Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Waar terecht met klacht wettelijke garantie kapotte tv?

(Onderwerp aangemaakt op: 20-02-2024 06:46 PM)
433 Weergaven
MW16
First Poster
Opties

Weet iemand waar (het liefst een e-mailadres of postadres/telefoonnummer van de juiste afdeling die hierover gaat) ik terecht kan met mijn brief (opgesteld in samenwerking met Consuwijzer) waarin ik aangeef dat ik een beroep wil doen op mijn wettelijke garantie? Meerdere malen contact gehad met zowel de telefonische klantenservice als via WhatsApp, en uiteindelijk "kunnen ze niets voor mij betekenen". Ze blijven verwijzen naar de fabrieksgarantie. Terwijl hier zelfs op de site van Samsung zelf te lezen is dat er ook sprake is van wettelijke garantie: Service & Garantie | FAQ | Samsung Business NL 

Mijn tv is bijna 3 jaar oud (11 maanden na de fabrieksgarantie) en volledig uitgevallen. Reparatiekosten prijsopgave gehad (de kosten die overblijven voor mij zijn de helft van de aankoopwaarde), maar die wil ik niet accepteren omdat ik recht heb op een deugdelijk product en anders de koopovereenkomst wil ontbinden. Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt! 

0 Likes
18 Antwoorden
SpaarG
First Poster
Opties

Hoi, m’n antwoord is al aangepast, op de plek van de 5 sterren had ik een Engels woord geschreven wat kan ruiken🙈ofwel men houd niet van dit soort woorden maar laat een klant wel in de …… zakken 

0 Likes
Members_vG8iBjF
First Poster
Opties

In mijn geval is de televisie ook bij Samsung gekocht en na circa 2,5 jaar defect geraakt. Via CE Repair doet Samsung een aanbod van coulance waarbij nog steeds circa 1/3 van het oorspronkelijke bedrag wordt gevraagd. Dit is volgens mij in tegenspraak met BW artikel 21 lid 2 waarbij gesteld wordt dat in verband met non-conformiteit kosten voor reparatie niet bij de koper kunnen worden neergelegd.

Op dit moment nog steeds: 'niet voor mij betekenen'; maar er wordt niet ingegaan op erkennen/ontkennen non-conformiteit of op het Burgerlijk Wetboek. @Ajay-A  Ook maar alvast een PM gestuurd. 

We wachten het maar weer af.

0 Likes
SpaarG
First Poster
Opties

Op zich mag je blij zijn , men wil uit coulance eea vergoeden, in mijn geval HELEMAAl geen vergoeding, tv was maar enkele weken oud.

Ik kom nog regelmatig USB poorten tegen van tig jaar oud die niet kapot gaan, Samsung gebruikt inferieure materialen helaas.

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Members_vG8iBjF,

Bedankt voor jouw bericht en feedback. Ik heb jouw privé-bericht in goede ontvangen. Ik bespreek het met de Interne afdeling en dan kom ik weer bij je terug.

Met groet,

Ajay 

Community Manager
milouvs
First Poster
Opties

Hi! Wij hebben helaas een eenzelfde probleem, ook de tv stuk na 2.5 jaar normaal gebruik van de tv.. wij ervaren de customer service van Samsung als niet helpend en helaas erkennen zij als verkoper de wettelijke garantie niet en dienen wij meer dan 300 euro aan reparatiekosten te betalen.. dat kan toch niet! Volgens de wettelijke garantie behoren verkopers deugdelijke producten te leveren.. Ik hoor graag of er bij jullie al enige oplossing is of dat je al verder bent en hoe je dit hebt gedaan. Groeten Milou 

0 Likes
milouvs
First Poster
Opties

Hi Ajay-A. Wij hebben een soortgelijk probleem met de klantenservice van Samsung. Onze tv is na 2.5 jaar uit het niets kapot en is altijd normaal gebruikt. Helaas heeft de klantenservice tot nu toe niks geholpen en blijven zij verwijzen naar de fabrieksgarantie, Samsung is bij ons de verkopende partij en daarom willen wij na 2.5 jaar ons beroepen op de wettelijke garantie. Wij willen net zoals hierboven de ontiegelijke hoge reparatiekosten niet accepteren omdat ik recht heb op een deugdelijk product en anders de koopovereenkomst wil ontbinden. Kan je mij verder helpen naar een oplossing voordat er juridische stappen genomen dienen te worden? 

0 Likes
SpaarG
First Poster
Opties

Hallo, helaas geen succes tot nu toe,  mcorige week kreeg ik melding dat eea was doorgestuurd naar een andere afdeling , ik hoop dat daar nog wat uitkomt , let wel mijn tv was maar enkele weken oud toen de usb poort het begaf .

