven.

Bij de tv's op die site die ik doorgaf, wordt alleen het model gezet (zie foto).

Ik begrijp daarom deze zin niet: "behalve het type met de 4 letters SXXN aan het einde"

Ik begrijp zeker dat je af wilt van de Mediabox XL van Ziggo.

Misschien een andere CI+ Module proberen. Hiervoor moet je echt bij Ziggo zijn. 

Quantis is de meest gebruikte. Ook vragen wat N.n.b. wil zeggen. Wanneer wel bekend??

Software updaten heeft ws. geen zin...

Certificatie.png

Groet, Dick
0 Likes
Dennis50
Apprentice
Opties

Je hebt helemaal gelijk Dick, model nummer is UE657170SXXN. Software handmatig updaten wil niet, updaten doet ie automatisch via internet. Helaas kun je geen USB selecteren in het update menu. En of versie 1202 hetzelfde is als 1202.3? Zou kunnen maar ik kan me ook voorstellen dat men bij 1202 begint en vervolgens nieuwe uitbrengt onder nummer 1202.3, net als bij het moederbord van je pc, dat idee zeg maar.

In elk geval deze tv is nieuw van de Expert met een nieuwe Smit CI+ 1.3 module, zou ook goed moeten zijn ga ik gemakshalve even van uit. Benelux model, geproduceerd in,,, Slovakia :smiling-face: 

Blijft over of en wanneer Ziggo de bekendmaking doet van compatabiliteit van dit type tv i.c.m. de CI+ module. Want ja dat lijstje wat je stuurde geeft inderdaad aan "nog niet bekend". Volgende week maar even een telefoontje plegen met Ziggo want verder zou ik ook niets kunnen bedenken.

0 Likes
OHarryO
Student
Opties
Hier is het wel gelukt om de UE65NU7170 met de Smit 1.3 CI+ module werkend te krijgen. Weliswaar via Caiway, maar technisch is de TV dus geschikt. Dus wel belangrijk dat zowel de CI+ module als de smartcard goed geplaatst is. Daarna werkte hij nog niet direct, maar na een herstart en tijdje Ned1 kijken, werkte hij uit zichzelf wel. Alsof hij eerst wat op de achtergrond aan het installeren was... @Dennis50 @dkoster
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Dennis50 ,

Lekker aan 'tobben daar 🤯😰😉.

Als de tv geen nieuwere versie vind op stick bij handmatig updaten, dan is er ook geen nieuwere.

Je moet wel de upgrade.msd in de root van je stick hebben staan.

Ik heb ook een XXN (Benelux model), maar 'Made in Hungary' 😂🤣.

Heb je deze al bekeken? Poscode check (belangrijk):

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/smardtv-ci-module/

Zeker ff Ziggo bellen. Fijne zondag nog en houd me ff op de hoogte. Anders maar dit, haha!

Kill!Kill!

Groet, Dick
0 Likes