0 Likes
MW16
First Poster
Opties

Hi! Inmiddels is dit voor mij “opgelost”, maar betekent dat vooral dat ik mijn verlies heb genomen, omdat na maanden brieven/mails sturen en bellen uiteindelijk toch een “coulance aanbod” kwam wat onderaan de streep qua geld hetzelfde betekende als de coulance korting die ik in eerste instantie had losgekregen op de reparatie. Ik ben met alles dus eigenlijk niks opgeschoten, en het heeft me veel energie en ergernis gekost. 

Het is echt een vreselijk lang verhaal geworden bij mij met de slechtste communicatie vanuit Samsung die je maar kan bedenken. Onduidelijk, onvriendelijk, fouten makend en sloom. Ik zal even de grote lijnen delen: 

Ik kan helaas niet zeggen hoe ik uiteindelijk toch contact kreeg met iemand van de juiste service afdeling, ik had namelijk al zoveel geprobeerd dat ik geen idee heb waar ze nu uiteindelijk op “aan” sloegen. Ik werd opeens gebeld door iemand die heel bezorgd en vriendelijk was dat dit echt niet had mogen gebeuren en hij het zsm ging oplossen. Uiteindelijk duurde het daarna nog maanden, maar werd er dus wel iets in gang gezet. Ik kan dit nummer niet meer vinden, volgens mij was het anoniem. De aanhouder wint (helaas), maar het emailadres via waar vervolgens met mij werd gecommuniceerd hierover was: voc.nl@email.support.samsung.com , wie weet kun je daar iets mee.

Bij mij leek het even de goede kant op te gaan en alsof ik een vervangend toestel zou krijgen, maar toen stond (zoals afgesproken) de reparatieservice voor m’n deur, niet met een vervangend toestel in ruil, maar alleen om mijn kapotte tv in te nemen. Die man wist van niets. Dit was heel onduidelijk gecommuniceerd, waardoor ik totaal perplex mijn tv zomaar heb meegegeven (wel foto’s gemaakt van de papieren van die man) en toen een tijdje helemaal niet wist waar ik aan toe was én m’n tv niet meer had. Later kwamen ze opeens met het verhaal dat mijn kapotte tv dan eerst nog gecheckt moest worden en daarom eerst ingenomen moest worden voor ik een nieuwe kon krijgen. Als ze dat nou meteen hadden gezegd!

Ik had nog alle hoop dat ik een vervangend model zou krijgen - zoals beloofd - maar plots was die helemaal niet meer op voorraad, en was een vervangend oud vergelijkend model ook niet mogelijk om in ruil te geven. (Tot 3x toe werd deze vraag per mail genegeerd, daarna afgedaan met “Wij zullen de restwaarde aan u uitbetalen en dus geen vervangend product aanbieden.”) Surprise, de restwaarde was ongeveer hetzelfde bedrag wat ze me als coulance in het begin hadden aangeboden als “korting” op de reparatie. Een ruime 100 euro. Als kers op de taart werd ik toen ook nog onder druk gezet om snel te reageren met mijn betaalgegevens, anders sloten ze mijn case. (Het was donderdag en ik moest voor het einde van de week reageren.) Pardon? Terwijl ik MAANDEN op hen had gewacht moest ik opeens snel beslissen of ik hiermee akkoord ging, terwijl het eigenlijk nog steeds tegen de regels was en mij geen deugdelijk product gaf. Wel kreeg ik - heel vreemd - ter coulance een bol.com bon? Wat ik nogal apart vond gezien ik mijn tv direct bij Samsung had gekocht en niet bij bol, dus wat had bol hiermee te maken? Klinkt een beetje als belangenverstrengeling. Ik heb dit allemaal gemeld bij ACM Consuwijzer, ik zou je ook zeker aanraden dat te doen. Hoe meer mensen het melden hoe eerder/beter ze er een goede zaak en onderzoek van kunnen maken. Zij waren sowieso super aardig en gaven advies en bevestigden elke keer dat ik in mijn recht stond. Heel fijn om hen om hulp te vragen. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb geschetst hoe het bij mij is gegaan? Mocht je vragen hebben hoor ik het graag. Ik vind het jammer dat ik mijn mooie Samsung tv niet meer heb, maar weigerde nog ooit voor hun merk te gaan dus heb inmiddels een betere kwaliteit TCL tv aangeschaft (NIET bij bol.com uit principe) en mag niet klagen. Heel veel succes, hoop dat er voor jou een beter aanbod komt! 

PS. Van dat bericht van Ajay-A heb ik nooit iets gehoord. 

0 Likes
SpaarG
First Poster
Opties

Wat een triest verhaal, na m’n melding van de kapotte usb poort, kreeg ik een garantie ordernummer, werd echter gebeld door reparatie bedrijf, eerst geld overmaken dan komen er de de TV ophalen , ik “hoezo geld overmaken “, was de eerste aanbetaling op de reparatie🙈🙈🙈.

zijn erg klant onvriendelijke methodes die Samsung toepast om onder de garantie uit te komen, hebben geen idee wat ze  aan richten, zoals je zegt mooie TV , maar dit is de laatste

0 Likes